نودل لیوانی نیسین (Nissin) و آگهی خندهداری که سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد.
آنچه ظاهرا به عنوان یک آگهی ساده در توتیتر به نظر میرسید، در نهایت به یک کمپین شبکههای اجتماعی بهیادماندنی تبدیل شد و توانست نشان دهد خواستههای غیر منطقی مشتری (در این متن مشتری همان سفارشدهندهی کار یا کارفرماست) و عدم برقراری رابطهی مناسب بین خواستههای او و طراح چه مسائلی را به دنبال دارد.
در مجموعهای از توییتها، این آگهی تعامل بین یک مشتری و طراح را نشان میدهد که اولی درخواستهای مضحکش را مطرح میکند و دومی سعی میکند دقیقا آنچه را از او خواسته شده انجام دهد.
همه چیز با این تصویر شروع شد:
دومین توییت که در پی پست اصلی منتشر شد:
«لطفا هنگامی که ما در حال برطرف کردن مشکلاتی هستیم که مشتری برایمان به وجود آورده، ما را دنبال کنید. مشتری معتقد است کار ما چندان جذاب نیست…»
موارد مشخصشده روی عکس:
موی سیاه، حس کلیشهای جوهر سیاه را به ذهن القا میکند. مو را تغییر دهید تا کمی جذابیت ایجاد شود.
لطفا این حس را خلق کنید که محصول، مشهورترین منوی غذایی اینترنت است.
کاری کنید که پسزمینهی عکس، حس مزرعه را القا کند.
آیا میتوانید نشان دهید که حتی موجوداتی غیر از انسان هم، عاشق این محصولند؟
کاری کنید که محصول بیشتر به چشم بیاید.
سوژه بیشتر بخندد! (به ویژه چشمها و دهان)
ظاهرا خیلی چیزها بود که مشتری را راضی نکرده بود؛ به ویژه حالت چهرهی مدل و شکل محصول در عکس.
تغییرات زیادی در مورد پسزمینه و حواشی درخواست داده شده بود.
طراح گرافیک موبهمو به درخواستها توجه و تغییرات را اعمال کرد:
اما به جای رضایت مشتری، اصلاحات بیشتری نصیبش شد:
تصویر به طور کلی ضعیف است، مثل تمام چیزهایی است که در اینترنت میبینیم. ظاهر و حس تصویر باید مدرن و آیندهنگرانه باشد.
میخواهم پرندههای تصویر شبیه پرندهی توییتر باشند.
مدل باید به محصول نگاه کند.
چرا آسمان اینقدر گرفته است؟
میتوانید کاری کنید که آدم با نگاه مستقیم به محصول متوجه شود که محصول حاوی پنیر است؟ لطفا این کار را بکنید.
متن آگهی را کوتاهتر کنید تا جایی که امتداد نوشته، به محصول نرسد.
دست راست مدل خالی است، لطفا لپتاپ در دست داشته باشد.
این یک محصول زمستانی است، روی درختها باید برف نشسته باشد.
برای این که درختها حال و هوای زمستانی داشته باشند، شاخهها بدون برگ باشند.
روی آسمانخراشهای تصویر، یک مغز دیجیتالی قرار دهید.
نشان بدهید که حتی آدمهای فضایی هم به وجود این محصول، حسادت میکنند.
بچههای حاضر در عکس باید با اسکیتهای مدرنشان حس لذت از اینترنت را القا کنند.
کاری کنید که گاو مثل اسب بدود.
محصول را مقابل تصویر پاندا قرار دهید تا این حس را به ذهن بدهد که الان وقت خوردن بامبو نیست و بعد کاری کنید که پاندا مثل گاو به نظر برسد.
خوکهای تصویر ربطی به محصول ندارند، بهتر است خوابیده باشند.
و شاهکاری که با این اصلاحات خلق شد:
www.nextshark.com