خبر

ولوو؛ برند سارق

کمی برگردیم به عقب، به مسابقات سوپرباول سال ۲۰۱۵ جایی که وولو بدون هیچ تبلیغ گران‌قیمتی توانست قهرمان تمام آگهی‌های خودرو باشد.
ماجرا در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد. ولوو به جای هزینه‌های گزاف تبلیغاتی مانند بی‌ام‌و، بنز، لکسوس و دیگر شرکت‌های خودروسازی، با توجه‌کردن به مخاطبان و نیازشان برای تعامل با برند، برنامه‌ای متفاوت اندیشیده بود.
کمپین، یک کمپین معمولی نبود که با قوانین رایج تبلیغاتی کار کند. وولو می‌خواست دزدی کند! و خیلی ساده رفت به سراغ مردم.
این خودروساز سوئدی از مردم خواست که در جریان مسابقات سوپرباول هر جا تبلیغ یک خودرو را دیدند، فارغ از این که کدام برند را دوست دارند، با هشتگ #VolvoContest نام کسی را که دل‌شان می‌خواهد یک اتومبیل وولو به او هدیه بدهند، توییت کنند تا درنهایت یکی از جدیدترین مدل‌های این برند را در قرعه‌کشی برنده شوند.
پس در حالی که رقبا روی ویژگی‌های خودشان تمرکز کرده بودند، وولو در قلب‌های مردم جولان می‌داد و عشق می‌دزدید.
از قوانین شرکت در مسابقه این بود که توییت باید حتما در زمان پخش ویدیوهای رقبا انجام می‌شد و شرکت‌کنندگان باید می‌گفتند چرا دل‌شان می‌خواهد ولوو را برای کسی که دوستش دارند بخرند.
مسابقه با یک ویدیوی ساده ولی گویا اعلام و در شبکه‌های اجتماعی برند پخش شد.
در جریان این کمپین، ولوو در معرض چشم‌های خیلی‌ها قرار گرفت. فروش نمونه‌ی XC60 (همان نمونه‌ی جایزه) ۷۰٪ افزایش یافت. تنها در ۴ ساعت، پنجاه‌هزار توییت با هشتگ مسابقه منتشر شد.
مهم‌تر از تمام این‌ها، آژانس گری نیویورک توانست جایزه‌ی بزرگ کن‌لاین آن سال را از آن خود کند.

www.linkedin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا