تجمیع کالا و خدمات درمجموعه های بزرگ راهکار گریز از مشکلات ترافیکی شهری و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه ها به شمار می آید که طی سالهای اخیر در کشور احرایی شده است.
مجموعه های بزرگ نظیر فروشگاه های زنجیره ای وهایپر مارکت ها درتمام دنیا برای ایجاد شرایط مناسب خرید امکانات رفاهی متعددی را به مشتریان ارائه میکنند. مجموعه شهرفرش یکی از بخش هایی است که علاوه برتجمیع انواع فرش های دستبافت و ماشینی و تابلو فرش ها که سلایق گسترده ای را دربرمیگیرد، خدمات رفاهی متنوعی را برای تسهیل خرید دراختیارمشتریانش قرارداده است.
شهر فرش طی چند سالی که فعالیت خود را آغاز کرده اقدامات متعدد در حوزه ی مارکتینگ صورت داده است که به معرفی مجموعه و جذب مشتریان بیشتر کمک کرده است.
موقعیت مکانی این مجموعه ومسافتی که برای رسیدن به آن باید طی شود یکی از مشکلات اصلی برای رسیدن مشتریان به شهرفرش است، بر همین اساس در تبلیغات اخیراین مجموعه خدمت سرویس دهی و ایاب و ذهاب رایگان مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل شهرفرش می گوید: این خدمت که جهت رفاه و تسهیل تردد مخاطبان به مجموعه شهرفرش انجام شده برای کسانی که حتی تمایل به بازدید از کالاها و محصولات را داشته باشند، این امکان را فراهم میکند، تا در موقعیت تصمیم گیری برای خرید قرار گیرند.
سرویس رایگان رفت و برگشت خدمتی است که شهرفرش برای بازدیدکنندگان و مشتریان ارائه کرده است البته این خدمت برای کسانی که اقدام به خرید نکنند، فقط در مسیر رفت رایگان است و مسیر بازگشت برعهده ی مخاطب است.
مشتریان برای استفاده ازاین سرویس ده دقیقه بعد از اولین تماس با مجموعه شهرفرش از درب منزل توسط خودروهای مخصوص به این مرکزمنتقل شده و درصورت خرید با هماهنگی که بخش فروش انجام می دهد با ارائه ی فاکتور، کالای خریداری شده همراه مشتری به مقصد مورد نظر او ارسال می شود.
سید مهدی موسوی معتقد است احداث چنین مرکزیت بزرگی علاوه بر کاهش تردد درون شهری به دلیل افزایش مشتریان تقاضای خرید را بالا برده به شکلی که درگذشته مشتریان هر ۱۰ یا ۱۵ سال اقدام به تعویض یا خرید فرش میکردند اما با تنوعی که درطرح و رنگ و تسهیلات اقساط و… در نظر گرفته شده است، این زمان به ۵ سال یکبار کاهش یافته است.
همچنین تولید و اشتغال دررونق این بخش افزایش چشمگیری داشته است و البته تنوع کالای تولیدی و قیمت مناسبت تر برای اقشار مختلف دراین موضوع تاثیرگذار است.
وی با اشاره به در نظر گرفتن جوایز ارزنده درقرعه کشی های دوره ای و همچنین تسهیلات خرید برای اقشار مختلف نظیر فرهنگیان گفت: خدمات ویژه ای برای بازنشستگان و فرهنگیان درمورد خرید اقساطی و تخفیف های دوره ای و… به منظوررضایتمندی و بالا بردن قدرت خرید مخاطبان اجرا شده است.
همچنینی امکانات رفاهی نظیر پارکینگ و سرویس رفت و برگشت و مساحت بزرگ و امکان خرید انواع فرش ماشینی متنوع ودست بافت و تابلو فرش های نفیس عامل انتخاب این مجموعه توسط مشتریان است.
او درمورد بازخورد طرح ایاب و ذهاب رایگان اظهارداشت: بر اساس اطلاعاتی که در دسترس است از زمان ارائه ی سرویس های رایگان تعداد مراجعات به این مجموعه درطول روز افزایش داشته و این موضوع جه منجر به خرید بشود یا حتی خرید صورت نگیرد برای شهر فرش نقطه ی عطف محسوب می شود.