ام بی ای نیوز: درگفتگویی اختصاصی با مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند وی بر رویکرد حمایت ازکالای ایرانی دراین مجموعه و همچنین ظهور نسل جدید فروشگاه های شهروند مطابق با استانداردهای بین المللی و استراتژی گستردگی شعب درکلان شهرها تاکید کرد.دکتر مسعود سریع القلم، مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند از تغییر استراتژی این مجموعه در سیستم مدیریت شهری خبر داده و تصریح کرد: از سال ۷۳ که این مجموعه تاسیس شده با رویکرد احداث فروشگاه هایی در متراژ بالا بوده و در سالهای بعد استراتژی محله محوری با احداث فروشگاه های کوچکتر درپیش گرفته شد، اما در طرح تغییر و تحول در دوره جدید مدریت شهری، رسیدن به استانداردهای بین المللی فروشگاه های زنجیره ای در دستورکار قرار گرفته است.وی براین موضوع تاکید کرد که اکنون شهروند سوپرمارکت نیست، بلکه برمبنای استانداردهایی که برای چنین مجموعه هایی تعریف شده در تمامی بخش ها نظیر وسعت فروشگاهی که در حال حاضر در فضایی بالاتر از ۱۲۰۰ متر در کلان شهرها، آموزش نیروی انسانی در تمام سطوح، نصب صندوق های هوشمند، حتی نورپردازی خاص که احساس خستگی برای مشتری ایجاد نشود و امکانات رفاهی نظیر پارکینگ و ایمنی ریل ها و چرخ ها و حتی نوع چیدمان شلف ها و… به همکاری شهرداری ها در نقاط مختلف شهر با پراکندگی جغرافیایی بسیار گسترده در حال خدمت رسانی است.مدیرعامل شهروند همچنین از افزایش شعب در نقاط مختلف تهران گفت که در حال حاضر حدود ۴۲ شعبه فروشگاهی با پراکندگی متنوع فعال هستند و همچنین احداث شعب دیگر درکلان شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز و تبریز و استان البزر البته برخی شعبه ها نیز در حال بازسازی و نوسازی هستند و تاپایان سال نیز به تعداد فروشگاه های سطح تهران افزوده خواهد شد.او افزود: شهروند به عنوان یک شرکت وابسته به شهرداری تهران در مسیر سیاست های کلی کشور حرکت می کند و موضوع حمایت از کالای ایرانی با کیفیت در برنامه های تامین کالای مجموعه لحاظ شده است.وی با بیان اینکه تنها ۷/۱۳ درصد کالای مجموعه شهروند وارداتی است تاکید کرد تمامی کالاهای که نمونه با کیفیت ایرانی داشته اند جایگزین شده و البته در برخی موارد رعایت سلیقه و خواست مشتریان نیزدر تامین کالای خارجی لحاظ شده است، اما اغلب اجناس خارجی فروشگاه را لوازم خانگی شامل می شود که مشابه ایرانی نداشته و از مبادی گمرکی و قانونی وارد شده اند.وی درادامه گفت: در دوره جدید مدیریت فروشگاهی، بیش از ۲۰۰ برند و شرکت ایرانی به تامین کننده ها افزوده شده که درتامین کالاهای مورد نیاز فروشگاه ها ی زنجیره ای شهروند مشارکت دارند و درحمایت از تولید کنندگانی که کالای با کیفیت عرضه کنند قراردادهایی بسته شده و موضوع کیفیت کالاها دراین میان نقش بسیار مهمی دارد، چنانچه متصدیان کنترل کیفت در تمام فروشگاه های با جدیت نسبت به موضوعاتی نظیر تاریخ مصرف و رعایت استانداردها رسیدگی داشته و تنها فروشگاهی هستیم که کالاهایی که سه چهارم موعد مصرف آنها گذشته باشد برمبنای سیستم هوشمند از مدار عرضه خارج می شوند و به هیچ عنوان با توسل به شگردهایی نظیر تخفیف و فروش ویژه کالای در معرض انقضا عرضه نمی شود، همچنین برای کنترل عرضه ی محصولات پروتئینی در ۲۵ فروشگاه دامپزشک مقیم وجود دارد که سلامت محصولات را مورد کنترل کیفی دائم قرارمی دهد.او درادامه با اشاره به برنامه ۶ ماه آینده و جشنواره های فروش و کمپین بازگشت به مدرسه در ایام بازگشای مدارس تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۲۷ هزار قلم کالا با تخفیف ارائه شده که از این تعداد بیش از ۹ هزار کالا بین ۲۵ تا ۶۰ درصد شامل تخفیف شده اند، این روند تا پایان سال به مناسب های مختلف ادامه دارد و حدود ۲۰ تا ۲۵ جشنواره با موضوعات خاص برگزار خواهد شد و هر هفته تخفیف های موضوعی در برخی اجناس اعمال می شود که به دلیل حمایت از طرح هوای پاک چندین دستگاه دوچرخه در لیست جوایز قرارگرفته شده است و قرعه کشی آنلاین هر ساعت سر صندوق های تمامی فروشگاه ها انجام شده و جوایزی نیز اهدا می شود.در مورد کمپین بازگشت به مدرسه نیز با عنوان زنگ تفریح شهروند و با شعار تفریح، تخفیف و جایزه از تاریخ اول شهریور تا ۱۵ مهرماه کالا و لوازم التحریر با کیفیت و قیمتهایی ۱۵ تا ۳۰ درصد پایین تراز بازارهای مشابه عرضه می شود و رویکردی شاد و با نشاط در فروشگاه ها درحال اجرا است.mbanews.ir-مریم غضنفری
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد