خبر

خلق پرسنال برند به عنوان سرمایه (۲)

تغییر و تطابق

به اعتقاد داروین، این باهوش ترین یا قوی ترین افراد نیستند که زنده می مانند، بلکه افرادی از نبرد برای بقا سربلند بیرون می آیند که به بهترین شکل خود را با شرایط ناپایدار زیست محیطی وفق می دهند. امروزه، پیشرفت شخصی موتور رشد و ترقی است و پروژه های تجاری بخشی از شما، ادامه و بازتابتان هستند. بسیاری از ما چندان تغییر نمی کنیم. تغییر به معنای خروج از حاشیه امن خود و وارد کردن یک عنصر نا امنی به زندگی ما است. در همین حین، جهان به منزله سوپر مارکتی است که بی نهایت گزینه مختلف را به ما پیشنهاد می دهد. به علاوه، منطق آن ها شامل پاشیدن علایق می شود: واضح است که یک سوپرمارکت نمی تواند اساسا فقط علایق یک فرد خاص را برآورده سازد. برای رقابت با شرکت های بزرگ و ریشه دار در یک بازار با سابقه و قدیمی، باید محصولی بهتر از دیگران را تولید کنید. حتی ساخت محصولی کمی بهتر از دیگران نیز کقایت نمی کند. خود را در موقعیت مصرف کننده قرار دهید. مصرف کننده صرف نظر از سایر مسائل، برندی را بر می گزیند که به آن اعتماد دارد. به عنوان یک رویا پرداز، الون ماسک از ایده های مبتکرانه در زمینه های مختلف الهام می گیرد، یک مشکل را انتخاب می کند و دست به حل آن می زند.

به عنوان مثال، بیشتر کشور های جهان هنوز به اینترنت گیگا بایتی دسترسی ندارند. ماسک ایده تطابق با نظریه اینترنت ماهواره ای را مطرح کرد که از لحاظ فنی با شکست روبرو شد. به این ترتیب او از بهترین مهندسان کشور خواست تا بار دیگر آن را ابداع کنند. تا اواسط دهه ۲۰۲۰ سرویس اینترنت ماهواره ای «Starlink» به بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات تله کام تبدیل خواهد شد. این در صورتی است که ایده اینترنت با پهنای باند جهانی از مدار تحقق یابد و شبکه ای مشبک ایجاد شود که بتواند کل کره زمین را پوشش دهد.

برای نمونه هدف از اجرای پروژه بلد پروازانه شرکت «The Boring»، رفع مشکل تونل زنی جهت حرکت فوق سریع هایپرلوپ در تونل ها یا تبدیل آن ها به بزرگراه های فوق سریع است.

به نظر می رسد همه پروژه های الون ماسک مفید و در عین حال بلند پروازانه و باورنکردنی بوده و با هدف اعمال تغییرات اساسی در الگوی زندگی روزمره ابداع شده اند. الون ماسک همواره در همه ارتباطات خود به انتقال این پیام می اندیشد.


خلاقانه فکر کنید و به دنبال راه های جدیدی برای توسعه پایدار باشید

افراد بدبین اغلب اوقات ادعا می کنند که تحقق ایده های او غیر ممکن است. به همت مجله تایمز در سال ۲۰۱۳ میلادی، به عنوان یک تاجر، ماسک در فهرست تاثیرگذار ترین افراد در سرتاسر جهان جای گرفت و ریچارد برانسون در قالب مقاله ای پیرامون شخصیت او، توانایی وی در اثبات نادرستی انتقادات را ستود: «اگر الون مسئولیت انجام کاری را بر عهده بگیرد، یقین داشته باشد که آن ماموریت حتما انجام خواهد شد.» در این میان یک پارادوکس وجود دارد و آن این که با وجود تلاش مستمر الون برای بهبود وضعیت زندگی در سیاره ما، او مشغول ساخت یک سفینه فضایی است تا به وسیله آن زمین را ترک کنیم. او در واقع می تواند به طور همزمان به دو موضوع متفاوت فکر کند.

ماسک که پیش از این یک کارآفرین موفق بود در سال ۲۰۰۸ اعلام نمود که تسلا را برای مال اندوزی تاسیس نکرده است. در واقع ثروت اندوزی دغدغه او نیست. وی فقط به این موضوع می اندیشد که لزوم کشف یک راه جدید برای حرکت وسایل نقلیه از لحاظ زیست محیطی یک مساله بسیار مهم است که باید حل شود. در غیر این صورت، آینده برای ما آسان نخواهد بود. در حقیقت ماسک «ناجی نوع بشر» به شمار می رود. قدرت برند چندان حول محور منطق نمی چرخد و آن احساسات است که یک برند را قوی می کند.

ماسک چشم انداز خود از آینده تسلا را در قالب یک پست در سال ۲۰۱۶ به روشنی بیان کرد:

یک نوع خودروی برقی را طراحی کنید که قیمت بالایی دارد. از این پول می توان در راستای توسعه یک خودروی برقی در حد متوسط بهره برد. به همین ترتیب مبلغ جمع آوری شده بابت فروش یک خودروی برقی در حد متوسط به کمکتان می آید تا بتوانید یک وسیله نقلیه ارزان قیمت را تولید کنید که امکان دسترسی همگان به آن وجود داشته باشد. سقف های خورشیدی با یک باتری کاملا یکپارچه را بسازید. خط تولید خودرو های برقی را بسط دهید تا از بخش های اصلی پشتیبانی کند. میزان توانایی رانندگی به طور مستقل را بالا ببرید که ۱۰ برابر ایمن تر از رانندگی دستی (manual) است. به این ترتیب یک خودروی بلا استفاده پولساز می شود.

این موضوع نشان می دهد که الون ماسک فقط خلاق نیست بلکه مشغول کار بر روی حل یک معضل جهانی، توسعه پایدار و مراقبت برای کسب منافع بیشتر است. بدین وسیله نمونه های اولیه از تخصص، خیال اندیشی و رویا پردازی در او گرد هم آمده اند.

یک روش جایگذاری برند منحصر به فرد را انتخاب و بر روی شهرت و اعتبار خود به صورت آفلاین و آنلاین کار کنید

الون ماسک در مورد نام خودرو مدل جدید تسلا با مخاطبان شوخی می کند.

همه شوخی های او به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش می شوند اما برای درک شوخی نهفته در پست هایش، باید از قبل در جریان همه اتفاق ها باشید. یک فرد خارج از متن، شوخی های او را بی مزه می پندارد.

شوخی ها و الگو های رفتاری ضمن به تصویر کشیدن هویت برند به شما اجازه می دهند تا صدای برند خود را شخصی کنید. به آسانی می توان از طریق ورود به پلتفرم های مختلف به آن ها دسترسی پیدا کرد اگرچه ماسک اکثرا توییتر را برای انجام این کار بر می گزیند. در نهایت، آن ها می توانند به ابزاری قدرتمند برای برند هایی تبدیل شوند که در صدد توسعه جامعه مخاطبان هدف خود، افزایش حجم تعاملاتشان و مشارکت آن ها در پی سطح بالا تری از فراخوان هستند. رشد سریع فناوری حتی موجب رشد تعداد مخاطبان می شود، بنابراین احتمال وایرال شدن یک شوخی نیز بالا می رود.

www.popsop.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا