ام بی ای نیوز: اگر که این عبارت کرهای، که عروسک ترسناک بازی «چراغ قرمز، چراغ سبز» آن را خواند، دائماً در ذهنتان پخش میشود و شما را منجمد میکند شما مشتاق بازی مرکب شدهاید.این نمایش پرفروش نتفلیکس، که درباره مردم ناامیدی است که بازیهای دوران بچگی را در ازای مردن یا بردن ۴۵.۶ میلیارد دلار انجام میدهند، تمام تصورات ما را تسخیر کرده است. طوفانی در جهان به پا کرده و موجهای بیشماری از الگوهای رفتاری، نظریهها و کمپینهای بازاریابی نوآورانه را به وجود آورده است.در این میان، بعضی برندها در بازیِ «جلب توجه» کمی بهتر از دیگران عمل کردهاند. اجازه بدهید نگاهی به بعضی از این فینالیستها بیندازیم.۱. Brown Butter Cafe. چالش آیآرالِ آبنبات لانهزنبوری را امتحان کنیداگر کسی به شما گفت که چالش آبنبات لانهزنبوری در بازی مرکب آسان بود، آنها را به Brown Butter Cafe راهنمایی کنید؛ کافهای در اُرکارد (Orchard) که این فرصت را به مردم میدهد تا ثبات دستشان را با یک چالش آیآرال (Challenge In Real Life) امتحان کنند.نکته حرفهای برای بازاریابها: از رسانه اجتماعی محبوب مخاطب هدفتان استفاده کنید! این کافه با به نمایش گذاشتن این چالش وایرال در اینستاگرام و تیکتاک بهشکل هوشمندانهای توجه رسانهای جلب کرده و با دادن لاته رایگان به بازیکنان مشتاقی که در بازی «بقا» برنده شوند مشتری جذب کرده است.۲. Buey Tahan See-food– نسخه خودش را از Crab Game ساختهبعضی از سنگاپوریها عاشقانه بازی مرکب را Sotong Game صدا میزنند و این واقعاً برای رستورانهای غذای دریایی فرصتی است تا خودشان را محبوب کنند. رستورانی که این کار را بهخوبی انجام داد رستوران Buey Tahan See-food بود که نسخه خاص خودش از Crab Game را ساخت.آنها حتی کارت دعوتی طراحی کردند که شباهتی جدی به همان کارتی دارد که جیهون در بازی دریافت کرد -هرچند نه با تغییر چندانی.این کارتها بهتصادف به مشتریان داده میشود و کد QR پشت آن بازی Flappy Bird را نمایان میکند (متاسفانه چراغ قرمز، چراغ سبز نیست). ایده این است که هرکس به امتیاز ۴۵۶، بخاطر ۴۵۶ بازیکن، برسد یک جایزه ۴۵۶ دلاری خواهد گرفت.نکته حرفهای برای بازاریابها: برندها میتوانند از رستوران غذای دریایی یاد بگیرند که چگونه با کلمات (Squid و Crab) بازی و از عناصر محبوب و کمهزینهای همچون کارت برای تبلیغات استفاده کنند.نکته قابل توجهگاهی اوقات شما حتی به اشیای فیزیکی همچون کارت برای راهاندازی کمپینتان احتیاج ندارید. The Acai Collective با کارت دیجیتالی که در پست رقابت اینستاگرامیشان وجود دارد هزینههای چاپ شما را کاهش میدهند.۳. Marigold HL Milk– استفاده از برچسبهای محبوب برای پیشبردن محصولاتاحتمالاً لحظهای را در بازی مرکب به یاد میآورید که در آن جیهون بهعلت تابنیاوردن لاکتوز بهجای شیر و نان درخواست شیرکاکائو کرد (#Relatable).Marigold با IG Post درباره محصول شیرکاکائوی خود ظرف چند روز به تعداد تحسینبرانگیز ۴۲۸۳ لایک رسید. همترازی محصول با عناصر نمایش آنقدری هوشمندانه بود که توانست استراتژیهای سانگوو را بسیار خردمندانه جلوه بدهد.حرفهای برای بازاریابها: هیچوقت قدرت یک برچسب یا کپشن خوب را دست کم نگیرید. میتواند ساده اما قدرتمند باشد.۴. NTUC FairPrice– بدانید چه برندی هستیدکپشن رسانه اجتماعی NTUC FairPrice اینگونه است:هیچکس:مدیر رسانه اجتماعی FairPrice:(عکس در سایت)ممنون که پرسیدید.نه، ما هیچ جوکی از نوع بازی مرکب نمیسازیم.پست کنایهدار این برند شاید چون برای محبوبشدن، مثل بعضی برندهای پرسروصدا در تیکتاک، سخت تلاش نکرد به ۲۸۰۰ لایک و ۷۵۶ اشتراکگذاری رسید. NTUC به هویت برند خود اطمینان دارد و حتی جرئت میکند تا خودش را دست بیندازد؛ همچنین به استفاده خلاقانه از غذا برای شکلهای نمادین بازی مرکب کمک میکند.نکته حرفهای برای بازاریابها: مخاطبان خود را درگیر کنید! NTUC به کسانی که برایش کامنت میگذارند بهشکل سرزنده و محبوبی پاسخ میدهد. این کار اگر درست انجام شود به درگیرشدن اجتماعی شما کمک خواهد کرد. پایین را ببینید:(در سایت)۵. Sunway Pyramid– فوتوشاپ خلاقانهای از کارگران بازی مرکباین عکس از مرکز خرید Sunway Pyramid کارگرانی را با لباس صورتی در محل ماموران فاصله اجتماعی فوتوشاپ کرده است تا مردم را به رعایت قوانین تشویق کند.میتوان تعجب کرد که آیا سمبل شیر مرکز خرید مثل عروسک غولپیکر در بازی مرکب اگر که دستورالعملها را رعایت نکنیم به ما شلیک خواهد کرد یا نه .
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد