شرکت emrc از طریق اپلیکیشن کابینت در یک بررسی رفتار خرید مصرف کنندگان انواع بستنی را در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار داده است. نتایج این بررسی نشان میدهد که نفوذ انواع بستنی در بین خانوار شهر تهران ۴۷% است.
در بین انواع بستنی، بستنیهای سایز بزرگ و بستنیهای سایز کوچک به ترتیب با نفوذ ۹% و ۴۴% و سهم خرید ۵۱% و ۴۷% در سبد خانوار حضور داشتهاند. همچنین در بین انواع بستنی سایز بزرگ، بستنی پاکتی و در بین انواع بستنی سایز کوچک، بستنی چوبی معمولی بیشترین میزان حضور را در سبد خانوار به خود اختصاص دادهاند.
بررسی کانالهای خرید این گروه محصول نشان می دهد که ۹۶% از بستنیهای خریداری شده از نقاط فروش آفلاین بوده است که در این بین سوپرمارکت ها و بقالی های محلی رتبه نخست در بین نقاط فروش آفلاین را داشتهاند. همچنین در بین نقاط فروش آنلاین نیز اُکلا پرفروش ترین نقطه فروش بستنی را به خود اختصاص داده است.
شایان ذکر است کابینت یک اپلیکیشن مارکت (تکنولوژی بازاریابی) است که با هدف جمع آوری اطلاعات خرید خانوار طراحی شده و به برندها کمک میکند روندهای خرید مصرف کنندگان را از نزدیک دنبال کنند.