گزارش

نسل زد پولدار ترین نسل تاریخ می‌شود

گزارش «هزینه نسل زد»، محصول شرکت تحقیقات بازاریابی «نیک»، نسل زد پولدار ترین نسل در طول تاریخ می‌شود.

در این گزارش، هزینه‌ها و عادت‌های مصرف کننده به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

در ادامه اطلاعات دریافتی ثابت می‌کنند که دو میلیارد نفر از جمعیت جهان را نسل زد تشکیل می‌دهد. نسل زد یا همان متولدن بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی، یک چهارم از جمعیت جهان را شامل شده و بزرگ ترین نسل از گذشته تا کنون هستند. در وضعیت فعلی آن‌ها آماده خرج کردن بوده و به همین دلیل زمان آن فرا رسیده تا شرکت‌ها محوریت فعالیت‌های بازاریابانه خود را به نفع این نسل تغییر دهند.

Screenshot

پیش بینی می‌شود که هزینه‌های جهانی آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ به دوازده تریلیون دلار برسد. از لحاظ میزان هزینه، این نسل از نسل ایکس در سال ۲۰۴۰ عبور می‌کنند. همین موضوع آن‌ها را به طور بالقوه به ثروتمند ترین نسل در تمام نقاط جهان تبدیل خواهد کرد. سازمان‌ها باید کم کم خود را برای این تغییرات آماده کنند.

در حقیقت، تا سال ۲۰۳۴، نسل زد ۹ تریلیون دلار بیش از هر نسل دیگر در جهان خرج خواهند کرد.

صاحبان مشاغل و کسب و کار‌ها باید بدانند و آگاه باشند که نسل ۲ میلیارد نفری زد قوی بوده و رفع نیازهایشان لازم و ضروری است.

نسل زد آماده هزینه کردن است. در ادامه بازاریابان و تبلیغ کنندگان باید بدانند که چگونه باید خدمت رسانی به آن‌ها را محور فعالیت‌های خود قرار دهند. درک تفاوت‌های نسل زد با دیگر نسل‌ها، امکان استفاده از یک فرصت رشد ۱۲ تریلیون دلاری بزرگ را فراهم می‌آورد. شرکت‌های مختلف در سرتاسر نقاط جهان امروز در تلاشند تا فرصت‌های رشد جدید و چگونگی تاثیرگذاری بر روی نسل زد را شناسایی کنند. بیشتر خرج کردن فقط یک ویژگی نسل زد بوده و جهت شناخت بهتر آن‌ها باید به موارد زیر توجه کرد:

  • خواستار اصالت: نسل زد بیشتر به روابط صحیح و درست با اینفلوئنسر‌ها و برند‌ها علاقه دارند. «صادق بودن با خود» مهم ترین عامل موفقیت از نگاه نسل زد در همه جای دنیا به شمار می‌رود. «تعلق» و «عزت نفس» دو عنصر دیگری هستند که از دیدگاه نسل زد ارزشمندند. در ادامه نسل زد از یک حس ششم قوی نسبت به علل و دلایل اتفاقات بین‌المللی برخوردارند. در استرالیا، ۳۷ درصد از نسل زد می‌گویند که نسبت به این که کدام منبع اطلاعاتی می‌تواند مورد اعتماد باشد، در مقایسه با دیگر نسل‌ها تردید بیشتری دارند.
  • خرید حضوری زیاد و بی سابقه: خرید‌های حضوری و درون فروشگاهی نسل زد تقریبا نیمی از این نوع خرید در سرتاسر جهان را تشکیل می‌دهد. این رقم از هر نسل دیگری بالا تر است. نسل زد حتی اگر خرید خود را به صورت آنلاین آغاز کند، باز هم تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی، دریافت فاکتور هنگام خرید برایش مهم است.
  • قدرت خرید جهانی: نسل زد سال ۲۰۳۰ به بالا ترین طبقه مصرف کننده در بسیاری از مناطق جهان تبدیل شده و ۳۰ درصد از نیروی کار دنیا را به خود اختصاص خواهد داد. نسل زد در آمریکای شمالی، اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه اکثریت‌ هزینه‌ها را کرده و در ادامه منطقه آسیا و اقیانوسیه اهمیت فزاینده ای می‌یابد. فقط در منطقه آسیا و اقیانوسیه، نسل زد بیش از ۳.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ خرج کرد. با این حال، روند تغییر در سال جاری میلادی کمی کند تر از بقیه نقاط منطقه پیش خواهد رفت.
  • اهمیت نسبی به سلامتی، تندرستی و مسائل مربوط به حفظ محیط زیست: نسل زد به طور کلی از وضعیت سلامتی خود آگاه بوده و به حفظ محیط زیست فکر می‌کند. پویا ترین رشد تقاضا میان طبقه مصرف کننده نسل زد در شاخه محصولات بهداشتی و نوشیدنی‌هاست.

انتظار می‌رود ۸۱ درصد از فروش دلاری تیک تاک از خرید محصولات مربوط به حوزه سلامت و زیبایی حاصل شود که به خودی خود بیانگر تاثیر بزرگ این شبکه اجتماعی بر روی مخاطب خواهد بود.

بیش از پنجاه درصد از نسل زد تجربه استفاده از یک برنامه ورزشی یا حفظ تناسب اندام را دارند.

در استرالیا، ۲۵ درصد از نسل زد مصرف کننده انواع مختلف اسنک و میان وعده هستند. این رقم در نسل ایکس ۱۰ و در نسل وای ۱۵ درصد می‌باشد.

  • رفتار‌های تسریع کننده فناوری مدرن: نظرات آنلاین خریداران نسل زد، پنجاه و سه درصد از کل نظرات در این فضای جذاب را به خود اختصاص داده و همین موضوع حاکی از اهمیت فراوان آراء و دیدگاه‌های این نسل در رسانه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های پخش زنده است.

در استرالیا، ۲۶ درصد از نسل زد هنگام خرید از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. این رقم در میان هر یک از نسل‌های ایکس و وای ۱۶ و نسل « Boomers» ۳ درصد است.

نسل زد مرتبط ترین، بزرگ ترین و تاثیرگذار ترین نسلی است که تاکنون وجود داشته است. نسل زد در مقایسه با نسل‌های قبلی فرزندان کمتری به دنیا خواهند آورد، در آینده قدرت خرج بی سابقه ای خواهند داشت و برای سلامت و تندرستی چنان اهمیتی قائلند که در میان دیگر نسل‌ها هرگز مشاهده نشده است. در نهایت باید بگوییم که سرمایه گذاری روی نسل زد امروز و فردا حتما جواب می‌دهد.

 

www.campaignbrief.co.nz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا