خبر

بزرگ‌ترین ورزشکاران جهان روی تختخواب‌های مقوایی می‌خوابند، شما چطور؟

صدها ورزشکار این روزها از گوشه و کنار دنیا به بهانه‌ی بازی‌های المپیک در پاریس دور هم جمع شده‌اند، اما در کنار اخبار مدال‌های رنگارنگ و پیروزی‌ها و ناکامی‌ها، یک خبر عجیب و غریب ذهن اصحاب رسانه و ورزشکارها و مخاطب‌ها را به خودش درگیر کرده: این که تختخواب‌های مخصوص ورزشکارها چرا این‌قدر ناراحت و بدساخت است؟

تا حالا خیال می‌کردیم ورزشکارهای المپیک روی تختخواب‌هایی با تکنولوژی‌های پیشرفته می‌خوابند که ضربان قلب و اکسیژن خون و وضعیت خواب‌شان را رصد می‌کند و مثل یک ماساژور حرفه‌ای بدن‌شان را ماساژ می‌دهد، اما بعد از انتشار ویدئوها و پست‌های اعتراض‌آمیز ورزشکارهای شرکت‌کننده در المپیک پاریس متوجه شدیم از این خبرها نیست. بزرگ‌ترین ورزشکاران جهان روی تخت‌هایی مقوایی می‌خوابند که از موادی تشکیل شده که سفارش‌های آمازون را با آن جابه‌جا می‌کنند!

با وجود همه‌ی حرف و حدیث‌های مطرح‌شده و این که تختخواب‌های دهکده‌ی المپیک به عمد جوری طراحی شده که ورزشکارها نتوانند جز خوابیدن، دست به کار دیگری روی آن بزنند، عده‌ای می‌گویند استفاده از این تخت‌ها دلایل زیست‌محیطی دارد. تخت‌های این دوره از المپیک شبیه تخت‌هایی است که برند ژاپنی Airweave در سال ۲۰۲۱ در المپیک توکیو طراحی کرده بود و در ویدئویی رسمی توضیح داده شده که این تخت‌ها ۱۰۰ درصد در فرانسه تولید شده و بعد از بازی‌ها در همین کشور بازیافت خواهد شد و کاملاً سازگار با محیط زیست است.

این تخت‌ها در تصاویر منتشرشده، نازک و کم‌دوام به نظر می‌رسد، ولی در واقعیت این‌طور نیست. ویدئویی که تام دیلی ورزشکار انگلیسی از حرکات نمایشی‌اش روی تخت منتشر کرده، نشان می‌دهد که این تخت‌ها نه تکان می‌خورد، نه فرومی‌پاشد و بر خلاف ظاهر غلط‌اندازش حسابی قرص و محکم است. تیم طراحی Airweave هم ادعا کرده که خلاقیت به خرج داده تا یک تجربه‌ی خواب منحصربه‌فرد را برای ورزشکارها رقم بزند. این تخت‌های مقوایی متناسب با قد ورزشکار تنظیم می‌شود و ورزشکار می‌تواند میزان سفتی و نرمی را از بین سه حالت انتخاب کند. با این حال، صدای اعتراض بعضی از ورزشکارها همچنان بلند است. مثلاً ماتیلدا کیرنز ورزشکار استرالیایی در کپشن پست تیک‌تاکش نوشته: «برای جبران آسیب، ماساژ گرفتم!»

اقامتگاه ورزشکارها شاید به اندازه‌ی کافی راحت نباشد، ولی ظاهراً این بهایی است که باید در ازای شانس گرفتن مدال طلای المپیک بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا