خبر

برای معرفی برندتان ازنوروزگاه غافل نشوید

اسفند با ترنم بهار و عید نوروز بهترین فرصت برای کسب و کارهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و… است. صاحبان کسب و کار از این فرصت طلایی برای معرفی محصول و برند خود باید بیشترین بهره را ببرند. ابزارهای مختلف تبلیغات به فراخور نوع کسب و کار می‌تواند در بالا بردن سهم فروش از محصولات و سبقت از رقبا بسیار موثر باشد بطوریکه نتیجه تحقیقات بازار در سالهای گذشته خود موکد این موضوع است. در این یادداشت قصد داریم تا برخی ابزار مفید تبلیغاتی را برای معرفی برند و فروش بهتر معرفی کنیم.تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بیشترین اثر را داردبا ورود کسب و کارها به دنیای دیجیتال و ارتباط آن با گوشی‌های هوشمند و ارتباط عمیق مردم با موبایل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام،تلگرام، فیس بوک، اپلیکیشن های داخلی و … بازیگر اصلی این روزهای دنیای تبلیغات است. این نوع تبلیغ علاوه بر نرخ تاثیرگذاری بالا، کم هزینه و قابل اندازه گیری است. همچنین با مطالعه دیتا و در صورت کم اثر بودن محتوای تبلیغ می‌توان طرح را عوض کرد. تبلیغات آنلاین هم برای روزهای پایانی سال و هم برای تعطیلات عید نوروز مفید است. غالبا مشتریان در ایام تعطیلات نوروز و در زمان استراحت به سراغ تلفن‌های همراه جادویی خود می‌روند و آنجاست که می‌توانند با محصول و برند شما آشنا شوند. یادتان باشد نرخ تاثیر محتوای ویدیویی بسیار بالاتر از محتوای گرافیکی خواهد بود. یک تحقیق نشان می دهد که کسب و کارهایی که محتوای خوبی دارند در تبلیغات آنلاینتا ۲۴ برابر موفق‌تر عمل کرده‌اند حتی اگر از رسانه‌ی کمتری برای وایرال استفاده کنند.از تبلیغات محیطی غافل نشویمتبلیغات آفلاین شامل بیلبورد، استرابورد،استیشن بورد، مترو، لایت باکس و … ‌میتواند در نوع خود هنوز هم کارایی داشته باشد گر چه اثرگذاری آن در دنیای تبلیغات امروز هرگز به پای تبلیغات آنلاین نمی‌رسد. اگر چه هزینه بالا، غیر قابل برگشت پذیری محتوا، مشکلات اخذ مجوز و غیر قابل اندازه گیری بودن آن از معایب تبلیغات آفلاین نسبت به تبلیغات آنلاین است اما در روزهای منتهی به سال و شدت ترافیک در کلان شهرها و از طرفی در ایام نوروز با تغییر موقعیت جغرافیایی و بردن تبلیغات به سمت شهرهای مسافر خیز این نوع تبلیغ اثر گذاری بالایی خواهد داشت.ایمیل مارکتینگ هنوز هم راه خوبی استیکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغات دیجیتال، ارسال ایمیل برای مشتریان است. جمع آوری دیتا و سطح بندی مشتریان با مدل RFM می‌تواند در ارسال پیام یک برند به مشتریان خود موثر باشد. یک پیام مناسب همراه با یک طرح گرافیکی حاوی پیام هدف احساس خوشایندی برند را می تواند در مشتریان شما ایجاد کند. بهتر است در این مدل تبلیغی مشتریان را با اسم کوچک و یا نام کامل مخاطب قرار دهید.تبلیغات دهان به دهان موثرنددر طراحی کمپین‌های تبلیغاتی خود، از ریفرال مارکتینگ غافل نشوید. هرکس سفیر برند شما بود و محصول شما را به دیگری معرفی کرد بطوریکه به مشتریان جدید شما اضافه گردد به او جایزه بدهید، همچینین به بعدی و بعدی. در این چرخه هر مشتری یک سفیر ارزان قیمت برند شما خواهد بود.هدیه تبلیغاتی بدهید از اینکه یک مشتری برند شما را برای خرید انتخاب کرده باید به عنوان یک فرصت برای تبدیل به مشتری وفادار از آن استفاده کنید. تفاوت انتخاب برند شما نسبت به سایر برند ها باید برای مشتری ملموس باشد. تخفیف، بن هدیه یا گیفت با ارزش می تواند همیشه برند شما را درذهن مشتری زنده نگه دارد و از آن به نیکی یاد کند.از گوگل ادز استفاده کنیداستفاده از کلمات کلیدی در سئو و تبلیغات گوگل بسیار موثر است. فرض کنید شما یک بنگاه خدماتی هستید، در عید مشتریان به دنبال سرچ خدمات نطافتی هستند. تبلیغات گوگل ادز می تواند شما را در صفحه سرچ بالا نگه دارد و بدین ترتیب گوی رقابت را از رقیبان خود بربایید.رپرتاژ آگهی داشته باشیداین را می‌دانیم که در صفحه اصلی سایت ها بنرها کمتر به چشم می‌آیند. تبلیغات همسان و بک لینکی می‌تواند به معرفی برند شما کمک کند. در واقع لینک تبلیغاتی کاملا در یک محتوای متنی مشخص خواهد بود بطوریکه سرچ صفحه وب سایت شما را بالا می برد.تبلیغات کلیکی را ترجیح دهیددر ایام عید مشتریان زیاد به وب سایت ها مراجعه می‌کنند و از همین رو تبلیغات کلیکی می تواند در معرفی محصول و برند شما مفید باشد. یک تحقیق نشان داده است که ۸ تا ۹ درصد مشتریان پس از کلیک بر روی بنرنسبت به خرید محصولیا معرفی برند به دیگران اقدام می‌کنند.پوش نوتیفیکیشن بفرستیدیکی از ابزارهای تبلیغات دیجیتال پوش نوتیفیکیشن است چیزی شبیه پیامک که مقرون به صرفه‌تر است و قدرت ارسال عکس را علاوه بر محتوای متنی دارد. محدودیت کاراکتر ندارید و مخاطب بیشتری را درگیر می‌کنید.کلام آخراز نقش مهم تبلیغات غافل نشوید مخصوصا اگر رقبای شما در داخل و یا خارج فعالند. به طور مثال دو برند گردشگری را در نظر بگیرید یکی نوپا و دیگری با قدمت زیاد. قطعا برند گردشگری قدیمی شاید نیاز به تبلیغات کمتری داشته باشد اما از آنجاییکه برند نوپا با فشار حداکثری و با ابزارهای مختلف تبلیغ می نماید، برند قدیمی مجبور به تبلیغ خواهد بود تا اولا سهم بازار خود را حفظ نماید و ثانیا بازار را از دست ندهد.در مثالی دیگر در یک تحقیق برند معروفی که از نام آن پرهیز می کنم برای مدت یکسال تبلیغات خود را قطع کرد و پس از مطالعه بازار خود با کاهش ۱۶ درصدی فروش روبه رو شد. یعنی اگر این برند ۵ سال دست از تبلیغات بکشد سهم ۸۵ درصدی بازار را از دست خواهد داد، پس علاوه بر داشتن محصول با کیفیت، در تولید محتوای مناسب کوشا باشید تا برند خود را بهتر به دیگران معرفی نمایید. احساسات مشتریان را برانگیخته کنید بهار فصل زیبایی ها وفصل زنده شدن است. پیام خود را با الهام از طبیعت و المان های نوروز به مخاطب برسانید و حس خوشایند برندتان را در مشتریان ایجاد کنید.

علی محمد کردنایج، مشاور روابط عمومی و فعال رسانه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا