شرکت صنایع غذایی بهروز چندیست برند “نیم کچ” را با هدف قرار دادن گروه مخاطبان کودک و نوجوان روانه بازار کرده است. با “ایزد نصیری مدیرمارکتینگ شرکت صنایع غذایی بهروز” و “مهسا میرزایی از آژانس ۱۰۰۱ برندینگ” درباره برند «نیم کچ» و اهداف ورود آن به بازار گفتگویی داشتهایم.درباره برند نیم کچ برایمان بگویید؟ایزد نصیری: با تحقیقاتی که در واحد تحقیق و توسعه شرکت بهروز انجام شد، دغدغه مصرفکنندگان، بخصوص مادران شناسایی شد و برای پاسخگویی به این خواسته به ایده تولید محصول مفید و جدید دست یافتیم که با نام تجاری “نیم کچ” تولید گردید. دغدغه بسیاری از والدین غذا نخوردن کودکانشان است، اکثر آنها برای تشویق کودکان به غذا خوردن از سس کچاپ استفاده میکنند. طبق آمار ۶۰ درصد از مصرف کچاپ مربوط به کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال است. بنابراین باید محصولی متناسب با نیاز آنها تولید میکردیم. گروه مخاطبان اصلی محصول کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال و گروه مخاطبان ثانویه این محصول کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال بود. با همراهی شرکت پژوهش بازار رسانه امروز ( (EMRCتحقیقاتی روی مصرفکننده از لحاظ طعم و همچنین بستهبندی و لیبل از نگاه مادران انجام شد. ما با هدف برطرف کردن دغدغه مادران محصول نیم کچ را تولید کردیم. این کالا از لحاظ کیفی تفاوتی با کالاهای دیگر دارد و آن هم اضافه شدن پوره سیب به جای قند کمتر و افزودن ویتامین آ، D3 و زینک به سس کچاپ است که بسیاری از کودکان کمبود آنها را در بدنشان دارند. این ویتامینها برای سیستم ایمنی کودکان مفیدند. همچنین برای اطمینان دادن به مادران جهت سودمند بودن این محصول جدید، تأییدیه انجمن تغذیه ایران نیز با تلاش فراوان کارشناسان صنایع غذایی بهروز اخذ گردید که به نوعی این محصول را از نظر سلامت محور بودن در مقایسه با محصولات مشابه دیگر در بازار متمایز می نماید.برای برند و محصول جدید چه اقداماتی انجام دادید؟ایزد نصیری: یک لانچ داخلی برای ویزیتورها و مدیران در باغ کتاب انجام دادیم. این بخش را آژانس خانه مدیا اجرایی کرد که با بازخوردهای مثبتی روبرو شدیم. همچنین در شبکههای اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی سعی کردیم این محصول را به مخاطبان معرفی کنیم.با توجه به اینکه در اوج تبلیغات ایران، تبلیغات محصول انجام شد و هزینه قابل توجهای هم برای معرفی این محصول نکردیم هنوز یک فروش معمولی برای این محصول را شاهد هستیم. برای ادامه، سیاستگذاریهای جدیدی برای این موضوع اتخاذ خواهیم کرد که مسلماً به شناخته شدن هرچه بیشتر این محصول کمک شایانی مینماید.آیا برند رقیب جدی در بازار دارد؟ایزد نصیری:برندهای دیگر محصولی با این مشخصات را تا به حال عرضه نکردهاند. اگرچه نمونههای دیگری برای کودکان توسط برندهای رقیب ارائه شده اما نمونه کاملا مشابه با محصول بهروز را تا به حال نداشتهایم.درباره همکاری با ۱۰۰۱ برندینگ برایمان بگویید؟ایزد نصیری: ما طراحی اسم، طراحی صنعتی و طراحی کاراکترهای این محصول را با ۱۰۰۱برندینگ پیش بردیم. طراحی بستهبندی را با یک شرکت دیگری انجام دادیم که طبق توافق انجام شده به شکل بولینگ بود. ساخت سناریوی این محصول هم کار آژانس ۱۰۰۱ برندینگ بود. درباره پروژه نیم کچ بهروز برایمان بگویید؟مهسا میرزایی از آژانس ۱۰۰۱ برندینگ:پروژهی نیمکچ با هدف اضافه شدن لاین کودک به مجموعهی بهروز توسط تیم ۱۰۰۱برندینگ اجرا شد. تحقیقات وسیعی در ابتدای راه انجام شد و مسیر و استراتژی توسعهی محصول در راستای نیاز مخاطبان تدوین گردید. اولین محصول این لاین، سس کچاپ کودک است که با پورهی سیب و ویتامینها تولید میشود. ادامهی مسیر پروژه پس از تدوین استراتژی، از نامگذاری برند آغاز شد و نام «نیمکچ» برای محصول انتخاب گردید که قابلیت بسط در سایر محصولات آیندهی لاین کودک بهروز را نیز دارد. کلیهی طراحیها و خلق هویت برند ازجمله لوگو، شعار، طراحی کاراکترها، بستهبندی محصول و … در تیم ۱۰۰۱برندینگ نهایی شد.این محصول با طراحی و طعم خوبش برای کودکان محصولی دوستداشتنی است و با توجه به ماهیت محصول که حاوی ویتامین و پورهی سیب است اطمینان خاطری را به مادران میدهد تا با اطمینان خاطر به عنوان یک طعمدهنده سلامت محور برای فرزندانشان تهیه کنند.این همکاری با شرکت بهروز برای تیم ما بسیار دوستداشتنی بود و همچنین نتیجهی کار و دیدن محصول در قفسه فروشگاه ها و استقبال و رضایت مصرف کنندگان از این محصول باعث خرسندی ماست.
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد