آموزش

فعالیت‌های ترویج فروش چه محاسنی دارد؟

فعالیت‌های ترویج فروش به تکنیک‌هایی گفته می‌شوند که قرار است مشتری را به اقدامی خاص مانند خرید یا تقاضای اطلاعات بیشتر ترغیب ‌کنند.

این فعالیت‌ها معمولا در دوره‌ی مشخصی از زمان انجام می‌شوند و قصد دارند در مخاطب حس محدودیت زمانی و تعجیل را به وجود بیاورد.

اما مزایای این کار چیست؟

جذب مخاطبان جدید با قیمت

ارائه‌ی قیمت‌های کم‌ می‌تواند مشتریان را از دور و بر رقبا دور کند و ضمن وادار کردن‌شان به خرید از یک برند، درنهایت آنها را به مشتریان دائمی‌ آن برند تبدیل کند.

درست‌کردن اجتماعی کوچک برای یک برند

تخفیف‌ها و فعالیت‌های پیشبرد فروش می‌توانند کمک بزرگی برای تبلیغ دهان‌به‌دهان برای برندها باشند. به عنوان مثال فروشگاه کوروش با شعار «فروشگاه‌های همیشه تخفیف» طرفداران خودش را دارد که همیشه از آن خرید می‌کنند و این کار را به دیگران نیز توصیه می‌کنند.

ترغیب برای تکرار خرید

هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی از برنامه‌های جایزه و تشویق برای وفاداری مشتری استفاده می‌کنند. به این ترتیب مشتریان ترجیح می‌دهند از هتلی که تخفیف خوبی برای خریدهای مکررشان می‌دهد، اتاق رزرو کنند. همین مساله درمورد هواپیمایی‌ها نیز صادق است. تکرار در تخفیف باعث می‌شود مشتری این امر را به خاطر بسپرد و دوباره برگردد.

وسوسه‌ی مشتریانِ نه‌چندان راغب

تحویل محصولات و خدمات رایگانْ افرادی را که دل‌شان نمی‌خواهد آن محصول یا خدمت را امتحان کنند، وسوسه می‌کند که برای یک‌بار هم که شده از آنها استفاده کنند و مزایایشان را ببینند و احتمالا به مشتری برند تبدیل شوند.

جمع‌آوری اطلاعات

فایده‌ی دیگر فعالیت‌های پیشبرد فروش، جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی مشتریان است. برندها می‌توانند در بازه‌های تخفیف‌ها یا دیگر انواع فعالیت‌های پیشبرد فروش رفتار مشتریان را بررسی کنند و در استراتژی‌های بازاریابی‌شان از این داده‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال برگزاری یک سمینار رایگان می‌تواند منبع خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات باشد.

www.smallbusiness.chron.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا