یادداشت

وقتی ثبات وجود ندارد؛ بازاریابی چگونه ادامه می‌دهد؟

دکتر مهدی حجازی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی رامک، در یادداشتی به بررسی اتفاقات و جنگ اخیر پرداخته و عنوان می‌کند: یکی از نخستین مسائلی که در این شرایط تجربه کردیم، درگیری ذهنی و نگرانی همکاران نسبت به خود بحران و پیامدهای آن بود. این فضای روانی، به‌طور طبیعی بر کیفیت تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌ها تأثیر گذاشت و باعث شد در واحد بازاریابی، با تأمل و صبوری بیشتری اقدامات را پیش ببریم.

در چنین وضعیتی، ادامه فعالیت‌ها طبق برنامه‌های از پیش تعیین‌شده ممکن نیست. تصمیم‌گیری و اجرا نیازمند بازنگری است و گاه لازم است روندها با مکث و ارزیابی مجدد همراه شوند تا از بروز خطا جلوگیری شود.

در عین حال، بسته به ظرفیت و میزان بلوغ راهبران و مدیران هر کسب‌وکار، این موقعیت‌ها می‌توانند آموزنده نیز باشند. این‌بار نیز برای ما یادآوری شد که هیچ وضعیتی در فضای کسب‌وکار ثابت و پایدار نیست. باید تاب‌آوری خود را افزایش دهیم، با نگاهی چندسویه به مسائل بنگریم، قدر داشته‌هایمان را بیشتر بدانیم و برای شرایط مختلف، سناریوهای متنوعی از پیش طراحی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا