کلینکس از جمله برندهایی است که اسمشان به نماد محصولی که تولید میکنند تبدیل شده و آنقدر آشناست که بسیاری از مردم به جای کلمهی «دستمال کاغذی» از کلمهی «کلینکس» استفاده میکنند. این میزان فراگیری مثل شمشیری دولبه عمل میکند؛ آگاهی از برند در سطح جهانی بالاست، ولی برند در خطر کالایی شدن و سواستفادهی رقبا قرار میگیرد و ممکن است به آسانی با سایر محصولات مشابه جایگزین شود.
کلینکس اخیرا درصدد اصلاح این مشکل برآمده و از یک هویت بصری جدید در سطح جهانی رونمایی کرده است تا شخصیت قدرتمندی را از برند خود ترسیم کند که به عنوان پلتفرمی برای داستانگویی خلاقانه عمل میکند. رونمایی از این هویت بصری تازه با کمپینی جدید همزمان با صدمین سال تولد کیمبرلی-کلارک مالک برند کلینکس همراه شده است.
کلینکس در کمپین اخیر خود با چرخشی مشهود از پیام کاربردی به پیام احساسی رسیده و بر وعدهی برند حول «کمک به افراد برای پیدا کردن نقاط قوتشان در لحظات حساس روزمره» تمرکز کرده است. جنیفر کازماریک مدیر خلاقیت کلینکس میگوید: «ما میخواستیم به این فکر کنیم که چطور میتوانیم هویت بصریمان را به شکلی بهروزرسانی کنیم که روایتگر داستان تاثیرگذارتری باشد. یکی از اهدافمان افزودن معنا و تقویت شخصیتی بود که از خودمان بروز میدهیم تا ظاهر و حسی متفاوت را برای برند خلق کنیم.»
لوگوی کلینکس در طول دوران ۱۰۰سالهی فعالیتش شکلهای مختلفی را به خود گرفته است. ولی در سالهای اخیر، نسخههای مختلفی از لوگو در سطح جهانی به نمایش درآمده و این فرصت را برای برند فراهم کرده تا هویت بصری خود را یکپارچه کند. هویت بصری جدید کلینکس حول شکلی تاجمانند خلق شده که لوگوتایپ کلینکس را درون خودش جا داده است. این تاج هم به جایگاه نمادین کلینکس اشاره دارد و هم تصویر دستمالی را که از جعبه بیرون کشیده شده به ذهن میآورد. رنگ آبی و فونت جدید هم بخشی از این هویت بصری تازه است. تیم طراح هویت جدید برند به دنبال آن بودهاند که المانهایی طراحی کنند که نهتنها زیبا به نظر میرسد، بلکه داستان برند را هم تقویت میکند. کازماریک میگوید: «کلینکس به دنبال آن است که از این پس با تونهای مختلف و از طریق طیف گستردهای از احساسات و داستانها سخن بگوید.»