لکسوس، بازوی لوکس تویوتا، با همکاری کاربر سرویس پخش زنده ویدئوی «توییچ»، موسوم به «فسیل»، برای خلق یک نسخه اصلاح شده از خودروی سدان «آی اس ۳۵۰ اف اسپرت» به نام «گیمرز آی اس» همکاری کرده است. نسخه جدید شامل یک کامپیوتر مخصوص بازی در صندوق عقب، یک مانیتور منحنی اچ دی بر روی صندلی مسافر، یک صفحه کلید، یک ماوس جمع شونده و یک کنترلر چاپ سه بعدی میشود.
با این حال به این زودی انتظار نداشته باشید که این خودرو به دستتان برسد. به گفته سخنگوی لکسوس، این خودرو احتمالا پس از تولید به یک خودروی نمایشی تبدیل خواهد شد و در نمایشگاههای اتومبیل نمونههایی از آن را مشاهده خواهیم کرد. ظاهرا هدف از انجام این کار جلب نظر مهم ترین گروه گیمرها است.
هوندا اخیرا در توییچ از خودروی مدل سیویک جدید خود رونمایی کرد. این در حالی است که فورد از این پلتفرم برای برگزاری «رویداد پخش زنده رانندگی» استفاده میکند. در قالب این رویداد کاربران میتوانند با یک خودروی «موستانگ مچ-ای» در یک پیست تعاملی ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربعی رانندگی کنند. بررسیهای اخیر نشان میدهند که نسل جوان لزوما تمایلی به داشتن اتومبیل یا حتی رانندگی ندارند در نتیجه بازاریابی خودرو در سایتهای بازی از سوی خودروسازان به منظور افزایش علاقه نسل جوان به اتومبیل انجام میشود.
با توجه به این که ۶۷% از بینندگان توییچ زیر ۳۵ سال هستند، ترفند بازاریابی این خودروسازان منطقی به نظر میرسد. لکسوس در تلاش است تا در نسبت به خودروی مدل «آی اس ۲۰۲۱» خود ایجاد علاقه کند. به گفته برند، هدف از انجام این کار دسترسی به جوان ترین گروه از جامعه هدف است. خودروی مدل آی اس مخصوص گیمرها در قالب کمپین «All In» در ماه ژانویه به بازار عرضه گردید و شامل «میکرو اینفلوئنسرها»، از جمله کلکسیونرهای کفشهای ورزشی، علاقمندان به موسیقی، شیک پوشان و گیمرها میشود.
در همین حین، ماه گذشته فسیل میزبان یک برنامه پخش زنده بود که در جریان آن بیش از ۵۵۴ هزار نفر بیننده منحصر به فرد به ویژگیهایی رای دادند که باید در یک خودرو وجود داشته باشد. از جمله این ویژگیها میتوان به بسته بندی بیرونی با مضمون بازی، یک دستگاه مه ساز و طراحی فضای داخلی به سبک «نئون توکیو» اشاره کرد که لکسوس به این ترتیب به توصیف آن میپردازد: «از لحاظ علم زیبایی شناسی این اثر نمونهای از هنر پاپ ژاپنی به شمار میرود که در آن شاهد انفجار نورونها هستیم.»
«وینای شاهانی»، معاون بازاریابی لکسوس در قالب بیانیهای گفت: «ما برای طراحی فضای بازی آنها از خودشان کمک خواستیم و آنها به طور کامل به ما جواب دادند و از پس آن برآمدند. ما هم در نهایت با کمک یکدیگر به تلفیقی از دیزاین و عملکرد در صنعت خودرو و بازی دست یافتیم.
آی اس گیمر محصول یک تولید کننده سفارشی ساز در جنوب کالیفرنیا به نام «اس سی پی اس» است که ۲۰ هنرمند مفهومی، طراح، مدل ساز ۳D، مهندس برق و ساختمان، تولید کننده فلز، صنعتگر، هنرمند، خیاط و متخصص در عرصه تودوزیهای سفارشی و تکنسین کامپیوتر را به خدمت گرفت. به گفته مدیران و کارمندان لکسوس، اکثریت آنها را گیمرهای حرفهای تشکیل میدهند.