خبر

هندوها به IKEA: از یوگا سوءاستفاده نکنید

ام بی ای نیوز: آیکیا استرالیا و آژانس خلاقیت «Che Proximity» (CHEP) پس از راه اندازی یک کمپین خاص به نام «ژست های محصولات آیکیا» از سوی هندو ها مورد تمسخر و اهانت قرار گرفتند.این آگهی تبلیغاتی هقت دقیقه ضمن آموزش حرکات پایه یوگا به بینندگان، در صدد معرفی محصولات آیکیا به آن ها است. آگهی تبلیغاتی مذکور، متاسفانه به مذاق یک گروه از هندو ها خوش نیامد. آن ها احساس کردند که این برند دست به سوء استفاده تجاری از حرکات یوگا زده است.اعضای جامعه جهانی هندو ها مستقر در ایالات متحده آمریکا، آیکیا را متهم به سوء استفاده از دین و مذهب خود کرده اند. راجان زد، سخنگوی این گروه، در قالب بیانیه ای اظهار داشت که آگهی تبلیغاتی جدید برند «بسیار نامناسب» است زیرا نظم و انضباط حاکم بر یوگا را «بدون دلیل بی اهمیت می شمارد». به گفته زد، برای مثال مقایسه یک حرکت یوگا با یک جام، از حد گذشته بود. یا این اقدام آیکیا پا را از گلیم خود فراتر گذاشت.زد افزود: استفاده نابجا از سنت ها و مفاهیم در راستای نیل به اهداف تجاری به فداییان آئین هندو ضربه خواهد زد. یوگا اتحاد با خدا، یکی از شش سیستم فلسفه هندو و ابزاری برای تغییر بصیرت، تطهیر نفس و رسیدن به آزادی تلقی می گردد.زد در ادامه خواستار عذرخواهی رسمی مدیر عامل گروه هلدینگ «Ingka» (آیکیا یکی از کسب کارهای اصلی آن است)، جسپر برودین و مدیر عامل شرکت هلیدنگ «گروه اینتر آیکیا»، توربجورن لوف، از هندوها و پایبندی به دیدگاه آیکیا مبنی بر ایجاد یک «زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم جهان» شد.

mbanews.ir-مرضیه فروتنwww.designtaxi.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا