خبر

مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی

حال اقتصاد کشور خوب نیست. این موضوع را همه می‌دانند. موضوع مهمی که باید هر چه سریعتر برای ایجاد فضای پویای اقتصادی برطرف شود. در این میان تولیدکنندگان نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند. تولید کنندگانی که باید مشتریان خود را نیز در چنین شرایطی راضی نگه داشته و برای آنها محصولات مورد نیازشان را تامین کنند.

شرکت دانش بنیان طبیعت زنده” ارائه دهنده‌ی محصولات برند سینره به بازار؛ نامی آشنا برای مشتریان ایرانی‌ست. نامی که این روزها در تلاش است با ارائه محصولات مختلف شرایط حوزه فعالیت خود را مانند قبل آرام کند. ام بی ای نیوز گفتگویی را با “پرهام آذرشیب مدیر برند سینره” داشته است. آذرشیب در این گفتگو به تشریح شرایط حال حاضر بازار و روند فعالیت برند سینره پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

درباره برنامه‌های که سینره اخیر در حوزه تبلیغات و بازاریابی اجرایی کرده برایمان بگویید؟
با توجه به شرایط بی ثبات حال حاضر بازار، سینره اکثر برنامه‌های بازاریابی خود را به سمت مشتریان واسط و نهایی سوق داده‌است. تبلیغاتی که بیشتر با هدف برندینگ در نقاط خرید محصول انجام می‌شوند. در حال حاضر به دلیل چالش‌های پیش آمده در زنجیره تولید؛ تبلیغات محصول محور عملکرد پر ریسکی دارند. به همین دلیل بیشتر بر اطلاع رسانی و برندینگ در تبلیغات متمرکز شده ایم.

محصولات برندهای خارجی در حوزه بهداشتی و شوینده یکی از پس دیگری سهم بازار خود را از دست می‌دهند و بسیاری از مشتریان این دسته از محصولات به سراغ محصولات داخلی با کیفیت می‌روند. سینره برای این دسته از مشتریان که به دنبال برند باکیفیت هستند، برنامه‌ای دارد؟
برندهای خارجی با اینکه در حال حاضر با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند اما با توجه به ذخیره محصولی موجود همچنان در مراکز فروش حضور دارند و درباره آینده‌ی حضور آنها در ایران نمی‌توان نظر داد. چون مطمئنا برای شرایط بحرانی بازار ایران برنامه‌ریزی خواهند داشت. به هرحال آنها هم با مشکلاتی روبرو هستند و حضور تبلیغاتی این دسته از برندها در ایران کمتر شده است.

سینره رقیب قدرتمندی برای برندهای خارجی ا‌ست و از لحاظ قیمت نیز به نسبت چنین برندهایی برای مخاطبان ایرانی با صرفه‌ است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت: سینره قدرت این را دارد که اولین گزینه انتخابی برای مشتریانی باشد که از برندهای خارجی استفاده می‌کنند و در شرایط حال حاضر با مشکل روبرو شده‌اند. البته در این باره تحقیقاتی نیز صورت گرفته و از دیدگاه مخاطبان نسبت به جایگزینی اطلاعات و برنامه ریزی دقیقی داریم. در همین راستا برنامه‌های اطلاع رسانی مختلفی اجرایی خواهد شد. در این برنامه‌ها از خصوصیات، کارکردها و مزیت های محصولات سینره به عنوان پاسخی به نیازهای مصرف کنندگان بیشتر گفته خواهد شد. بنابراین بهترین راهکار برای شرایط حال حاضر تمرکز بر روی ترویج اطلاعات محصول، خدمات مشاوره پوست و مو در نقطه خرید و افزایش همکاری با پزشکان است.

آیا سینره در شرایط کنونی افزایش تولید داشته است؟
درخواست بازار بیش از قبل است و سینره در تلاش است خواسته های مشتریان را تامین کند. اما تمام برندها برای تامین مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند و سینره نیز از این قاعده مستثنی نیست. سعی داریم، مشتریان را درگیر چالش‌ها نکنیم و محصولات مورد نیاز آنها را تولید کرده و در دسترس ایشان قرار دهیم.

از چالش‌های پیش آمده در تامین مواد اولیه برایمان بگویید؟
چالش‌ها برای تامین مواد اولیه فراوان است. چالش‌ها روز به روز نیز در حال افزایش هستند. این چالش‌ها از تامین مواد اولیه از خارج کشور شروع و به ترخیص آنها از بنادر و کمرگ ایران ختم می‌شود. فشارهای داخلی بیش از فشارهای خارجی بر تولیدکنندگان آسیب می‌رساند، فشارهای داخلی است که باعث عدم ورود مواد اولیه به چرخه تولید شده است. این جریان باعث شده تاریخ انقضای برخی از مواد اولیه رو به اتمام برسد و این اتفاق آسیب جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد خواهد کرد.

محصولات برندهای خارجی در حوزه بهداشتی و شوینده یکی از پس دیگری سهم بازار خود را از دست می‌دهند و بسیاری از مشتریان این دسته از محصولات به سراغ محصولات داخلی با کیفیت می‌روند. سینره برای این دسته از مشتریان که به دنبال برند باکیفیت هستند، برنامه‌ای دارد؟
برندهای خارجی با اینکه در حال حاضر با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند اما با توجه به ذخیره محصولی موجود همچنان در مراکز فروش حضور دارند و درباره آینده‌ی حضور آنها در ایران نمی‌توان نظر داد. چون مطمئنا برای شرایط بحرانی بازار ایران برنامه‌ریزی خواهند داشت. به هرحال آنها هم با مشکلاتی روبرو هستند و حضور تبلیغاتی این دسته از برندها در ایران کمتر شده است.

سینره رقیب قدرتمندی برای برندهای خارجی ا‌ست و از لحاظ قیمت نیز به نسبت چنین برندهایی برای مخاطبان ایرانی با صرفه‌ است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت: سینره قدرت این را دارد که اولین گزینه انتخابی برای مشتریانی باشد که از برندهای خارجی استفاده می‌کنند و در شرایط حال حاضر با مشکل روبرو شده‌اند. البته در این باره تحقیقاتی نیز صورت گرفته و از دیدگاه مخاطبان نسبت به جایگزینی اطلاعات و برنامه ریزی دقیقی داریم. در همین راستا برنامه‌های اطلاع رسانی مختلفی اجرایی خواهد شد. در این برنامه‌ها از خصوصیات، کارکردها و مزیت های محصولات سینره به عنوان پاسخی به نیازهای مصرف کنندگان بیشتر گفته خواهد شد. بنابراین بهترین راهکار برای شرایط حال حاضر تمرکز بر روی ترویج اطلاعات محصول، خدمات مشاوره پوست و مو در نقطه خرید و افزایش همکاری با پزشکان است.

آیا سینره در شرایط کنونی افزایش تولید داشته است؟
درخواست بازار بیش از قبل است و سینره در تلاش است خواسته های مشتریان را تامین کند. اما تمام برندها برای تامین مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند و سینره نیز از این قاعده مستثنی نیست. سعی داریم، مشتریان را درگیر چالش‌ها نکنیم و محصولات مورد نیاز آنها را تولید کرده و در دسترس ایشان قرار دهیم.

از چالش‌های پیش آمده در تامین مواد اولیه برایمان بگویید؟
چالش‌ها برای تامین مواد اولیه فراوان است. چالش‌ها روز به روز نیز در حال افزایش هستند. این چالش‌ها از تامین مواد اولیه از خارج کشور شروع و به ترخیص آنها از بنادر و کمرگ ایران ختم می‌شود. فشارهای داخلی بیش از فشارهای خارجی بر تولیدکنندگان آسیب می‌رساند، فشارهای داخلی است که باعث عدم ورود مواد اولیه به چرخه تولید شده است. این جریان باعث شده تاریخ انقضای برخی از مواد اولیه رو به اتمام برسد و این اتفاق آسیب جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد خواهد کرد.

یکی از مشکلات حال حاضر بازار تامین نقدینگی توسط تولید کنندگان است و اکثر تامین کنندگان دیگر اعتباری با تولیدکنندگان همکاری نمی‌کنند، آیا سینره هم با این چالش روبرو شده است؟
سینره سعی دارد، برای تامین نقدینگی فشاری را بر پایگاه‌های فروش وارد نکند. چون فشار بر پایگاه‌های فروش باعث عدم حرکت زنجیره فعالیت برند خواهد شد. البته سینره از سال قبل نسبت به کاهش هزینه‌های خود اقدام کرده و تلاش دارد فعلا وارد بحث فروش نقدی در مراکز استراتژیک خود نشود. البته با توجه به شرایط بازار بازه خرید‌های اعتباری کاهش یافته است.از طرفی،برنامه‌ایی نیز برای جذابیت خرید نقدی تدارک دیده‌ایم.

برخی از برندها استراتژی کم کردن حجم محصول و یا کاهش سایز بسته بندی را برای تامین نقدینگی اجرایی می‌کنند، آیا سینره به سراغ چنین استراتژی‌هایی خواهد رفت؟
برای اثربخشی محصولات سینره، سیکل‌های زمانی مشخصی تعریف شده است. بنابراین با کم شدن حجم محصول، مصرف کننده باید تعداد بیشتری از محصول را خریداری کند. با خرید بیشتر هزینه بسته بندی بر مابقی هزینه‌ها اضافه می‌شود. در نتیجه با اجرای این شیوه هزینه‌ی بیشتری سربار برند خواهد شد. در مجموع عملکرد استراتژی کم کردن حجم محصول و یا کاهش سایز را اجرا می‌کنند، درست نیست. چون بالاخره برندها باید افزایش قیمت داشته باشند و با این شیوه عملکرد باز فشار مضاعفی به مشتریانشان وارد می‌شود.

به نظرتان شرایط پیش آمده برای برندهای ایرانی فرصت است؟
شرایط پیش آمده برای برخی از برندها فرصت و برای برخی دیگر تهدید است. فرصت برای برندهایی که زیرساخت‌ها، توسعه محصول و فرآیند برندینگ و زنجیره‌ی تولید خود را قوی کرده‌اند و تهدید برای برندهایی که زیرساخت لازم را ندارند و در شرایط فعلی در پی کسب سهم بازار و یا معرفی خود هستند. در بازار محصولات بهداشتی و شوینده در ایران، برندهای خوشنامی فعالیت می‌کنند که با دسته‌های قیمتی مختلف محصولاتشان را به بازار ارائه می‌کنند. در چنین بازاری جانمایی برای حضور برند جدید بسیار سخت است. بخصوص در بازاری که مشتریانش نسبت به قیمت‌ها حساس شده اند. چنین مشتریانی برندهایی که بدون در نظر گرفتن میزان تولید نسبت به تبلیغات محصولات جدید اقدام می‌کنند، نمی‌پذیرند. در نتیجه مدیریت هزینه‌ها در زمان بحران مهمترین فاکتوری‌ست که برندها باید آن را در نظر بگیرند.

از برنامه‌های آتی برند سینره برایمان بگویید؟
تحقیق و توسعه محصول؛ محور اصلی عملکرد سینره است. تحقیق و توسعه‌ای که مخصوص برند سینره است که قابلیت برون سپاری به خاطر روش‌های علمی بکار رفته در آن وجود ندارد. سینره همواره ارائه محصولات جدید را در دستور کار خود دارد. محصولاتی که امکان تهیه مواد اولیه آنها در شرایط فعلی وجود داشته باشد. سینره به تازگی؛ محصول پاک کننده آرایش چشم را روانه بازار کرده است. این پاک کننده آرایش چشم بر اساس تکنولوژی میسلارواتر طراحی شده است که بدون تحریک پوست حساس اطراف چشم به کمک فرمولاسیون بسیار ملایم خود باقی مانده مواد آرایشی و آلودگی های محیطی را به راحتی و بدون نیاز به فشار و سایش از روی پوست می زداید. پاک کننده آرایش چشم سینره دارای قدرت پاک کنندگی مناسب است و هیچ گونه تحریکی بر روی پوست ایجاد نمی کند. در فرمولاسیون این لوسیون از عصاره شکوفه گیلاس استفاده شده است. عصاره شکوفه های گیلاس با خواص مرطوب کنندگی و آرامش بخش باعث حفظ لطافت و طراوت پوست دور چشم می شود. در مجموع سینره در تلاش است، با ارائه محصولات جدید دیگر نیازهای بیشتری از مشتریانش را برطرف کند. اما در حال حاضر برند در زمینه تولید محصول جدید کمی محتاطانه عمل می‌کند تا زنجیره تولید دچار اخلال نشود. در همین راستا، برخی از محصولات سینره با توجه به چرخه عمرشان در حال به روز رسانی هستند. بسته بندی نیز از موضوعات دیگری‌ست که در دستور کار قرار گرفته است.

در پایان باید بگویم: امیدوارم شرایط پیش آمده بهبود یابد و شرایط رقابتی برای برندهای ایرانی باکیفیت فراهم شود. چون در شرایط رقابتی پویایی وجود دارد. همچنین در شرایط فعلی نیاز به همراهی بیشتری وجود دارد. همراهی که دو طرفه و میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی باید ایجاد شود. مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید از هم حمایت کنند تا چرخ اقتصاد کشور به حرکت در بیاید. چرخی که برای حرکت سریعتر نیاز به حمایت دولت نیز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا