برندهای قدرتمندی در بازار روغنهای خوراکی فعالیت میکنند. برندهایی که رصد فعالیت آنها بسیار مهم است. با توجه به بررسیهای انجام شده در این بازار در پاییز ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد از فروش حجمی بازار روغن خوراکی مربوط به روغنهای مایع و مابقی مربوط به روغنهای جامد بودهاست. در میان روغنهای مایع بیشترین میزان فروش مربوط به روغنهای سرخ کردنی است که بیش از نیمی از فروش به این نوع از روغن مایع اختصاص دارد، سپس روغنهای مایع خالص بابیش از ۴۰ درصد و در آخر نیز روغنهای مخلوط با ۵ درصد فروش وزنی، میزان فروش دسته بندی های مختلف بازار روغن مایع را شامل میشوند. اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از بازار روغنهای خوراکیست که در ادامه اطلاعات جامعتری از آن میخوانید.طبق استانداردهای تعیین شده توسط emrcو همچنین برندهای فعال این بازار، محصولات روغن مایع در ۱۳ سایز مختلف در بازار حضور دارند، که پرفروشترین سایز روغن خوراکی در حجم یک و دو کیلوگرم عرضه میشوند.در یکسال گذشته بازار روغنهای خوراکی نوسانات زیادی به خود دیده است. طی یک سال اخیر به طور مداومشاهد کاهش فروش محصولات روغن در بازار بودهایم؛ گرچه در چند ماه گذشته بازار روغن رشد خوبی داشته است و میزان فروش این محصول هر ماه افزایش یافته و در این بازه نسبت به دو ماه قبل، ۲۵ درصد رشد داشته و بازار بزرگتر شده است.حضور ۹۱ برند در بازار روغنهای خوراکی طبق نتایج پژوهش انجام شده در بازه مورد بررسی، ۹۱ برند حداقل در ۱ مغازه از پوشش جغرافیایی emrcحضور داشتهاند که برای ۹۰ برند این محصول، فروش ثبت شده است. همچنین در همین بازه نسبت به دو ماه قبلی ۹ برند جدید واردبازار روغن شدهاند.به طور کلی در مجموع نمونههای ۲۴ شهر emrc در پاییز ۱۴۰۰ در میان برندهای این بازار در اغلب مغازهها، بیشترین میزانِ در اختیار داشتن قفسه فروشگاهها توسط یک برند بیش از ۸۵ درصد بوده است.نتایج بررسیهای انجام شده در بازار این محصول نشان میدهد که دورهی گردش محاسبه شده برای این محصول به طور میانگین ۱۴ روز است و این عدد نشان دهنده این است که محصولات روغن مایع به طور میانگین ۱۴ روز یک بار نیاز به شارژ مجدد در بازار دارند.لازم به ذکر است اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز ( emrc) از بازار روغنهای خوراکیاست که از مطالعه دورهای بازار محصولات در خرده فروشیها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و دادههای گروههای محصولی را در صنایع مختلف جمعآوری میکند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیمها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد