گزارش کمپین

کمپین جدید اُکالا با پیام «ارسال رایگان»/کمپین «رایگان می‌رسونمش» اُکالا، این بار بدون قید و شرط!

روابط‌عمومی اُکالا از جزئیات جدیدترین کمپین سراسری این برند با شعار «رایگان می‌رسونمش» خبر داد؛ کمپینی که این‌بار بر اطلاع‌رسانی ارسال رایگان تمام سفارش‌ها بدون قید و شرط تأکید دارد. این کمپین که از ۲۶ مهر شروع شده است، تا یک ماه ادامه دارد و در فاز محیطی در تهران و ۹ شهر دیگر در حال اجراست. 

ارسال رایگان سفارش‌ها بدون هیچ شرطی؛ پیامی واحد برای سراسر ایران

هدف کمپین جدید اُکالا بعد از بالا بردن آگاهی از برند، ایجاد آگاهی از ارزش‌های اصلی اُکالا مانند خرید مطمئن و آسان با استفاده از مزیت رقابتی اصلی اُکالا یعنی ارسال رایگان بدون قید و شرط است.

کمپین جدید اُکالا در چهار مدیوم اصلی و به‌صورت ۳۶۰ درجه در مدیوم‌های مختلف زیر اجرا می‌شود:

  • تبلیغات محیطی: سازه‌های شهری 
  • رسانه‌های اجتماعی: اینستاگرام اُکالا، اینفلوئنسر مارکتینگ، توییتر و لینکدین
  • تبلیغات دیجیتال: کمپین‌های ادز و CPC
  •  VOD: پلتفرم‌های نمایش خانگی

تثبیت اُکالا و مزیت ارسال رایگان در ذهن کاربران و مخاطبان

در لایه اول پیام کمپین پاییز ۱۴۰۴ اُکالا، «ارسال رایگان» به عنوان مزیت رقابتی اصلی به مخاطبان یادآوری شده و در لایه دوم نیز بر بدون قید و شرط بودن این مزیت تاکید شده است تا کاربران این پیام را به طور دقیق دریافت کنند. تمرکز اصلی کمپین نیز علاوه بر تثبیت مزیت رقابتی ارسال رایگان، در خدمت افزایش آگاهی از برند اُکالا و مزایای استفاده از آن است.

آذین امیری سرپرست تیم کمپین‌ اُکالا درباره انتخاب پیام اصلی و فرعی این کمپین گفت: «اُکالا در ادامه مسیر ارتباطات بازاریابی خود و با هدف تقویت آگاهی از مزیت رقابتی «ارسال رایگان بدون محدودیت»، کمپین جدیدی را با پیام اصلی «رایگان می‌رسونمش» به‌همراه پیام‌های مکمل «هر چی»، «هر جا» و «هر وقت» آغاز کرده است. این تصمیم پس از ارزیابی‌های دوره‌ای تحقیقات بازار و با توجه به نتایج و تاثیرات مثبت کمپین قبلی اتخاذ شد. با در نظر گرفتن اینکه هزینه‌ی ارسال همچنان یکی از مسائل مورد نظر مشتریان در تصمیم به خرید آنلاین است و با این هدف که افراد بیشتری با این مزیت آشنا شوند، تصمیم بر تکرار پیام رایگان بودن همیشگی ارسال سفارش‌ها به عنوان مهم‌ترین مزیت رقابتی اُکالا شد. با همین منطق، کمپین جدید با این پیام‌ها طراحی شد تا به دقیق‌ترین و البته ساده‌ترین فرم ممکن این مزیت را به کاربران و مشتریان بالقوه ارائه دهیم.

فرناز قوامی مدیر استودیو طراحی اُکالا در مورد کی‌ویژوال و طراحی این کمپین توضیح داد: «ما از المان باکس به عنوان یکی از عناصر کلیدی و آشنا در کمپین‌های گذشته‌ی اکالا استفاده کردیم و آن را در تاچ‌پوینت‌های مختلف گسترش دادیم. با توجه به پیام اصلی کمپین، یعنی «رایگان می‌رسونمش»، این المان بهترین گزینه برای القای مفهوم ارسال و تحویل بود. در این کمپین، زاویه‌ای از باکس انتخاب شد که ضمن نمایش لوگوی اکالا، فضای کافی برای نمایش محصول (کالا) نیز فراهم کند. چراکه به دلیل همراهی برندهای مطرح در این کمپین، نمایش درست و متناسب محصول اهمیت زیادی داشت.

برندهای مشارکت‌کننده

طبق گزارش‌های ارائه شده تجربه همکاری اُکالا با برندهای FMCG در دو کمپین سال ۱۴۰۳، رشد چشمگیر فروش برندها و کالاهای مشارکت‌کننده در کمپین را در پی داشت. برای نمونه در بازه کمپین «رایگان می‌رسونمش»، برند تاژ توانست ۲۱۶% رشد فروش را تجربه کند. در بازه کمپین «بزرگ‌ترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» نیز برند رامک رشدی معادل ۱۹۷% را در مقایسه با فروش پیش از کمپین خود در اُکالا تجربه کرد. این بار هم اُکالا برندهای مطرح FMCG از جمله کاله، داو، سیف، کلیر، لوکس، نان‌آوران، پریل، آی‌کلین، پمینا، نوبر سبز، قو و..  را همراه خود کرده تا در این مسیر اهداف گروه بزرگتری محقق شود. 

سال ۱۴۰۳ برای اُکالا تنها سال رشد شاخص‌های عملکردی نبود؛ بلکه دوره‌ای از یادگیری، بلوغ و تقویت زیرساخت‌های خدمت‌رسانی بود. با نگاهی آگاهانه‌تر به نیازهای کاربران، اُکالا در سال جاری مسیر رشد خود را در راستای ارائه تجربه‌ای مطمئن، به‌صرفه و آسان برای کاربران و توسعه سهم از بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی ادامه می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا