مجموعه دفینه در سال ۱۳۷۵ با هدف ارائه مدلهای مدرنتر نسبت به جریان جاری در دهه ۷۰ وارد بازار طلا و جواهر شدهاست. دفینه به تازگی پروژه برندینگ را با همراهی آژانس ۱۰۰۱ برندینگ اجرایی کردهاست. درباره پروژه برندینگ با “علیرضا اقبالخواه مدیر مارکتینگ برند دفینه” و “لادن منتظری” مدیر پروژه و استراتژیست ۱۰۰۱ برندینگ گفتگویی داشتهایم که در ادامه میخوانید.درباره برند دفینه و پروژه برندینگ آن برایمان بگویید؟برند دفینه یکی از فعالان بازار طلا در ایران است که در ابتدا فعالیت خود را در زمینه ارائه محصولات طلا و جواهر آغاز کردهاست. به مرور و متناسب با نیاز جامعه ارائه جواهر از محصولات حذف و محصولات سبک و مینیمال در دستور کار قرار گرفت. درباره پروژه برندینگ باید بگویم: اکثر فعالان حوزه طلا در ایران پایبند روشهای سنتی هستند و یا برخی از آنها نهایتا تبلیغات در شبکههای اجتماعی را اجرایی میکنند. اما از آنجایی که برند دفینه محصولات تولیدی خود را در فروشگاهها به فروش میرساند، نیاز به زیرساختهای قوی فنی و بنیادی دارد. چنین زیرساختهایی به ما کمک خواهد کرد که نگاهی بلندمدت را برای رشد برند طرح ریزی کنیم.پروژه برندینگ چه مراحلی را طی کرده است؟فاز اول پروژه که با همراهی آژانس ۱۰۰۱ برندینگ اجرایی شد، به پایان رسیدهاست. رضایت از پروژه و بازخوردهای مثبتی که از آن دریافت کردیم، ما را برآن داشت که برنامهریزی فاز دوم (تبلیغات) را نیز با کمک ۱۰۰۱ برندینگ آغاز کنیم. برندینگ، تدوین استراتژی برند، طراحی هویت بصری و کلامی برند و.. از جمله مواردیست که در فاز اول نهایی شدند. اجرای این پروژه نشان از پویایی برند دفینه دارد و مشخص میکند که برند مسیر درستی را در پیش گرفتهاست. ما در تلاش هستیم که فاز برندینگ را مرحله به مرحله با همراهی همکارانمان اجرایی کنیم. چنین عملکردی باعث دریافت بازخوردها از طرف تیم دفینه نیز شدهاست.آیا اجرای پروژه برندینگ را به مابقی فعالان حوزه طلا پیشنهاد میکنید؟مطمئنا با توجه به تغییرات بازار و آیندهی پیش رو تمامی فعالان حوزه طلا باید برای اجرای پروژه برندینگ از یک مجموعه معتبر راهنمایی بگیرند. با اجرای این پروژه بیش از گذشته میتوانند از توانمندیهای خود استفاده کنند. در پایان باید بگویم: ما همکاری خوبی با ۱۰۰۱ برندینگ داشتیم و امیدوارم در ادامه نیز از تجربیات این مجموعه استفاده کنیم.درباره پروژه برندینگ، دفینه برایمان توضیح دهید؟برند دفینه متناسب با نیاز مخاطبان بخشهای مختلفی را به مجموعه اضافه و سعی کرده از فروش صرف فاصله بگیرد. در همین راستا شعب برند افزایش و فروشگاه اینترنتی آن راهاندازی شدهاست. دفینه با ارائه کالکشنهای فصلی، طراحیهای ویژه خود را دارد و از کپی طرحهای موجود در بازار جلوگیری میکند. دفینه با هدف گسترش نام برند و فعالیت خود به سراغ ۱۰۰۱ برندینگ آمد و پروژه برندینگ برای این برند آغاز شد. پس از مصاحبههای مختلف و دریافت اطلاعات کافی از دفینه، استراتژی(چشم انداز، ماموریت و…) برای برند تدوین شد. پس از این مراحل، شعار، لوگو، هویت بصری برند (آنلاین، آفلاین) و … طراحی شد. ۱۰۰۱ برندینگ علاوه بر اجرای پروژه برندینگ، در مرحله پیادهسازی نیز همراه دفینه خواهد بود و همکاری با برند ادامه خواهدداشت. دفینه در حال اجرای پروژه است و شعبه جدیدی که در مرکز تجاری اپال راهاندازی شده را براساس هویت بصری جدید خود دیزاین کردهاست. اجرای پروژه برندینگ در هدفمندسازی مسیر و تمرکز بر گروه مخاطبان، کمک بزرگی به برندها میکند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد