ام بی ای نیوز: Cadbury با استفاده از مفهوم زیبای تنوع، آن را با عشق در هم می آمیزد. این برند معروف شکلات، «شکلات وحدت» را برای مشتریانش در هند خلق کرده که وجود نمایندگی در آن جا الزامی اما به خوبی از آن استقبال نشده است.شکلات وحدت، محصول ایده پردازی آژانس ارتباطات Ogilvy هند، ترکیبی از چهار نوع شکلات Cadbury در یک قالب شکلات به شمار می رود: تلخ، مخلوط، شیری، سفید.در هند، طبقه بندی مردم بر اساس قوم، زبان، مذهب و منطقه جغرافیایی، یک سری تعصبات غیر ضروری را به وجود می آورد. به همین ترتیب، Cadbury با خلق «نوار وحدت» برای بازار هند، مصرف کنندگان را به بزرگداشت «یک رنگین کمان قهوه ای»، یک گروه بزرگ مشتمل بر زبان های مادری، یک همسایگی فرهنگ ها» تشویق می کند.
قالب شکلات جدید، با قیمت خرده فروشی ۱.۰۲ دلار در هفتاد و سومین سالگرد استقلال هند به همان اندازه غافلگیرانه در روزنامه «The Economic Times» تبلیغ شد. یک آگهی تبلیغاتی تمام صفحه بر روی کاغذ به زبان های Kannada، Telugu و Marathi چاپ شد که برای آن دسته از خوانندگانی که این زبان ها را نمی فهمند، غیر قابل درک بود.آگهی تبلیغاتی فوق با این متن همراه بود: «عنوان خبر اشتباه نیست. این اگهی تبلیغاتی به زبان های Kannada/Telugu/Marathi است. با توجه به آن، چیز های شیرین وقتی اتقاق می افتند که ما با هم متحد می شویم.»مترجم: مرضیه فروتنwww.designtaxi.com