كتاب مدلهاي استارتاپي تاليف آرمان صفايي با حمايت مادي و معنوي دانشگاه صنعتي شريف در ۳۰۰۰ نسخه به چاپ رسيد. به گفته مولف، اين كتاب با تلاش ۲ ساله وي در پژوهش و تاليف سعي دارد تا خلا محتواي بومي مناسب بازار ايران را پر كند. كتابهاي موجود در ايران غالباً يا ترجمه هستند يا گردآوري از محتواهاي خارجي كه گاه در بازار ايران كاربرد زيادي ندارد اما در اين كتاب اين طور نيست. ويژگي متمايز اين كتاب اين است كه براي مباحثي كه در آن مطرح شده مثالهاي زيادي از كسبوكارهاي ايراني آورده شده كه آن مباحث را به مرحله اجرا رساندهاند. بنابراين محتوايي اجرايي در ايران است. همچنين در اين كتاب مصاحبههايي تخصصي با استارتاپها و كسبوكارهايي ايراني وجود دارد. مصاحبههايي تخصصي در حوزه مدلهاي كسبوكار استارتاپهايي چون تپسي، نتبرگ، عليبابا، زرينپال، ايوند و … . در واقع كليت اين كتاب حول موضوع نوآوري در مدل كسبوكار در ايران است به زباني روان و ساده. براي تهيه اين كتاب ميتوانيد به وبسايت مولف كتاب مراجعه كنيد كه با جستجوي نام ايشان در گوگل به آن دسترسي خواهيد داشت و يا از طريق مراجعه حضوري به مركز پخش كتاب در مركز كارآفريني دانشگاه صنعتي شريف.
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد