خبر

ترند‌های اصلی برندینگ در سال ۲۰۲۴

بخش اعظمی از ترند‌های برندینگ در دنیای امروز به معنای واقعی جدید نیستند. همانطور که دنیای مد، طراحی داخلی و حتی
موسیقی شاهدیم، الگو‌ها و ایده‌های متنوع و خلاقانه به تدریج در برندینگ نفوذ کرده و هر چند سال یک بار به شکل‌های تازه ای
نمود پیدا می‌کنند. سال آینده نیز تفاوت چندانی با سال ۲۰۲۳ نخواهد داشت. با درون مایه طنز، برندینگ درخشان و جسورانه،
نوستالژی و شخصی سازی، امسال نیز آینده ای روشن در انتظار فرآیند برندینگ خواهد بود. در ادامه بیایید نگاهی دقیق تر به این ترند‌ها بیندازیم:

طنز و شوخ طبعی
طبق نتایج یک سری نظرسنجی‌های انجام شده، طنز و شوخ طبعی هرگز کهنه نشده یا اگر قرار باشد این اتفاق رخ دهد،
کمی طول خواهد کشید. بر این اساس، به ترتیب ۳۲.۲ و ۲۸.۸ درصد از پاسخ دهندگان، «غالبا» و «بیشتر اوقات»
معتقدند که برندینگ با تم طنز و شوخی نظرشان را به سوی خود جلب می‌کند. همزمان با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴،
طنز و شوخی به عنوان جالب ترین ترند برندینگ نزد عموم مردم شناخته شد.
در سال ۲۰۲۳، ظهور پدیده ای به نام برندینگ طنزآمیز زمانی شکل گرفت که ما از صداقت در عرصه برندینگ و
برندسازی در دوران همه گیری کرونا دور شده و به دنبال پادزهری برای آن بودیم. با توجه به وقوع جنگ در اوکراین و
مشکلات مربوط به رشد روزافزون هزینه‌های زندگی، خندیدن از اعماق قلب در طول یک سال گذشته همچنان تحت
عنوان یک مرهم برای درد‌های مردم شناخته شده و ظاهرا در سال ۲۰۲۴ نیز ضروری به نظر می‌رسد.
اگر بتوان تنها یک درس از موفقیت زیاد این ترند گرفت، این است که تقریبا هر چیزی را می‌توان در سال آینده به شیوه
ای خنده دار عرضه کرد، البته اگر برند‌ها باهوش و مراقب اوضاع باشند. امروزه، طنز باید عجیب تر و هوشمندانه تر از
هر زمان دیگری باشد تا در دنیای جدید جلب توجه کند.

برندینگ با رنگ‌های شاد و جذاب
از میان ۹ ترندی که دراین نظرسنجی گنجانده شده، این تنها ترندیست که تقریبا عده کمی آن را الهام بخش می‌دانند. به
طور خاص، ۷.۲ درصد از کل پاسخ دهندگان یعنی افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله، این نوع برندینگ را الهام بخش می‌شمارند.
شاید برای شما هم این سوال پیش آید که با وجود این آمار کم، چرا به ترند رنگ‌های شاد و جذاب انقدر توجه می‌شود. در
جواب باید بگوییم که برندینگ با استفاده از رنگ‌های شاد و در نتیجه وجود پس زمینه‌هایی با رنگ‌های جذاب و فریبنده
همگی برای کسب تجربه‌هایی به یاد ماندنی و برقراری یک نوع ارتباط حسی با برند به کار گرفته می‌شوند.
زرد همان رنگی است که احتمالا به دلیل ارتباطش با تئوری و طراحی رنگ بسیار محبوب است اما رنگ‌های نئونی به
سبک دهه هشتاد میلادی و پاستیل‌های شیک نیز در کنار آن لحظاتی زیبا را خلق می‌کنند. ترکیب همه آن‌ها دوشادوش
هم شاید در وهله نخست، به شکلی هرج و مرج به نظر برسد اما احتمالا این آشفتگی در سال ۲۰۲۴ حل خواهد شد.
همانطور که قبلا ثابت شده، ۵۵.۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که در سه ماه گذشته اغلب یا «بیشتر
اوقات» برند‌هایی توجه‌اشان را به سوی خود جلب کرده که با استفاده از چنین ترکیب شاد و جذابی در دنیای امروز به
خوبی درخشیده اند. در طول سال آینده ممکن است تقسیم بندی بیشتری در این عرصه لحاظ شود.

نوستالژی
نوستالژی در دنیای برندینگ ترند محبوبی است که در میان همه گروه‌های سنی طرفدار دارد. ۴۶ درصد از افراد ۲۵ تا
۳۴ ساله و ۶۲ درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله روی آوردن به این ترند را جالب و جذاب می‌دانند.

برندینگ انسانی
با وجود دیجیتالی شدن تعاملات، پیشرفت قابل توجه هوش مصنوعی و محبوبیت فراوان فیلتر‌ها در تیک تاک، برندینگ
انسانی هنوز در میان عموم مردم طرفدار خاص خود را دارد. از آنجا که تنها ۲۹.۲ درصد از شرکت کنندگان در
نظرسنجی معتقدند برند‌هایی توجه اشان را به سوی خود جلب کرده اند که اغلب اوقات از عناصر انسانی نظیر
تصویرسازی و فونت‌های دست نویس کمک گرفته اند، باز هم فضای زیادی برای شکوفایی این ترند در سال ۲۰۲۴
وجود دارد.
در نهایت حتی با وجود این قبیل تحقیقات دقیق و جزئی، نمی‌توان دقیقا پیش بینی کرد که در عرصه برندینگ و در سال
۲۰۲۴ چه چیزی در انتظار صنعت برندینگ خواهد بود. در هر صورت اگر به فکر برندینگ یا تغییر نام برند هستید،
توجه به ترند‌های فوق مفید و موثر به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا