گزارش

ویروس کرونا و تغییر لوگوی برندهای بزرگ

فقط افراد نیستند که به فاصله گذاری اجتماعی روی می آورند بلکه برندها نیز چنین رویکردی را اتخاذ می کنند.

مکدونالد، کوکاکولا، آئودی و فولکس واگن فقط چند نمونه از سیل عظیم شرکت های ادغام شده و بزرگی را تشکیل می دهند که به تفسیر فاصله گذاری اجتماعی با دیزاین مجدد لوگو می پردازند.

این اصطلاح اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید رواج یافته است. فاصله گذاری اجتماعی به معنای ایستادن با دو متر فاصله از یکدیگر در تلاش برای کاهش خطر انتقال بیماری است.

به گفته دو کارشناس در زمینه دیزاین، پیام ها و لوگو ها به منظور تبلیغ این موضوع بار دیگر دیزاین شدند که فاصله گذاری اجتماعی دارای جوانب مثبت و منفی فراوانی است.

داگلاس سلرز، مدیر خلاقیت اجرایی شرکت برندینگ جهانی Sigel+Gale در مصاحبه با سی ان ان بیزینس گفت: «وضعیت کنونی جهانی ما شوخی نیست. این یک مساله جدی است.»

او سپس خاطرنشان کرد: «در ادامه برند هایی که لوگوهای خود را بر مبنای مفهوم فاصله گذاری اجتماعی دیزاین می کنند، پتانسیل کاهش شدت سختی های دنیای امروز را دارند. خلاقیت، اشتیاق و تفکری که قصد کمک، آموزش و تبدیل شدن به بخشی از جنبش فاصله گذاری اجتماعی را دارد، ملاحظه ای شایان احترام است.

به گفته برایان بریکر، سردبیر وبسایت خبری تحلیلی Ad Age، زمان آن فرا رسیده است که برند ها یک «خدمت واقعی و معنی دار را عرضه کنند. او در سخنان خود به شرکت هایی مانند گپ (Gap، GPS) اشاره کرد که ماسک برای کارمندان بخش مراقبت های بهداشتی می سازد. در ادامه LVMH، شرکت مادر کریستین دیور و شرکت مد گیونچی (Givenchy)، محلول ضد عفونی کننده دست را تولید می کند.

وی در مصاحبه با سی ان ان بیزینس افزود: «درک موقعیت، تعطیلی و انجام یک کار مفید در حقیقت تنها رفتار درست در این شرایط است. مشاهده حرکت برندها مثل مکدونالد یا کوکاکولا که در هماهنگی با دیگران در اجزای لوگوهای خود فاصله می اندازند، به شکلی جالب، توجه آن ها به این موضوع را نشان می دهد.

آئودی و فولکس واگن

دو شرکت خودرو سازی با مالکیت مشترک، آئودی و فولکس واگن، برای اکانت های خود در رسانه های اجتماعی، لوگو هایشان را تغییر دادند.

آئودی با جدا سازی چهار حلقه خود در قالب یک ویدئوی کوتاه به مردم می گوید که در خانه بمانند و فاصله اشان را از یکدیگر حفظ کنند.

فولکس واگن نیز ویدئویی مشابه را منتشر و ضمن جدا سازی V از W در لوگوی خود، یک سری پیام های الهام بخش را منتقل کرد.

نایک

آگهی تبلیغاتی نایک در دهها اکانت رسانه های اجتماعی بازیکنان سفیر این شرکت منتشر شد.

نایک لوگوی خود را تغییر نداد اما یک کمپین بزرگ را در رسانه های اجتماعی راه اندازی کرد. در این کمپین یک فهرست جهانی از ستاره های ورزشکار از جمله بازیکن ان بی ای، لبرون جیمز و گلف باز بزرگ، تایگر وودز، حضور داشتند. روند برگزاری مسابقات ورزشی به دلیل اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تشکیل اجتماعات بزرگ مانند حضور مردم در استادیوم ها، در چند هفاه گذشته متوقف شد.

این کمپین مردم را به بازی داخل خانه تشویق می کند. به دلیل همه گیری ویروس، نایک وادار به تعطیلی چندین فروشگاه در جهان شد.

در آگهی تبلیغاتی جدید نایک چنین می خوانیم: «اگر همیشه رویای بازی کردن برای میلیون ها انسان در سرتاسر جهان را در سر می پروراندید، حالا این فرصت برای شما فراهم شده است.

داخل خانه بازی کنید تا بتوانید روزی برای همه مردم جهان بازی کنید.»

www.cnn.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا