کتابها را شخم بزنید!کتابهای حوزهی کسب و کار معمولاٌ ارزش زیباییشناسانه و ادبی ندارند و صرفاٌ برای ارتقای شغلی مفید هستند. اگر میخواهید زمانی که صرف مطالعهی این دست کتابها میکنید، بیشترین عایدی را برایتان داشته باشد، به این هشت گام توجه داشته باشید:هدفمند شروع کنید. مشخص کنید که انجام این کار قرار است برایتان چه کاربردی داشته باشد. مثلاٌ میخواهید تصمیمی اتخاذ کنید، موقعیتی را تحلیل کنید یا مهارتی را در خودتان پرورش بدهید.پیش از شروع مطالعه، مقدمهی کتاب را بخوانید. این مقدمه باید شامل خلاصهی موضوع مورد بحث باشد، مشکل مورد نظر را چارچوببندی کند و ایدهی مرکزی را شرح بدهد.حواستان به کتابهایی که به واسطهی حجم بالا میخواهند برای خودشان اعتبار بخرند، باشد. از کتابهای بلندی که حرف زیادی برای گفتن ندارند و زیادهگویی میکنند، دوری کنید. اگر نویسنده نتواند در زمان مناسب سر اصل مطلب برود، یعنی خودش از اصل مطلب بیاطلاع است.فرضیههای مطرحشده را به چالش بکشید. حتی وقتی به دلیل اعتماد به نویسنده، دادههای مورد استفاده یا بحثها و نقدهای مطرحشده، با اطمینان به سراغ کتابی میروید، خودتان را متعهد کنید که نویسنده را به چالش بکشید و دیدگاههای مخالف را در نظر داشته باشید.تصمیم بگیرید که تا کجا قرار است به کتاب فرصت بدهید. اگر مقدمهی کتاب تلنگری به شما نزد، کارتان با کتاب تمام است.کتاب را شخم بزنید! دیدگاههای کلیدی و نقاط مورد بحث را لیست کنید. بعد دریافتی را که از کتاب داشتهاید، با همکاران و اعضای تیمتان به اشتراک بگذارید.به شکل عملی امتحان کنید که کتاب برایتان کاربرد داشته یا نه. تا زمانی که دانستههایتان را به کار نگیرید، همه چیز در حد یک فرضیهی امتحاننشده باقی میماند.از کمیتگرایی پرهیز کنید. عایدی شما از زمانی که صرف مطالعه کردهاید، باید بر اساس تغییرات رفتاری مثبت و بهکارگیری ابزارها برای دستیابی به نتایج بهتر اندازهگیری شود، نه تعداد کتابهایی که خواندهاید.
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد