خبر

چیپس آهوی و دستورالعمل مارکتینگ

پیشتازی در تیک‌تاک با کوکیِ سخنگوچیپس آهوی برند محبوبِ شصت‌ساله، به لطف تولد دوباره‌ی شخصیت کارتونیِ کوکیِ سخنگوی خودش به اسم چیپ که اصل و نسبش به دوران تولد برند برمی‌گردد، جای پای خود را میان نسل Z محکم کرده است.این برند استراتژی رسانه‌ای خود را به‌سازی و رسانه‌های دیجیتال را جایگزین تبلیغات تلویزیونی کرده و تمرکز خود را بر تولید محتوای مناسب برای پلتفرم‌های دیجیتال مختلف قرار داده است. این برند همچنین به سمت خلق تجربه‌هایی منحصربه‌فرد در زندگی واقعی متمایل شده است تا خوراک مناسبی را برای شبکه‌های اجتماعی نوجوان‌پسند آماده کند. به نظر می‌رسد که تمام این اقدامات موثر بوده و چیپس آهوی حالا از محبوب‌ترین برندها در میان نسل Z است.تانیا برمن نایب رییس ارشد واحد بیسکوییت شرکت ماندلز صاحب برند چیپس آهوی می‌گوید: «اگر به چیپس آهوی در چند سال اخیر نگاه کنید، می‌بینید که همیشه نظر نسل Z را جلب کرده است. بخشی از این ماجرا به لطف کاراکتر چیپ اتفاق افتاده است. او واقعاً تجسم سرخوشی و شوخ و شنگی است.»بازنگری محتواماندلز بر کانال‌های دیجیتال و به صورت خاص تیک‌تاک تمرکز داشته است. همچنین پروموشنی را برای بازی ویدئویی NBA 2Kترتیب داده است. در ماه‌های اخیر، کاراکتر چیپ در تمام اقدامات مارکتینگی این شرکت حضور مستمر داشته است. برمن می‌گوید: «نسل Z دیگر تلویزیون تماشا نمی‌کند و بیشتر در یوتیوب و تیک‌تاک وقت می‌گذراند. چیپ به طور طبیعی مناسب این فضاست و می‌تواند دست به کارهایی بزند که اصیل و منحصربه‌فرد است.»برمان اضافه می‌کند: «بخش بزرگی از حرکت تحول‌آمیز ما، تغییر نگاه‌مان به بحث محتواست؛ محتوایی که در فرمت‌های کوتاه‌تر تهیه شود، سرگرم‌کننده‌تر باشد و مخاطب را بیشتر درگیر کند و در جای مناسب قرار بگیرد. از وقتی این تغییرات را ترتیب دادیم، شاهد عملکرد رسانه‌ای بهتر و مشارکت بالاتر و بازگشت سرمایه‌ی بیشتر بودیم.»با این حال، رسانه‌های دیجیتال تنها قلمرویی نیست که برند چیپس آهوی از طریق آن به دنبال ارتباط گرفتن با مصرف‌کنندگان نسل Z است. این برند با برگزاری جشن تولد ۶۰سالگی با ایده‌های جذابی مثل شنا روی شناورهایی به شکل کوکی، خارج از فضای دیجیتال هم با مخاطب جوان خود ارتباط گرفته است. برمان در این باره می‌گوید: «اگر پای صحبت مصرف‌کنندگان نسل Z بنشینید، متوجه می‌شوید که همیشه تحت بمباران محتوا هستند و همیشه آنلاین هستند؛ ولی همچنین تشنه‌ی تجربه‌ی لحظاتی هستند که به آنها اجازه می‌دهد پا را از فضای آنلاین بیرون بگذارند. البته نه این که اینترنت‌شان قطع باشد؛ تلفن‌شان همیشه بیخ گوش‌شان است! این لحظات واقعی را زندگی می‌کنند و بعد درباره‌اش در دنیای مجازی پست می‌گذارند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا