یکی از دغدغهها در مصرف لبنیات خصوصاً انواع شیر، تازگی و مدت زمان نگهداری آن است. دغدغهای که رامک با ورود تکنولوژی ESL راهکاری برای آن یافته و در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود، با ایدهای متفاوت از فواید این تکنولوژی میگوید. این کمپین توسط واحد برند شرکت «ارتباط تصویر اشاره» از گروه شرکتهای dnaunion ایدهپردازی و اجرا شده است.
محمد هاشمپور مدیربازاریابی و تبلیغات شرکت لبنی رامک در این باره گفت: شرکت لبنی رامک در تلاش است، از طریق ارائه محصولات لبنی سالم، سلامتی افراد جامعه را تضمین کند. یکی از راههای ارائه محصولات سالم به مخاطبان، استفاده از تکنولوژیهای روز دنیاست. ESL یکی از تکنولوژیهایست که مدتهاست در اروپا استفاده و محصولات لبنی را با کیفیت و طول عمر بیشتر به بازار ارائه میکند. شرکت رامک نیز قریب به یکسال و نیم است، محصول شیر خود را با استفاده از تکنولوژی ESL به بازار عرضه کرده است. همچنین شرکت رامک محصول خامه را نیز با همین تکنولوژی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.
شرکت رامک؛ برای ارائه این محصول از اصطلاح فرا پاستوریزه با توجه به اینکه شرایط و قیمت فرآوری متفاوتی دارد، استفاده میکند. قیمت این فرآوری نزدیک به ده برابر فرآوری است که در ایران مورد استفاده قرار میگیرد.
هاشمپور در ادامه افزود: همانطور که قبلا نیز عنوان کردم، شیر ESL رامک، چند وقتیست وارد بازار و در همین مدت با استقبال خوبی مواجه شده است. استقبال به حدی بود که رامک در ابتدای ارائه با کمپین محدودی تحت عنوان ” نسل جدید شیرتازه” محصول را به مخاطبان معرفی کرد. نتایج کمپین مورد نظر نشان داد: مصرف کنندگان تمایل دارند، اطلاعات بیشتری نسبت به ESL بدست بیاورند. چنین موضوعی باعث شد، کمپین گستردهی دیگری با شعار تبلیغاتی «شیر ESL رامک، تازهتر برای روزهای بیشتر» اکران شود. کمپین مورد نظر ۳۶۰ درجه بوده و در آن از رسانههای ATL (تلویزیون، شبکههای اجتماعی و…) و فعالیتهای PR بهره برداری شده است. علاوه براین موارد، فعالیتهای تبلیغاتی نیز در نقاط فروش و… اجرایی شده است.
مدیر بازاریابی و تبلیغات رامک خاطر نشان کرد: تمرکز اصلی این کمپین بر نیمه جنوبی کشور (مناطق نزدیک به مرکز تولید شرکت لبنی رامک) است. اما شهرهای تهران، کرج، مشهد، کرمانشاه و… نیز هدف این کمپین قرار گرفتهاند. در پایان باید بگویم: شرکت لبنی رامک ظرفیت تولید شیر ESL را افزایش داده و در تلاش است، نیاز پیش آمده در بازار را بطور کامل برطرف کند.
رامک؛ دوست بزرگ و کوچک
نغمه فلور ذبیحی مدیر خلاقیت آژانس ارتباط تصویر اشاره درباره مراحل ایدهپردازی کمپین رامک گفت: برای تدوین کمپین تبلیغاتی شیر ESL، پس از انجام تحقیقات بازار و تعیین گروه مخاطب هدف و بینش مخاطبان؛ دو موضوع «طعم تازگی» شیر و «بدون مواد نگهدارنده» به عنوان دو موضوع مهم در دستور کار تیم خلاقیت قرار گرفت.
از سوی دیگر بررسی تبلیغات مختلف در حوزه لبنیات و خصوصاً شیر، نشان داد که در اغلب موارد با نمایش صحنههایی از طبیعت، میز صبحانه و کودکانی شاد و پرانرژی، سعی در القای پیام تازگی و مفید بودن شیر شده است، در این میان اما تیم خلاقیت اشاره، به دنبال رویکرد و ایدهای متمایز بود. در نهایت ایدهی خلاقه به این شکل تعریف شد که راز تازگی شیر ESL را از زبان گاو رامک میشنویم.
داستان در یک فضای بازجویی رقم میخورد و گاو رامک طی یک بازجویی کوتاه، ساده و همراه با چاشنی طنز بابت تازگی و خوشمزگی شیرش بازخواست میشود، و در جواب از فایدهی تکنولوژی ESL میگوید و ما را با رویای خودش به کارخانهی رامک و بازدید از خط تولید شیر میبرد. این کاراکتر دوستداشتنی علاوه بر حضور در آگهی تلویزیونی و تبلیغات محیطی، در سایر اقلام تبلیغاتی کمپین مانند اقلام فروشگاهی نیز شیر رامک و داستان بازجوییاش را به مخاطبان یادآوری میکند.