خبر

بربری (Burberry) بدون شوالیه می‌تازد

پنج سال از زمانی که آنجلا آرنتز، بربری (Burberry) را ترک کرد می‌گذرد. امسال هم کریستوفر بیلی از این شرکت رفت و به این ترتیب تیمی که این برند باارزش ۱۶۲ ساله را با موفقیت و اعتبار شکل داده بودند به طور کامل رفته‌اند.
اما آن‌ها به هویت بصری برند دست نزده بودند. ماه گذشته برند بربری لوگوی جدیدش را معرفی کرد.
ریکاردو تیسی، طراح ایتالیایی که این ریبرندینگ زیر نظر او انجام می‌شود، پیش از این در ژیوانشی کار می‌کرده است و اکنون به عنوان مدیر ارشد خلاقیت بربری معرفی شده است.

لوگوی قدیمی را بالای تصویر و لوگوی جدید را در پایین می‌بینید.
تغییر لوگو برای برندی که ۲۰ سال به هویت بصری‌اش دست نزده بود، کار جسورانه‌ای به حساب می‌آید. آخرین تغییرات در لوگو به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، وقتی برند ‘s را از Burburry’s حذف کرد.
اگر بربری را بشناسید، با شوالیه‌ی سواربراسبی که بالای اسم برند قرار گرفته بود، آشنایی دارید. شوالیه اولین بار در سال ۱۹۰۱ با حروف لاتین Prorsum (به معنای به جلو) ارائه شد.
در لوگوی جدید برند، شوالیه نه تنها جلوتر رفته است، بلکه کاملا از هویت بصری بیرون آمده است! تایپ‌فیس با فونت برجسته‌ی بدون گوشه جایگزین شده و زیر اسم، کلمات لندن انگلستان به چشم می‌خورد.
آن‌طور که منتقدان می‌گویند لوگوی برند از سادگی به ابتدایی‌ترین خطوط حرکت کرده و این کار مخالفت‌هایی را به دنبال داشته است.
مونوگرامی هم از حروف اول نام بنیان‌گذار برند (توماس بربری) منتشر شده که در شبکه‌های اجتماعی برند به چشم می‌خورد.

www.thedrum.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا