خبر

سیل تبلیغ برندها در شبکه‌های اجتماعی

سیل کمک‌های مردمی و برندهای مختلف به سیل زدگان روز به روز در حال افزایش است. برندهای که به نقل از خودشان نمی‌خواهند، کمک‌هایشان بازتاب خبری و تبلیغاتی داشته باشد و در گفتگو، اکثر آنها نقل می‌کنند که مدیران به هیچ وجه خواهان انتشار خبر کمک‌های سازمان نیستند و نمی‌خواهد کمک‌ها رویکرد تبلیغاتی به خود بگیرد. اما صفحه‌های اجتماعی برندها چنین هدفی را دنبال نکرده و مملو از تصاویر محصولات و خدماتی‌ست که آنها به مناطق سیل زده ارسال می‌کنند.

عملکرد چنین برندهایی باعث خلق شیوه‌ی تبلیغاتی متفاوتی شده که آنها در زمان بحران اجرا و در صدد بازتاب پیام خود بطور غیر مستقیم هستند. اکثر برندها احساس می‌کنند که با اجرای این شیوه از بار تبلیغاتی پیام‌شان می‌کاهند. کاهشی که حس فعالیت مسئولیت اجتماعی بیشتری به عملکرد آنها می‌دهد. اکثر برندها از انتشار خبر کمک‌هایشان به دلیل دریافت بازخورد مخاطبان واههمه دارند اما چرا چنین تفکری در مخاطبان ایرانی بوجود آمده است. مخاطبانی که بیشتر آنها از برندهایشان انتظار کمک دارند.

کمک‌هایی که انتشار خبر آنها اگر با اصول انجام شود نه تنها بد نیست بلکه باعث ترغیب مابقی برندها نیز می‌شود.اتفاقی که در تمامی دنیا رخ داده و معمولا تمامی برندهای قدرتمند دنیا در حوزه مسئولیت اجتماعی خود اقداماتی را انجام و نسبت به خبرسازی آن اقدام می‌کنند. البته آنها برای تولید خبر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود بودجه دیگری را در نظر نگرفته و تبلیغات گسترده‌ای را انجام نمی‌دهند. براین اساس نباید به برندهای که در زمان بحران نسبت به اقدامات خود خبرسازی می‌کنند، خرده گرفت باید به آنها کمک کرد تا اخبارشان را در مسیر درستی هدایت کرده و بازخورد منفی دریافت نکنند. بازخوردهای که گاهی برخی از برندها را از کرده خود پشیمان و باعث انتشار اخبار منفی علیه آنها می‌شوند.

بنابراین به نظر روندی که برندهای ایرانی برای انتشار اخبارشان در شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته‌اند، خطا نیست و آنها از این طریق مخاطبان اصلی‌شان را در جریان عملکردشان قرار داده و آنها را نیز نسبت به کمک کردن تشویق می‌کنند. مخاطبان، برندهای که در زمان بحران کنارشان بوده‌اند را فراموش نخواهند کرد. هر چقدر این همراهی صمیمانه و خالصانه باشد، اثربخشی بیشتری خواهد داشت. در این میان صاحبان رسانه‌های تبلیغاتی نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند به برندها در این باره مشاوره و یاری برسانند، تا در کنار هم اثرات منفی سیل‌های اخیر را کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا