خبر

ترس از ناشناخته­ ها در آگهی تبلیغاتی اپل

ام بی ای نیوز: تازه ترین تبلیغات عکاسی با گوشی آیفون اپل به مناسبت فرا رسیدن سال نو چینی داستانی از ترس و در ادامه دوستی با جانور افسانه ای و فولکوریک چینی یعنی «نیان» را بیان می­کند.«لولو وانگ»، یک کارگردان از شرکت فیلمسازی «The Farewell» مساله ترس از چیز­های ناشناخته را از نگاه کودک حل می­کند. در قلب داستان فیلم، یک نیان وجود دارد. نیان نماد سال نو چینی است.در این فیلم که فقط با دوربین گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس ضبط شده است، دختر بچه ای را می­بینیم که دوست دارد به گشت و گذار در جنگلی در حوالی خانه شان بپردازد. در نهایت تنها دستاورد این سفر آشنایی با نیان به ظاهر ترسناکی است که غذای مورد علاقه اش بچه­ ها هستند. به هر حال، دختربچه ترس را کنار می­گذارد و در پی آن با نیان دوست می­ شود.

نقوش کوتاه با دستکاری در تنظیمات قابلیت­ های فراوان دوربین گوشی آیفون را به نمایش می­گذارند. از آن جمله می­توان به عکس ­های کم نور از آتش بازی در شب توسط نیان و غار تاریک محل زندگی او اشاره کرد. سایر زوایای غیر معمول دوربین با هدف تاکید بر روی مزایای ابعاد کوچک آیفون در مقایسه با تجهیزات دوربین­های معمولی، از جمله عکسبرداری آتشین از داخل دهان نیان و یک کلیپ فیلمبرداری شده از پایین سینک ظرفشویی آشپزخانه نشان داده شده اند.به گفته وانگ، فرایند تلاش برای کشف زوایا و چشم انداز­های منحصر به فرد بسیار جالب بود. دست اندرکاران ساخت آگهی تبلیغاتی سعی کردند بفهمند که برای انجام این کار به بهترین شکل ممکن گوشی آیفون را کجا باید بچسبانند.این پروژه به دلیل محدودیت­های سفر به دنبال شیوع کووید-۱۹، یک تلاش بین قاره ای به شمار می­رفت. همان طور که در فیلمی از نحوه ساخت این آگهی تبلیغاتی مشاهده می­کنید، وانگ (مستقر در ایالات متحده آمریکا) از راه دور دست به کارگردانی یک گروه فیلمبرداری جداگانه در چین می­زند.«نیان» نام جدید ترین مجموعه از پروژه ­های اپل است که به مناسبت فرارسیدن سال نو چینی ساخته شده و از جمله قسمت­ های قبلی آن می­توان به «دختر»، به کارگردانی «تئودور ملفی» اشاره کرد.

mbanews.ir-مرضیه فروتنwww.creativereview.co.uk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا