گزارش

تلاش خلاقانه‌ی آژیل برای ترویج سبک زندگی سالم/از تولید محصول تا ساخت افق

برند آژیل هم‌زمان با روز جهانی شیر گیاهی، اقدام به برگزاری رویدادی متفاوت برای ترویج سبک زندگی سالم و همراه با خودآگاهی کرد.

دعوت به تغییر عادت‌ها

در این رویداد که ۲۹ مرداد ماه در دهکده‌ی سبز باشگاه انقلاب برگزار شد، آژیل از کمپینی مبتنی بر «تغییر عادت‌ها» رونمایی کرد؛ کمپینی که نه با شعار، بلکه با طراحی تجربه به دنبال دعوت به مشارکت و ترغیب به اتخاذ تصمیم‌های کوچک اما اثرگذار است.

معجزه‌ی عادت‌های کوچک

در این رویداد، آژیل با گردهم‌آوردن چهره‌های الهام‌بخش، تجربه‌ی طعمی متفاوت و لحظاتی همراه با موسیقی، گفت‌وگو و مشارکت اجتماعی را رقم زد. سمانه سده‌زاده مدیر بیزینس آژیل در بخشی از این رویداد به تبیین هسته‌ی فلسفه‌ی برند آژیل پرداخت و گفت: «آژیل برندی است که بیش از آن‌که محصول بفروشد، در تلاش است تا حرکتی اجتماعی برای اصلاح سبک زندگی و تغذیه ایجاد کند. چرا که عادت‌های کوچک، می‌توانند آینده را بسازند.»

لذت زندگی سالم

در دورانی که جهان با بحران‌های زیست‌محیطی، الگوهای تغذیه‌ی ناسالم و نابرابری‌های گسترده در حوزه‌ی سلامت عمومی دست و پنجه نرم می‌کند، برند آژیل با یک سوال ساده و بنیادین وارد میدان شده است: اگر می‌شد مسیر زندگی سالم‌تر را نه با اجبار، بلکه با لذت آغاز کرد، چه می‌شد؟ این پرسش، هسته‌ی فلسفه‌ی برند آژیل است؛ برندی که بیش از فروش محصول، به دنبال ایجاد حرکتی اجتماعی برای اصلاح سبک زندگی و تغذیه است؛ حرکتی خلاقانه، واقع‌گرا و در عین حال دارای بار معنایی اجتماعی که ارزش تولید می‌کند و به مصرف‌کننده از زاویه‌ی یک انسان می‌نگرد.

یک تیر و چند نشان

کمپین آژیل در نگاه اول درباره‌ی یک خوراکی سالم یعنی شیر گیاهی است که با فاکتورهای متعدد خود، ضامن سلامت مصرف‌کنندگانش است. اما در لایه‌ی عمیق‌تر، این کمپین تجسمی‌ست از اقتصاد ارزش‌محور و خلق هم‌زمان ارزش برای مصرف‌کننده، جامعه و البته فضای کسب‌وکار.

آموزش به جای اقناع

آژیل به جای اقناع تبلیغاتی، رویکردی آموزشی و دعوت‌محور را در پیش گرفته تا بدون لحن اخلاق‌گرایانه، تغییر سبک زندگی را ترویج کند. بهره‌گیری از طراحی تجربه به عنوان ابزار انتقال معنا و ایجاد پیوندی ملموس میان سلامت فردی و مسئولیت اجتماعی، از دیگر ویژگی‌هایی است که این کمپین و رویداد را متمایز کرده است.

برندسازی آینده‌گرا

رویداد اخیر آژیل دعوتی برای گام گذاشتن به یک مسیر تازه در برندسازی آینده‌گرا است. آژیل می‌خواهد صاحبان کسب‌و‌کار و برندها را به تغییر پارادایم از رویکردهای سنتی به بازار، به سمت رویکردهای مبتنی بر نیاز امروز جامعه‌ دعوت کند تا به جای تمرکز صرف بر بازار و محصول، به روایت‌هایی فکر کنند که می‌تواند جامعه را نیز رشد دهد و به جای رقابت بر سر توجه، در مسیر خلق ارزش‌های مشترک هم‌افزا شوند.

از خلق معنا تا ماندگاری

آژیل بر این باور است که برندهای فردا، نه بر اساس قدرت دیده شدن، بلکه بر اساس معنایی که به زندگی مردم می‌بخشند، ماندگار خواهند شد. این برند با ترویج انتخاب‌های غذایی مسئولانه، تلاش کرده تا فرصت تجربه‌ی تغذیه سالم را برای طیف وسیعی از مخاطبان فراهم آورد و فضای گفت‌وگو و آگاهی عمومی پیرامون عادت‌های غذایی را در جامعه گسترش دهد.

استراتژی آژیل

در قلب استراتژی آژیل، یک اصل مهم نهفته است: این‌که کسب‌وکارها در کنار سودآوری باید در ساختن جامعه‌ای سالم‌تر، پایدارتر و آگاه‌تر نقش داشته باشند. از همین رو، برند آژیل با خلق تجربیاتی مانند «روز شیر گیاهی»، صرفاً به دنبال تبلیغ یک محصول نیست؛ بلکه در حال ساختن فضایی است که در آن، افراد بتوانند با بدن خود، طبیعت و آینده‌شان رابطه‌ای آگاهانه‌تر برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا