صنعت تبلیغات درعین پیچیدگی هایی که دارد گاهی با روش های بسیار ساده و کاربردی امکان انتقال پیام و تاثیرگذاری که همان فروش است را برای صاحب تبلیغ فراهم میکند.
فعالیت های حوزه ی مارکتینگ دراین صنعت عموماً با ابزارهای روانشناسانه، جامعه شناختی درلایه های مختلف اجتماع به تحقیق می پردازد و با استخراج و سنجش نیازها، خواسته ها و فرهنگ مخاطبان اقدام به عرضه خدمت و کالای مورد نظردرقالب و شکل مناسب میکند.
بسیاری از کارشناسان علم تبلیغات معتقدند، تبلیغ بایستی درمحلی انجام شود که مخاطب نیاز به کالا یا خدمت خاصی دارد، به همین سبب تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خرید نوعی مزیت برای فروش به شمار می آید.
یکی از موسسات حمل و نقل اثاثیه منزل و شرکت برای تبلیغ خود از راهکار جالبی استفاده کرده که درحوزه ی مارکتینگ جالب توجه بود.
این شرکت با توزیع پوشه هایی که مشخصات و ویژگی های یک اتوبار مناسب برای حمل اثاثیه مخاطبانی که قصد جابجایی مسکن دارند، نموده است. درواقع نوعی تراکت تبلیغاتی است که دور انداخته نمیشود بلکه بعد از عقد قرارداد مدارک مهم نظیر اسناد مالی (چک)، قرارداد و سایراسناد مورد نیاز در این پوشه قرار داده می شود و دراختیار دو طرف قرارداد، گذاشته می شود.
با در نظرگرفتن اینکه مهمترین موضوعی که بعد ازعقد قرارداد برای طرفین اهمیت دارد دغدغه حمل و نقل اثاثیه است، این شرکت در محل مناسب اقدام به تبلیغ و رفع نیاز مخاطب خود کرده است.
مدیرعامل “اتوبارشهر” در این رابطه گفت: این روش تبلیغاتی در مقایسه با روش تبلیغ در روزنامه و هزینه هایی آن، موثرتر است و تعداد مشتریانی که از این طریق مراجعه میکنند بیشتر است.
وی حضور گسترده کانون های باربری در سطح شهر را به عنوان مزیت رقابت بیشتر عنوان کره و افزود: آنچه در حال حاضر برای مشتریان مهم است فقط حمل اثاثیه شان نیست بلکه پرسنل مجرب، بسته بندی و به سلامت رساندن بار به محل مورد نظر است.
به همین دلیل سعی میکنیم در تبلیغات که بیشتر در محل مشاوران املاک انجام می گیرد نسبت به این مسائل تاکید شود تا مخاطب با شناخت خدمات ما این شرکت را انتخاب کند.
مسئول یکی از دفاتر مشاور املاک در منطقه سعادت آباد در مورد این روش تبلیغاتی که توسط کانون های باربری انجام می شود گفت: ما مسولیت هیچ کدام از کانون هایی باربری را نزد مشتریان خود نمیپذیریم، درواقع خود مشتری در نهایت انتخاب میکند که کدام شرکت را انتخاب کند، اما این روش تبلیغات راه ساده تری است که هم کانون های باربری و هم مشتریان می توانند با هم ارتباط داشته باشند.
توزیع پوشه های تبلیغاتی در دفاتر مشاوره املاک راه ساده ای است که از سوی این شرکت ها برای تبلیغات استفاده میشود و برخی دفاتر نیز به دلایلی از آن استفاده نمی کنند.