کمپین تبلیغاتی جدید نیسان، محصول آژانس تبلیغاتی «TBWA\Chiat\Day NY» با استفاده از محتواهای متنوع در شبکههای اجتماعی، دنیای دیجیتال و تلویزیون کل فرآیند تست محصولات خود را به نمایش گذاشته است.
کمپین فوق پس از کسب رتبه اول در جدول خودروهای جدید با کیفیت موجود در بازارهای انبوه، حاصل تلاش مسمتمر کارمندان شرکت تحقیقاتی «J.D Power»، راه اندازی میشود.
ویدئوهای پشت صحنه، پشتکار مهندسان و آزمایش میزان مقاومت در برابر فشارهای مختلف در آریزونا و آمریکای شمالی را به تصویر میکشند.
نیسان از طریق یک کمپین که نحوه ساخت خودروهای منحصر به فردش را مرحله به مرحله نشان میدهد، پا را از بروشورهای تکراری خود فراتر گذاشته و جهت اثبات دوام و استحکام زیاد محصولاتش در کانون توجه قرار گرفته است.
این غول صنعت خودروسازی در قالب کمپین تبلیغاتی جدید خود در پشت صحنه به درستی کیفیت بالای اتومبیلهایش را به تصویر کشیده است.
وینای شاهانی، معاون ارشد بازاریابی و فروش نیسان در آمریکا، معتقد است که در نیسان مشتریان تنها افتخار همراهی در طول مسیر موفقیت به ما را نداده بلکه دلیل کارهایی هستند که انجام میدهیم.
ما فقط ماشین نمیسازیم بلکه امکان کسب تجربههایی را فراهم میکنیم که با خود شادی به ارمغان آورده، اعتماد به نفس مشتریان را افزایش داده و در نهایت آنها را به آرزوهایشان میرسانند.
کمپین جدید نیسان بر روی کل مسیر رشد و توسعه تولیدات شرکت تمرکز کرده و نمونه عملی تحقق وعدههای کمپانی را عرضه میکند.
نیسان در مجموع امیدوار است بتواند اصلی ترین پیام خود را به مخاطب منتقل کند: «همواره میتوان به نیسان اعتماد کرد زیرا هر مدل خودروی آن قبل از تولید انبوه از میان شرایط سخت و واقعی سربلند بیرون آمده است.»
به عبارتی نیسان خودروهایش را قبل از عرضه در بدترین شرایط قرار میدهد تا رانندگان پس از خرید بهترین عملکرد را داشته باشند.
در قالب یک سری سکانس سینمایی بدلکاری، شاهد نمایش تواناییهای شگفت انگیز خودروهای نیسان در عبور موفق از پیچهای خطرناک، جادههای سنگلاخ و شرایط محیطی غیر قابل پیش بینی هستیم.
ویدئوهای طولانیتر مهندسان مرکز آزمایش نیسان در آریزونا و مرکز فنی نیسان در آمریکای شمالی را مشغول بررسی میزان مقاومت خودروهای شرکت و نهایت تواناییهایشان به تصویر میکشند.
در نهایت حرکات قهرمانانه و جسورانه نیسان «فرانتیر» را در قالب صحنههایی چالش برانگیز به عینه میبینیم.
کمپین فوق را در حال حاضر میتوان در شبکههای تلویزیونی، پلتفرمهای دیجیتال و وبسایت NissanUSA.com دنبال کرد.
روی هم رفته، این کمپین بیش از پیش به استراتژی دیرینه شرکت مبنی بر اثبات عملی دوام و استحکام و نه فقط تبلیغات شعار محور، میپردازد.
به نظر شما چه چیزی تبلیغات خودرو را واقعا به یاد ماندنی خواهد کرد؟ ظاهرا گرایش به جذابیتهای بصری بیش از حد سینمایی بدون ارائه چیزی جذاب و در عین حال ملموس به بیننده روز به روز بیشتر از قبل مورد توجه بازاریابان قرار میگیرد.
نکته قابل تحسین در این میان آن است که ایده پردازان و مجریان کمپین تبلیغاتی جدید نیسان از نمایش تصاویر پشت صحنه طفره نمیروند.
گنجاندن صحنههای واقعی از تلاش مهندسان شرکت، تستها و چالشهای رانندگی در ویدئوی تبلیغاتی کاری کرده تا نیسان لایق تر و شایسته تر از بقیه به نظر برسد.
همه اینها ثابت میکند که شرح شفاف داستان برند میتواند وجه تمایز یک کمپین تاثیر گذار در مقایسه با سایرین به شمار رود.
چالشی که امروز نیسان با آن دست و پنجه نرم میکند، حفظ خط مشی فعلی ورای انتشار صرف نتایج مطالعات و تحقیقات علمی خواهد بود.
اخیرا جیپ نیز مشابه این حرکت را انجام داده و به تبلیغ قابلیتهای خودروی «فور ویل درایو» یا همان چهار چرخ متحرک خود در گذر از پستی و بلندیهای پارک ژوراسیک پرداخته است.