در بخش روابط عمومی شیرهای جوان جشنوارهی کنلاین تیمها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا یک استراتژی روابط عمومی را برای خیریه یا یک سازمان غیرانتفاعی طراحی کنند.
در سال ۲۰۱۷ صلیب سرخ انگلیس از گروهها خواسته بود کمپینی براساس ارزشهای این سازمان و برای مورد اورژانسی دریاچهی در حال خشکشدن چاد طراحی کنند.
کمپین کشور مجارستان توانست جایزهی طلا را از آن خود کند. در این مطلب میخواهیم این کمپین را با هم ببینیم.
وضعیت موجود
ظهور شبکههای اجتماعی، رابطهی ما را با اخبار تغییر داده است. بیش از همیشه مشتاق شنیدن اخبار مهم هستیم و در عین حال سعی میکنیم اخباری را که تاثیر مستقیمی روی زندگیمان ندارند، نادیده بگیریم.
این امر، پدیدهی موارد اورژانسی خاموش را به وجود میآورد که هیچ وقت به سرخط خبرها تبدیل نمیشوند. زمان در هم شکستن سکوت فرارسیده و بهتر است با فوریترین مورد آغاز کنیم: بحران دریاچهی چاد.
هدف
هدف ما تغییر این وضعیت است. باید توجه را به بحران دریاچهی چاد جلب کنیم و از مردم بخواهیم در این فرایند مشارکت کنند.
بینش و چالش
تحقیقات نشان میدهد مجارستانیها توجه زیادی به مسائل اجتماعی میکنند و در صورتی که بتوانند خود را به موضوع نزدیک حس کنند، اشتیاقشان به کمک کردن زیاد است.
چالش، مطرح کردن مسالهای است که ۵۰۰۰ کیلومتر دورتر از آنها رخ میدهد و به نظر ارتباطی با آنها ندارد.
پرسوناها
پرسوناهای هدف ما، میانسال، دارای تحصیلات و ثروتمندند.
آنها از بودن در طبیعت لذت میبرند، به برنامههای فرهنگی میروند و در شبکههای اجتماعی هم حضور دارند و خاطراتشان را آنجا ثبت میکنند.
آنها آمادگی کمک مالی به مسائل اجتماعیای را دارند که در موردش خوب بدانند و دلشان میخواهد دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.
ایده
برای جلب توجه این افراد، از دریاچهی مورد علاقهی آنها در کمپین استفاده شد. چیزی که بتوانند در موردش احساسات داشته باشند.
دریاچهی بالاتون بزرگترین دریاچهی اروپای مرکزی است و تاثیر احساسی، فرهنگی و اقتصادی روی زندگی پرسونای انتخابشده داشت.
اگر دریاچهی بالاتون ناپدید شود، چه اتفاقی میافتد؟
کمپین دریاچه در ازای دریاچه
تلسکوپها در مکانهای مخصوص پیادهروی وجود دارند و خیلی ساده با سکه کار میکنند. در این کمپین از ترکیب این ابزار قدیمی و فناوری VR استفاده شد.
نصب تلسکوپهای صلیب سرخ در تمام نقاط مشهور اطراف دریاچهی بالاتون. مردم میتوانند دریاچه را جوری ببینند که پیش از این ندیده بودند: خشک و در عذاب.
در پایان سفر مجازی، آنها با مقایسهی دریاچهی بالاتون و چاد، اطلاعاتی در مورد وضعیت دریاچهی چاد به دست میآوردند.
دریاچهدرازای دریاچه
مردم خاطراتشان را از دریاچهی بالاتون، در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند.
در این کمپین اینستاگرامی، آنها به تولید محتوا تشویق شدند.
در انتها تمام پستها جمعآوری و دریاچه از پسزمینهی صفحه حذف و تصویر دریاچهی چاد جایگزین بالاتون شد.
نمایشگاه دریاچه در مقابل دریاچه
دریاچهی بالاتون همیشه مرکز توجه هنرمندان زیادی بوده است. نمایشگاهی با آثار شناختهشدهی هنرمندان از این دریاچه، برگزار شد.
در کنار هر اثر، نسخهی بدون دریاچه را با نمایی از دریاچهی خشک چاد گذاشتیم.
چرا این کمپین اثرگذار است؟
این کمپین را میتوان برای هر دریاچهای در دنیا به کار برد.
با برقراری ارتباط حسی میتوانیم مردم را درگیر کنیم و با ربط دادن دریاچهي چاد به زندگی مردم، میزان کمکهای مالی افزایش مییابد.
www.creamglobal.com