گزارش

میکروبلاگینگ چیست؟

میکروبلاگینگ ترکیب بلاگ‌نویسی و پیام‌های لحظه‌ای‌ست که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاهی منتشر کنند و با مخاطبان‌شان به اشتراک بگذارند.

این پیام‌های کوتاه دامنه‌ی متنوعی از محتوا مانند متن، ویدیو، صدا، گیف و لینک‌ها را شامل می‌شوند.

پیش از ظهور میکروبلاگینگ بلاگرها در وبلاگ‌هایشان متن‌های عموما بلندی می‌نوشتند که عمدتا داستان، روزمره‌نویسی، سفرنویسی، مطالب علمی و… را دربرمی‌گرفت.

از مشهورترین بسترهای میکروبلاگینگ می‌توانیم به توییتر اشاره کنیم؛ نوع جدیدی از بلاگ‌نویسی برای افرادی که نوشتن و خواندن مطالب کوتاه را ترجیح می‌دهند.

اینستاگرام که در کشور ما محبوبیت زیادی دارد بستر دیگری‌ست که کاربرانش می‌توانند –حتی- بدون تولید محتوای کلامی، با انتشار عکس مقصودشان را بیان کنند.

وبلاگ‌ها که زمانی افراد زیادی را به خود مشغول می‌کرد، اکنون طرفدار چندانی ندارد و بیشتر مردم به میکروبلاگ‌ها روی آورده‌اند. یکی از دلایل این رخداد، این است که کاربران زمان کم‌تری را صرف تولید محتوا می‌کنند و به راحتی می‌توانند پست منتشر کنند. از طرف دیگر تماشا یا خواندن پست‌های تولیدشده در این بسترها نیز زمان بسیار کمی از مخاطب می‌گیرد.

ماهیت بسترهای جدید ارتباطی به مخاطب اجازه می‌دهد هرتعداد پستی را که بخواهد بدون محدودیت زمانی تولید و منتشر کند و به عبارت دیگر همیشه حضور داشته باشد.

میکروبلاگ‌ها امکان ارتباط مستقیم و سریع بین افراد را به وجود آورده است. اخبار حساس و مهم به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شوند و مهم‌تر از همه این‌که امکان دسترسی به آنها در گوشی‌ها به راحتی فراهم شده است.

منبع: www.lifewire.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا