پی بردن به سلیقه مشتریان و ارائه رفتاری متقابل با آنها همیشه چالشی بزرگ برای فعالان تبلیغاتی بوده است. چالشی که مدرسه AAV با برگزاری اولین ورکشاپ آموزشی خود در سال ۹۶ تحت عنوان Advertising Masterclass برای شرکتهای تبلیغاتی زیرمجموعه گروه dnaunion در جهت رفع آن برآمده است.
در این ورکشاپ آموزشی کلیتی از هر آنچه فعالان آژانس های تبلیغاتی باید بدانند، عنوان شده است. در ورکشاپAdvertising Masterclass از شرکت کنندگان خواسته شد که خود را به مانند سرآشپزی تصور کنند که قرار است برای مشتریان خود غذای مورد علاقه شان را سرو کنند. یافتن اینکه مشتریان با چه مزه و سلیقه ای ارتباط بهتری برقرار میکنند، شیوهی ساده ای نیست.
شیوه ای ست که راهکار آن با مقابله با مشتریان عملی نخواهد شد و فرد فعال در آژانس هنگام برقراری ارتباط باید دائم در پی یافتن کانالی خلاق برای نزدیک شدن به مشتریان باشد. این دورهی آموزشی توسط مدرسی بین المللی که سالها هم سابقه تدریس و هم سابقه فعالیت در حیطه تبلیغات را دارد، هدایت شد. هدف مدرسه AAV از برگزاری این دوره ارتقاء توانمندهای عملی شرکت کنندگان بوده است. توانمندهایی که از فردای حضور در ورکشاپ در حیطه کار افراد بازتاب عملیاتی داشته و افراد امکان پیاده سازی آنها را خواهند داشت.
همچنین برای این دورهی آموزشی اهدافی به مانند یک: بررسی اصول اولیه و اساسی شناخت ایده های مختلف تبلیغاتی و قالبی که هر کدام در آن جایی می گیرند. دو: توانمندسازی افراد برای ساخت تبلیغ خلاق. سه: توانمندسازی افراد نسبت به قضاوت و داوری آثار تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.افراد حاضر در این دورهی آموزشی، همگی در صنعت تبلیغات فعال بوده، اما با توجه به حضورشان نیاز به دید گسترده تر و شفاف تری نسبت به کاری که انجام می دهند، داشتند. همچنین این دوره ی آموزشی با بازخوردهای مختلفی روبرو شده است. برخی از حاضران در این دوره نکاتی را درباره آن عنوان کردند که در ادامه به آنها اشاره شده است.
نکاتی به مانند: یک: در این دوره آموزشی به بررسی نمونه های موردی واقعی پرداخته و همین موضوع باعث شد که مباحث قابل لمس تر باشند. دو: به دلیل اینکه نمونه های آورده شده بیشتر از خارج از کشور بودند، به استاندارسازی رفتارها و عملکردهای بعدی کمک بسزایی کرده است. سه: حضور افراد مختلف فعال در بخش های مختلف آژانس های تبلیغاتی در این دوره، باعث افزایش روحیه مشارکت و کار تیمی در آنها شده است. چهار: این دوره با توجه به متدهای آموزشی در آن قابلیت عملیاتی شدن بعد از آن را داشته و افراد با توجه به حوزه فعالیت های خود می توانند از آن بهره برداری خوبی داشته باشند. پنج: یافتن پاسخی خلاقانه و متفاوت به سئوال مشترک میان فعال تبلیغاتی و مشتری یکی از مواردی ست که در این برنامه بر آن تاکید و راهکارهای متفاوتی برای آن ارائه شد. در این دوره عنوان شد، اینکه میان فعال تبلیغاتی و مشتری زبان مشترکی وجود ندارد، اتفاق عجیبی نیست. چون اولویتها برای افراد در هر جایگاه کاری متفاوت است و همین الویتها باعث عدم شکل گیری زبان مشترک می شود. این زبان مشترک از طریق صحبت کردن و ارتباط بیشتر ایجاد شده و به مرور بهتر و ماندگار خواهد شد. شش: با توجه نکات گفته شده در این دوره مشخص شد که میان تعاریفی که از تبلیغات در ایران بیان میشود با آنچه در خارج اجرایی می شود، تفاوت بسیاری وجود دارد که لازم است، فعالان تبلیغات داخلی نگاهی عمیق تر به مباحث علمی و عملیاتی داشته باشند. هفت: بررسی و دسته بندی مدل های ایده پردازی پرداخته شده در تبلیغات در این دوره مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. مدل ها آنقدر ملموس آموزش داده شد که حاضران عنوان میکردند، به راحتی بعد از این میتوانند در دنیای واقعی تبلیغاتی به تطبیق آنها بپردازند. این دوره ی شانزده ساعته در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ۹۶برگزار شد.