خبر

به‌رنگ صدا

سی شب کنسرت «همایون شجریان»«به‌رنگ صدا»کنسرت «استاد همایون شجریان» با عنوان «به‌رنگ صدا»، این روزها در تالار وزارت کشور تهران در حال اجراست. استقبال هنردوستان از این کنسرت و فروش بیش از ۸۰هزار بلیت در کمتر از ۳ ساعت نشان داد که هنر ایران به اندازۀ زمین‌های کشاورزی آن تشنه است و باید به آن توجه کرد. برخی از کارشناسان عنوان کردند چنین اتفاقی نادر است و احتمال کمی دارد که دوباره چنین استقبالی از کنسرتی رخ دهد. بر کسی پوشیده نیست که هیچ قدرت تبلیغاتی‌ای نمی‌تواند کسی مانند «استاد همایون شجریان» را چنین به میانۀ افکار عمومی بیاورد. اما اگر برندها با یک موازنۀ درست و لطیف، بدون ایدئولوژی استفادۀ ابزاری از هنرمندان کنار آن‌ها قرار بگیرند، می‌توان چنین استقبالی را دوباره ایجاد کرد و پیوند درستی را میان هنردوستان و هنرمندان شکل داد.رعایت موازنه در کنسرت «به‌رنگ صدا»در کنسرت «به‌رنگ صدا»، بلوبانک در تلاش است که چنین موازنه‌ای را رعایت کند و به‌درستی کنار برند قدرتمند «استاد همایون شجریان» قرار بگیرد. چنین قرار گیری مطمئناً برای این برند با حساسیت‌های بسیاری همراه بوده است. اما همایون شجریان بیش از مابقی از برندشخصی خود مراقب می‌کند و چنین مراقبتی باعث شده که اسپانسر نیز در کنسرت " به رنگ صدا" در جای درستی قرار بگیرد.عنوان کنسرت یکی از فاکتورهای تبلیغاتی‌ست که در رسانه‌های مختلف تکرار شده است. عنوانی که دو کلمۀ «صدا» و «رنگ» در آن کنار یکدیگر قرار گرفته و «به‌رنگ صدا» را شکل داده‌اند. مخاطبان ایرانی بلوبانک را با رنگهای مختلفش به یاد سپرده‌اند. رنگهای (سبز، قرمز و آبی )که هم در ورودی کنسرت و هم در حین اجرا بازتابی از آنها را مشاهده می‌کنیم. در کنار چنین نورپردازی صدا دل انگیز همایون شجریان نیز قرار گرفته و مخاطبان به درکی از انتخاب عنوان می‌رسد.برند بلوبانک در مابقی فعالیت‌های تبلیغاتی نیز در قامت اسپانسر، در تلاش است جایگاه برند را حفظ کند و به‌عنوان حامی در سایه نماند و در خاطر مخاطبان به‌عنوان برندی که حامی هنر ملی است جای خوش کند.ایجاد هارمونی درست در حمایتگریبلوبانک در اطلاع‌رسانی اقدام اخیر خود، از همۀ رسانه‌های ATL، BTL و TTL به‌شیوۀ محدود و مشخص استفاده کرده است. تبلیغات محیطی، ریپورتاژ آگهیPR ، شبکه‌های اجتماعی، دیدگاه افراد صاحب‌نظر و درنهایت ارتباط مستقیم با شرکت‌کنندگان در کنسرت با اهدای بروشورهای تک‌برگی که نقش استاد همایون شجریان روی آن منعکس شده است، همگی ازجمله اقداماتی ا‌ست که بلوبانک سعی کرده میان آن هارمونی ایجاد کند. اهدای بروشورهای تک‌برگی که به تصویر همایون شجریان مزین شده و در سه رنگ آبی، قرمز و سبز طراحی شده‌اند، از ابزارهای تبلیغاتی هستند که بلوبانک از آن استفاده کرده است؛ بروشورهایی که مخاطبان قبل و یا بعد از کنسرت می‌توانند از کانترهای مستقر در فضای ورودی تالار وزارت کشور دریافت کنند. پشت این بروشورها QRکدی تعبیه شده که با اسکن آن مخاطب وارد لندینگ‌پیجی می‌شود که هم قطعات کنسرت همراه با شعرهای آن در دسترس هستند و هم اینکه گروه ارکستر معرفی شده‌اند.درمجموع، امید است که در شرایط امروزی برندهای بیشتری به سراغ حمایت از هنر بروند و در این میان، تناسب برند و هنر را در حمایتگری لحاظ کنند و با پیش‌قصه‌ای درست، چرایی این معاشرت را برای مخاطبان یادآور شوند و مردم کشورشان را با شنیدن موسیقی، تماشای نقاشی و تئاتر خوب و… سرزنده کنند.در پایان باید گفت: بلوبانک نیز با توقعی که در مخاطبان ایجاد کرده مسیر سختی را در پیش دارد و اگر در فعالیت‌های آتی نتواند توقعات را برآورده کند، اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی خود را از دست می‌دهد. اثرگذاری که برای رسیدن به آن باید صبور بود و پشتکار بسیاری داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا