خبر

کیفیت را در قاب ایکس ویژن ببینید

در چند سال اخیر شاهد برگزاری کمپین‌های بزرگی از برندهای مختلف به خصوص در فضای مجازی هستیم. ایکس ویژن نیز به تازگی کمپینی را اجرایی کرده‌است. کمپین قاب ایکس ویژن با جذب بازخورد میلیونها کاربر در فضای مجازی، توانسته است مشارکت افراد زیادی را در فعالیت‌های BTLخود جلب کند. با تمام این تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم تا پایان این کمپین پر مخاطب، ایکس ویژن تا چه حد به اهداف مورد انتظارش خواهد رسید. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی درباره این کمپین گفتگویی را با دکتر علیرضا عبدی مدیربازاریابی شرکت مادیران داشته که در ادامه می‌خوانید.

ایکس ویژن پیش از کمپین حال حاضر کمپین دیگری را اجرایی کرده است، درباره کمپین سال گذشته و نتایج آن توضیح بفرمایید؟

کمپینی که اواخر سال گذشته اکران شد، با هدف معرفی سفیر برند ایکس ویژن؛ کریم انصاری فرد طراحی شده بود. شعار آن کمپین “کافیه اراده کنی” بود. کمپین مورد نظر که عمده فعالیت‌هایش در رسانه‌های محیطی و دیجیتال بود با بازخوردهای خوبی مواجه شد. محتوای تولیدی برای شبکه‌های اجتماعینزدیک به بیست میلیون بازدید را به خود اختصاص دادند.

کریم انصاری فرد، چهره‌ی شناخته شده است که به دلیل عملکرد مثبتش مخاطبان نسبت به آن واکنش خوبی نشان دادند. علاوه بر عامه مردم، جامعه ورزشی نیز بازخوردهای مثبتی را نسبت به انتخاب ایکس ویژن ابراز کردند. در مجموع می‌توان گفت: کمپین سال گذشته، شروعی برای فعالیت‌های جدید تبلیغاتی ایکس ویژن بود. فعالیت‌هایی که برای شروع دستاورد خوبی داشت و ایکس ویژن را به اهداف تعریف شده رساند. البته تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره می‌کنم، براساس نتایج تحقیقاتی است که انجام داده‌ایم. تحقیقات نشان داد که مخاطبان با سفیر برند ارتباط برقرار کرده و در ذهن‌شان کریم انصاری فرد به عنوان سفیر ایکس ویژن ثبت شده است.

درباره کمپین اخیر ایکس ویژن برایمان بگوید؟

ایکس ویژن در کمپین اخیر خود هدف فروش محصول را دنبال نمی‌کند. این برند قصد دارد، در کمپین اخیرش میزان آگاهی مخاطبان را نسبت به برند ایکس ویژن افزایش دهد. کمپین مورد نظر ۳۶۰ درجه بوده و در آن از تمامی رسانه‌های تبلیغاتی بهره برداری شده است. “کیفیت را در این قاب ببینید” شعار این کمپین است که کلمه قاب در آن بسیار مهم و می‌توان گفت: کانسپت اصلی کمپین براساس آن تعریف شده است. در واقع مخاطبان تصویر را در قاب تلویزیون مشاهده می‌کنند. بنابراینقاب نقش مهمی در انتقال پیام کمپین بازی کرده و در رسانه‌های مختلف به شکل‌های مختلف به مخاطبان نشان داده شده است. از طرفی محصولات ایکس ویژن از کیفیت مناسبی برخوردارند. کیفیتی که در کنار قیمت مناسب برای محصولات ایجاد ارزش کرده است. برهمین اساس بهترین کلمه‌ای که می‌توانست کنار قاب قرار بگیرد، کیفیت بود. همچنین در این کمپین از تصویر محصولات استفاده چندانی نکرده‌ایم. مخاطبان امروزی باهوش هستند و دیگر نشان دادن مستقیم محصول به آن‌ها کارساز نیست. باید به شیوه‌ی هوشمندانه پیام را به آن‌ها منتقل کرد.

چرا کمپین با فاز تیزینگ شروع شد؟

کمپین جدید ایکس ویژن با شعار ” چطور می‌بینی؟” که بر بیلبوردهای سراسر کشور نقش بسته بود، شروع شد. البته در این مرحله به خاطر تصویر کریم انصاری فرد سفیر برند و قاب معروف آبی رنگ ایکس ویژن برخی از مخاطبان سریعا متوجه پیام و ارتباط تبلیغ با برند شدند که این موضوع نیز برایمان جالب بود. همراه با رسانه‌های محیطی، کمپین وارد فضای مجازی شد وتعدادی از اینفلوئنسر به انتقال پیام مرحله اول کمک کردند. هر کدام از اینفلوئنسرها گروه مخاطبان مجزایی را پوشش و با تهیه ویدیو شعار چطور می‌بینی؟ را بازنشر کردند. مدتی بعد کمپین با شعار کیفیت را در این قاب ببینید، باز شد. در این مرحله نیز اینفلوئنسرها کمپین را همراهی کردند. چنین عملکردی باعث شد که پیام رسانه‌های مختلف کمپین به یکدیگر وصل شوند.

اینفلوئنسرها در فاز تیزینگ چه محتوایی را منتشر کردند؟

برند ایکس ویژن به خاطر محصولاتی که تولید می‌کند، گروه مخاطبان وسیعی را پوشش می‌دهد. گروه مخاطبانی که از طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی و… هستند. بنابراین برای برقراری ارتباط با این گروه مخاطبان وسیع نمی‌توان محتوای یکدست و مشخصی تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. در نتیجه برای هر گروه مخاطبی محتوای مجزا تولید شد. تولید و انتشار چنین محتوایی فقط با کمک اینفلوئنسرهای فعال در حوزه‌های مختلف امکان پذیر بود. هر کدام از بیست اینفلوئنسر همراه، محتوای پیشنهادی خودشان راتولید و برای گروه مخاطبانشان منتشر کردند. به هرحال اینفلوئنسرها بهتر از هر کسی می‌دانند که گروه مخاطبانشان با چه نوع محتوایی ارتباط برقرار می‌کنند. تمامی محتواهای تولید حول محور قاب حرکت می‌کردند. هدفمان نقش بستن کلمه و مفهوم قاب در ذهن مخاطبان بود. در این صورت کمپین به هدف تعریف شده نزدیک می‌شد. در نظر داشته باشید، قصدمان این نبود که نام ایکس ویژن را در شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان تکرار کنیم. چون مخاطبان در رسانه‌های دیگر با نام برند مواجه می‌شدند و دیگر نیازی به تکرار در شبکه‌های اجتماعی نبود. وقتی نگاه کلی به کمپین داشته باشید، مانند تکه‌های پازل هر رسانه بخشی از پیام را منتقل و در انتها قاب، تلویزیون و ایکس ویژن کنار هم در ذهن مخاطبان تداعی می‌شود.تا امروز که با شما گفتگو می‌کنم، انتشار مفهوم کمپین قابل قبول بوده و مخاطبان بسیاری با پیام درگیر شدند.

درباره مسابقه قاب زندگی و فعالیت BTL کمپینبرایمان بگویید؟

مسابقه قاب زندگی در صفحه اینستاگرام ایکس ویژن اجرا شد. در این مسابقه مخاطبان با قاب زندگی خود عکس می‌گرفتند. مشارکت در این مسابقه بسیار بالا بود. همراه با بخش‌های مختلف کمپین در نقاط مختلفی از کشور ماکتی از قاب تلویزیون ایکس ویژن نصب شد. مخاطبان می‌توانند، با قرار گرفتن در پشت ماکت از خود عکس بگیرند و عکس را برای ما ارسال و در مسابقه‌ی قاب زندگی شرکت کنند. برای شبکه‌های اجتماعی هشتگ قاب زندگی را درنظرگرفته‌ایم. البته برای اینکه چه کلمه‌ای را کنار قاب بگذاریم، بررسی زیادی کردیم. بهترین کلمه زندگی بود، چون زندگی از قاب هر مخاطبی به شکلی درمی‌آید. این قاب برای شروع در باملند تهران و ائل گلی تبریز نصب شد. این قاب در بام تهران، پارک آب و آتش، سی و سه پل اصفهان، حافظیه شیراز و کوه سنگی مشهد هم نصب شده و یا خواهد شد. آخر هفته‌ها در کنار قاب‌های نصب شده برنامه‌های سرگرم کننده نیز برای مخاطبان اجرا خواهد شد. در واقع بخش‌های مختل کمپین به طرق متفاوتمخاطبان را درگیر پیام اصلی می‌کنند. پیامی که در انتها مخاطبان را باز به شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گرداند.از ویدیوها و عکس‌های ارسالی مخاطبان، محتوای جذابی تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم.

مخاطبان چه بازخوردی را نسبت به کمپین داشته‌اند؟

مخاطبان سئوالات مختلفی را می‌پرسند. سئوال‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی توسط تیم ایکس ویژن پاسخ داده می‌شوند. در فعالیت‌های BTL نیز پروموترها پاسخگوی سئوالات هستند. بازخورد مخاطبان بخصوص نسبت به فعالیت‌های تبلیغاتی BTL جالب توجه است. اکثر افراد نسبت به این سبک از تبلیغات واکنش مثبت نشان می‌دهند. تبلیغات در رسانه‌های مختلف نیز باعث شد که مخاطبان به محض دیدن قاب تلویزیون فورا متوجه پیام شود. برخی از افراد به محض دیدن قاب فورا نام ایکس ویژن را به زبان می‌آوردند. وقتی نقاط تماس در کمپین زیاد می‌شوند، مخاطبان پیام را بهتر درک و دریافت می‌کنند.

آیا کمپین ایکس ویژن ادامه دار است؟

مادیران محصولات دیگری نیز دارد که پس از تلویزیون به سراغ تبلیغ آن‌ها خواهیم رفت. در کمپین ایکس ویژن، جوان‌ها را گروه مخاطبان اصلی در نظر گرفته‌ایم. گروه مخاطبانی که تصمیم گیرندگان نهایی خرید تلویزیون هستند. چنین گروه مخاطبانی باعث شد که در کمپین بر شبکه‌های اجتماعی بیش از رسانه‌های دیگر متمرکز شویم. البته قدرت شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان دست کم گرفت. وقتی در زمان کوتاه ویدیوای نزدیک به سه میلیون بار دیده شود، مطمئنا هر برندی توجه‌اش به شبکه‌های اجتماعی جلب می‌شود.

درباره رسانه‌های محیطی و تلویزیون کمپین توضیح بفرمایید؟

برای انتخاب رسانه‌های مناسب محیطی در این کمپین بررسی‌های مختلفی صورت گرفته است. انتخاب لوکیشین مناسب به انتقال پیام کمک بسزایی خواهد کرد. بیلبوردها در تمامی مسیرهای اصلی شهری تصویری از تبلیغ ایکس ویژن را به نمایش گذاشتند. برای طراحی و استفاده از المان‌های مناسب نیز مراحل مختلفی طی شده است. برای اثربخشی بیشتر قبل از اکران تحقیقات انجام شده است. کمپین به دلیل گروه مخاطبان بطور سراسری اجرا شده است. به دلیل سراسری بودن کمپین؛ تلویزیون یکی از بهترین رسانه‌ها برای انتقال پیام است. تلویزیون رسانه‌ی گرانی است اما به هرحال گروه مخاطبان وسیعی را پوشش می‌دهد، ما نیز به همین دلیل از این رسانه استفاده کردیم. تهیه تیزر تلویزیونی به دلیل زمان کوتاه حضور کریم انصاری فرد در ایران چالش برانگیز بود ولی به نظرم خروجی کار قابل قبول و خوب است. کمپین موردنظردر فازهای مختلف و کانسپت‌های متفاوت تا پایان سال اجرا خواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا