گزارش

معرفی برترین برندهای کارفرمایی ایران در سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ توسط ایران‌تلنت

ایران‌تلنت به عنوان معتبرترین مرجع تحلیل برندهای کارفرمایی ایران، برترین برندهای کارفرمایی ایران در سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ را معرفی کرد. این مجموعه هر سال با انتشار گزارش برند کارفرمایی ایران‌تلنت، تحلیلی داده‌محور را از ترجیحات شغلی متخصصان بازار کار ارائه می‌دهد، اما در گزارش اخیر، برای اولین بار نشان داده شده که مارکترها و متخصصان ارتباطات، کدام برندها را به عنوان محیط کاری ایده‌آل انتخاب می‌کنند.

نظرسنجی ۱۸۰هزار نفری

برای شناسایی برترین برندهای کارفرمایی ایران، دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های بیش از ۱۸۰هزار نفر از کاربران ایران‌تلنت که طی ۱۷ سال اخیر ثبت شده، تحلیل شده است. گزارش اخیر در دو بخش ارائه شده: بخش اول مبتنی بر داده‌های صحت‌سنجی‌شده از کارجویان و کارکنان دارای رزومه در ایران‌تلنت است که تجربه‌ی کاری خود را ثبت کرده‌اند؛ بخش دوم نتایج نظرسنجی عمومی با مشارکت بیش از ۸,۰۰۰ کارجو درباره برندهای محبوب بازار کار یا «شرکت‌های رویایی کارجویان» را شامل می‌شود.

شرکت‌های رویایی کارجویان

بر اساس گزارش ایران‌تلنت، متخصصان مارکتینگ و ارتباطات با شرکت در نظرسنجی «شرکت‌های رویایی کارجویان» به ترتیب شرکت‌های اسنپ، دیجی‌کالا و ایرانسل را به عنوان گزینه‌ی اول برای کار کردن انتخاب کردند. در این گروه شغلی بر اساس نظرسنجی از متخصصان درباره‌ی شرکت‌های سابق و فعلی‌شان، نستله‌ ایران بالاترین امتیاز را از متخصصان مارکتینگ دریافت کرده و به عنوان برند کارفرمایی برتر شناخته شده است. پس از آن، ایرانسل و یکتانت در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

یونیلیور، محبوب متخصصان فروش

متخصصان فروش در سال‌های اخیر بیشترین رضایت شغلی را از همکاری با یونیلیور داشته‌اند. این برند با بالاترین امتیاز در صدر فهرست قرار گرفته است و پس از آن، پاک‌وش (هنکل) و گروه صنعتی گلرنگ به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

برترین‌های صنایع مختلف

در صنعت فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و تجارت الکترونیک، کافه بازار در صدر قرار گرفت و نویان ابر آروان و اسنپ رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. در صنعت FMCG هم برند پاک‌وش (هنکل)، یونیلیور و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های تولیدی نیز به ترتیب به گلدیران، مدیران خودرو و گروه بهمن تعلق گرفت.

 

مپنا رویایی‌ترین شرکت

در نظرسنجی عمومی برای انتخاب «شرکت‌های رویایی کارجویان» که با مشارکت ۸۰۴۰ نفر  برگزار شد، گروه مپنا، اسنپ و ایرانسل جایگاه‌های اول تا سوم را کسب کردند و به عنوان شرکت‌های رویایی کارجویان انتخاب شدند.

وقتی دستمزد حرف اول را می‌زند

میزان حقوق دریافتی، داشتن امنیت شغلی و مزایایی که علاوه بر حقوق به کارمندان تعلق می‌گیرد، به ترتیب به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای محیط کار ایده‌آل از دید شرکت‌کنندگان انتخاب شده‌اند.

اهمیت شناخت کارفرماهای برتر

در دنیای رقابتی امروز که جذب و نگهداشت استعداد به یک مزیت کلیدی تبدیل شده، این گزارش به مدیران بینش می‌دهد تا بدانند کدام برندها در صنایع مختلف جایگاه برترین برندهای کارفرمایی را به خود اختصاص داده‌اند، رقبا چگونه برند کارفرمایی خود را تقویت کرده‌اند، کدام شاخص‌ها (حقوق و مزایا، فرصت ارتقا، تعادل کار/زندگی) در جذب متخصصان بیشترین تاثیر را دارند و روند تغییر جایگاه برندها طی سه سال اخیر چگونه بوده است. این گزارش با محتوای معتبر و داده‌محور بر پایه تحلیل هزاران تجربه شغلی می‌تواند به تصمیم‌گیری استراتژیک و بازتعریف برند کارفرمایی بر اساس داده‌های واقعی و ایجاد تعامل با جامعه مدیران کمک کند.

برای مطالعه کامل گزارش به لینک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا