هفت- از ارزش دسترسی ارگانیگ و ترافیک ارجاعی/ بازگشتی (Referral) کاسته شده است
در سال ۲۰۱۴ Reach (بازدید اکانتهای یونیک) ارگانیگ Facebook کاهش یافت و امروز هم ادامه دارد. این کاهش نتیجهی الگوریتمی بود که اولویت را به پستهای دوستان و خانواده میداد. Instagram و Twitter هم از الگوریتمهای مشابهی استفاده میکنند.
ترافیک ارجاعی هم به همین دلیل کاهش یافته است. وقتی پستهای شما برای تعداد کمتری از مردم به نمایش درمیآید، نتیجهاش کلیکهای کمتر و بازدید کمتر وبسایتتان است. بسیاری از کسب و کارها از Facebook برای تولید لینکهای ارجاعی استفاده میکردند، این در حالی است که شبکههای اجتماعی بستری برای ایجاد تعامل و برندسازی است نه ترافیک ارجاعی و درآمدسازی. الگوریتمهای جدید شبکههای اجتماعی مقدمهای است برای تبدیل شدنشان به کانالهای تعاملی.
هشت- ویدیو هنوز هم پرطرفدارترین محتواست
در دو سال گذشته خیلیها گفتهاند و شنیدهایم که ویدیو بیشترین طرفدار را دارد. سال ۲۰۱۸ هم از این نظر تفاوتی نمیکند و امسال هم سال ویدیو در شبکههای اجتماعی است. تحقیقات در مورد ۸۸۰ پست Facebook در سال گذشته نشان میدهد که پستهای ویدیویی بیشترین میزان تعامل را داشتهاند (دو برابر پستهای دیگر). این اتفاق در Instagram و Twitter هم افتاده است. از نشانههای تایید محتوای ویدیویی این است که پلتفرمهای Instagram و Facebook امکانات جدیدی برای ویدیو عرضه کردهاند؛ استوری و امکان لایو.
نه- محتوای تولیدشده توسط کاربران، به Reach (دفعات بازدید منحصر به فرد) و تعامل منجر میشود
بسیاری از برندها مثل BMW، Netflix و Starbucks محتوای تولیدی کاربران را (به ويژه در Instagram) به عنوان بخشی از استراتژی دائمی محتوای خود پذیرفتهاند.
براساس تحقیقی که بین ۴۵۰۰ نفر انجام شد، ۵۶٪ پاسخدهندگان گفتند از برندی که مخاطبانش پستهای مثبتی در موردش منتشر کردهاند، خرید میکنند.
آنها همچنین گفتند به تصاویری که مشتریان یک برند منتشر میکنند، ۷ برابر بیش از آگهیها اعتماد میکنند.
برندها به جای این که همیشه به محتوای تولیدی خودشان تکیه کنند، به مخاطبانشان (و البته اینفلوئنسرها) واگذار میکنند و خودشان این پستها را دوباره به اشتراک میگذارند و به این ترتیب اعتمادسازی میکنند. با بازنشر پستهای مخاطبان، افراد بیشتری به تولید پست برای کسب و کارها ترغیب میشوند و به این ترتیب تعداد بازدیدهای منحصر به فرد افزایش مییابد.
ده- کسب و کارها هر روز مبلغ بیشتری را به آگهیهای شبکههای اجتماعی اختصاص میدهند
برای مقابله با کاهش بازدیدهای منحصر به فرد ارگانیک، برندها از امکانات تبلیغاتی شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
بیش از ۶میلیون برند در Facebook و بیش از ۲میلیون نفر در Instagram آگهی دادهاند. این آمار رو به افزایش است و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۰ به همین منوال پیش برود. افزایش استفاده از امکانات تبلیغ در شبکههای اجتماعی، تاییدی بر اثربخشی یا حتی لزوم آگهیهای شبکههای اجتماعی برای برندهاست.
www.blog.bufferapp.com