وقتی اوبر ایکن اپلیکیشناش را در سال ۲۰۱۶ تغییر دارد، خیلی از مردم هنوز در فکر لوگوی Uشکل برند روی پسزمینهی سیاهرنگ بودند. به نظر خیلی از منتقدان هم این ربیرندینگ موفق نبود. اما اوبر برنامههای بزرگتری داشت.
هدف شرکت، تنها نمایش لوگو در مکانهای جدید نبود؛ آنها میخواستند با این کار شکل تفکر مردم را در مورد برندشان تغییر دهند. اوبر دو لوگوی مجزا برای مسافران و رانندهها در نظر گرفت که به آنها اجازه میداد با رشد خدمات، بتوانند آیکنهای موجود در لوگوها را بسط دهند. طراحی جدید قرار بود پنج بستر اصلی را شکل دهد؛ آنها میخواستند الهامبخش، مردمی، متعادل، توسعهیافته و عالی به نظر برسند.
ریبرندینگ اوبر چیزی بیش از گم شدن آیکن قدیمی برند در گوشیهای مردم و جایگزینی آن با شکلهای هندسی دو رنگ بود. رنگها و الگوها از کشوری به کشور دیگر فرق میکرد؛ مثلا در چین قرمز، در هند فیروزهای، کلهغازی در امریکا و … بود. اما در هر کشوری کاربران بعد از باز کردن اپلیکیشن با طراحی خارقالعاده و خوشآمدگویی اپ مواجه میشدند. اوبر امیدوار بود با این طراحی جدید، انعطافپذیری بیشتری را به مخاطبانش انتقال دهد.
تغییر لوگوی قدیمی که بر مبنای حرف اول برند طراحی شده بود، به تلاش برند برای ساخت شهرت جدید برای خود و مخاطبانش اشاره داشت. اوبر برندی جهانی و در عین حال محلی است؛ بازار بمبئی با بازار لاگوس تفاوت زیادی دارد. ریبرندینگ اوبر قرار بود به هر کسی در اکوسیستم خودش (رانندهها، شرکا و کارکنان) امکان درک فرهنگ و چشماندازهای شرکت را بدهد. از نظر بنیانگذاران اوبر، اهمیت این ریبرندینگ در آن بود، که با وجود تمام مخالفتها، رنگها و تغییرات نشان میداد برند میخواهد خود را به درستی بشناسد و معرفی کند.