در این بیانیه آمده است: «روز دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳، زیرساخت «افرانت»، فراهمکننده اصلی مرکز داده اسنپ فود بهطور کامل دچار قطعی برق شد و بیش از ۵۰۰ ماشین مجازی (Virtual machine) از کار افتاد. از همین رو، اسنپفود نیز برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شد.
پس از گذشت ۹۰ دقیقه، اسنپفود دوباره در دسترس قرار گرفت که در این بازه زمانی، ۷۰ دقیقه صرف بازیابی سیستم، بازبینیهای امنیتی و بررسی سازگاری دیتا و ۲۰ دقیقه نیز صرف بررسی صف انتظار کاربران شد. بهمنظور بازیابی پلتفرم با بیشترین سرعت ممکن، بسیاری از منابع به صورت جایگزین یا با ظرفیت پایینتر بهکار گرفته شدند که به تدریج در حال بازیابی بوده و به مرور به چرخه سیستم باز خواهند گشت.
در راستای شفافسازی مسئله لازم به ذکر است که اختلال زیرساخت پشتیبان برق در مرکز داده اسنپفود، نتیجه چندینبار قطعی برق در هفتههای گذشته بود و همین موضوع باعث شد که فرآیند جایگزینی منابع پشتیبان نتواند به درستی انجام شود.
همچنین باید توجه داشت که انتقال کامل به مرکز داده پشتیبان، هم زمانبر و هم دربردارنده خطراتی از جمله ریسک بازگشت بالا، احتمال از دست رفتن دادههای عملیاتی و سایر مخاطرات امنیتی است. با در نظر گرفتن همه این ملاحظات و اهمیت حفظ منافع همه کاربران، تیم فنی اسنپفود تصمیمی مبنی بر جابهجایی کامل سرویس به مرکز داده پشتیبان اتخاذ نکرد. در پایان از تمامی کاربرانی که در روزهای گذشته تجربه ناخوشایندی داشتند صمیمانه عذرخواهی میکنیم.»