هاینز با کمپین «انتظار» از بزرگترین کمپین جهانیِ مارکتینگ خود بعد از یکپارچهسازی استراتژی خلاقیتش تحت یک پلتفرم، رونمایی کرده است. این کمپین بر اساس تم محوری پلتفرم و «عشق دیوانهوار» مصرفکنندهها به محصولات این برند طراحی شده و بر کسانی تمرکز دارد که زمانهایی طولانی را در انتظار میگذرانند؛ به خصوص جمعیت حدود ۲۰ درصدی از دوستداران هاینز که حاضرند قبل از شروع غذا، تا ده دقیقه منتظر چاشنی غذایشان بمانند. جورج بوندر مدیر ارشد بازاریابی شرکت هاینز در بخش بازارهای لاتین میگوید: «عشق واقعی با انتظار همراه است و هیچ چیزی به اندازهی یک مشتری گرسنهی رستوران که تا رسیدن کچاپ سر میز، غذا خوردن را به تعویق میاندازد، مصداق این جمله نیست. این ایدهی ساده ولی بسیار واقعی، الهامبخش ما برای طراحی کمپین اخیرمان با عنوان «انتظار» بوده است.» او اضافه میکند: «با مشاهدهی رفتارهای واقعی مصرفکنندگان و تبدیل کردن این ایده به یک سرگرمی، توانستهایم از عشق فوقالعاده و گاه دیوانهوارِ طرفداران هاینز تقدیر کنیم. جالب اینجاست که نبود بطری سس کچاپ هاینز سر میز، برجستهترین نکتهی آگهی است و هاینز را به قهرمانِ غایبِ داستان خودمان تبدیل میکند.» این کمپین که توسط آژانس شیلیایی ۱۹۸۴ طراحی شده، انتظار را به عنوان رفتاری از سر عشق ترسیم کرده که از مصرفکنندگانی که اغلب مواقع بی صبر و حوصله هستند، سر میزند. استراتژی این مجموعه در انتخاب رسانه نیز با رویکرد تمرکز بر محیطهای خارج از خانه و دارای زمینهی مشترک با موضوع کمپین طراحی شده و آگهی در محیطهایی به نمایش درمیآید که در آن مصرفکنندهها عموماً در حال انتظار هستند؛ مثلاً صفحهنمایش لابی دفاتر کار، آسانسورها و مبلمان شهری. هاینز در ژوئن ۲۰۲۳ از اولین پلتفرم یکپارچهی جهانی برند خود با نام «حتماً باید هاینز باشد» رونمایی کرد. از آن زمان به بعد، کمپینهایی با حضور ستارههایی که در گذشته وایرال شدهاند، برای فروش تبلیغاتی سس به مدت محدود و موضعگیری در برابر غذاهای بیش از حد تند و پرادویه و مضر ترتیب داده شده است.
منبع:www.marketingdive.com