کمپین مقابله با غذای دور ریختنی باقی مانده غذای آژانس ها را به پوستر های چاپی تبدیل می کند.
برای برخی افراد، انگیزه رفتن سر کار، کابینتی پر از خوراکی است. متاسفانه حجم زیادی از این مواد غذایی هدر می رود و حتی صنعت تبلیغات که انتظار اطلاع از دانش حفظ محیط زیست از آن می رود، در این زمینه گناهکار و مقصر است.
با امید به کاهش حجم مواد دور ریختنی بر سر میز غذا، اتحادیه آژانس های تبلیغاتی هند (AAAI) از یک آژانس ارائه دهنده راه حل های خلاقانه و دیجیتال به نام “FCB Interface Communications” خواست تا همزمان با برگزاری مسابقه “Young Lotus” جشنواره “AdFest 2019” یک سری پوستر های آگاهی دهنده را طراحی و چاپ کند.
به جای چاپ دعوتنامه، این پوستر ها بر روی حجم غذایی تاکید می کنند که توسط آژانس های بزرگ تبلیغاتی دور ریخته می شد.
شایان ذکر است که این تصاویر گرافیکی در حقیقت با استفاده از مواد غذایی دور ریختنی جمع اوری شده از سطل های زباله این شرکت های تبلیغاتی به وجود آمدند. سپس تصاویر اطراف شرکت ها نشان داده شدند.
رابی متیو، مدیر ارشد خلاقیت در “FCB Interface“، بخشی از FCB هند (یکی از آژانس ها با بالاترین سرعت رشد در هند) می گوید که قسمت های سخت کار کاوش در میان سطل های زباله همه آژانس های بزرگ تبلیغاتی، حمل مواد غذایی در مینی کامیون ها، در مرحله بعدی ایجاد طرح های ۴ در ۶ متری با استفاده از غذا های ریز ریز، آویزان شدن از یک جرثقیل برای نصب سریع اثر هنری هستند. همه این ها در شرایطی رخ می دهند که باید فکری به حال بیرون راندن کلاغ ها و سگ هایی کرد که برای خوردن مواد غذایی موجود بر روی پوستر خم شده بودند.
با توجه به اخبار برندینگ سایت خبری “Branding in Asia“، در یکی از پوسترها این جمله نوشته شده است: “این آگهی تبلیغاتی از جنس مواد غذایی است که به وسیله آژانس تبلیغاتی Ogilvy دور ریخته شده اند. آیا احساس گناه می کنید؟ ایده خود را برای پایان دادن به هدر رفتن غذا برای ما بفرستید.”
کمپین فوق همچنین اسامی مدیران این شرکت های تبلیغاتی را با دقت نوشته است که دستی در تاثیر گذاری بر روی افراد خلاق جوان و در نتیجه انجام انتخاب های آگاهانه تر دارند.
www.designtaxi.com