در هر ثانیه یک میلیون بطری پلاستیکی در سراسر دنیا خریداری میشود و خیلی زود تمام این پلاستیکها راه نفسهامان را میبندد و آن وقت ممکن است راه برگشتی نباشد.
شرکتهای بینالمللی نوشیدنیهای غیر الکلی تعهد بزرگ خود را برای استفادهنکردن از بطریهای یکبارمصرف اعلام کردهاند.
در گزارشی که با حمایت شرکتهایی مانند دنون (Danone)، سانتوری (Suntory) و نستله (Nestlé) انجام شد، این شرکتها قرار است همکاری بیشتری با واحدهای بازیافت زباله در انگلستان داشته باشند. هدف آنها این است که تا سال ۲۰۳۰ هیچ بستهبندی پلاستیکی برای دفن وجود نداشته باشد و همچنین وارد طبیعت نشود و تمام بستهبندیها از مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر تولید شود.
البته بدیهی است برای رسیدن به چنین جایگاهی، تمام تولیدکنندگان نوشیدنیها و آبهای معدنی باید مشارکت داشته باشند و در کنار آنها رفتار مصرفکنندگان و دولت نیز ضروری است.
دولت انگلیس همچنین قصد دارد برای استفاده از پلاستیکهای یکبارمصرف مالیات در نظر بگیرد و حتی به ممنوعیت نیهای پلاستیکی، در سال آینده، هم فکر میکند.
www.theguardian.com