خبر

گروه ویتانا در سالی که گذشت

“گروه ویتانا” یکی از گروه‌های فعال در سال ۹۹ بود. گروهی که با ارائه محصولات جدید در بازار، رشد قابل توجه‌ای را تجربه کرده است. “ام بی ای نیوز” با “دکتر امیر خطیبی مدیربازاریابی گروه ویتانا” درباره عملکرد این گروه در سال گذشته گفتگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

آیا گروه ویتانا در سال ۹۹ از محصولات جدیدی رونمایی کرده است؟

این سئوال را از دو زوایه پاسخ می‌دهم، یک؛ از زوایه گروه ویتانا بعنوان شركت مادر، دوم از زوایه شرکت ویتانا که در حوزه تولید کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شکلات و از این دست فعال است. شرکت ویتانا در سال ۹۹ حضور فعالی در بازار داشت و محصولات متنوعی را از زیرمجموعه برندهای خود به مخاطبان معرفی کرد. در سال گذشته ویتانا برای برند مادر، دو محصول جدید به بازار عرضه کرد.”بیسکوئیت ۱۰۰گرمی استندآپ مادر ویتانا” که گروه مخاطبان اصلی آن کودکان هستند از زیرمجموعه برند مادر به بازار عرضه شد. این محصول بسته بندی کوچکی دارد که کودکان در طی روز امکان استفاده از آن را به آسانی دارند. بروي ميني بيسكوئيت‌هاي اين محصول حروف الفباي کلمه مادر به انگلیسی هک شده است. علاوه بر این محصول؛ “محصول چهار بعلاوه یک مادر” که محصولی کاملا اقتصادی و با قیمت مناسب است به بازار عرضه شد. برند نیکا در بازار ويفر و شكلات نیز حضور فعالی در بازار داشت و محصولات متنوعی را به مخاطبان معرفی کرد. ویتانا در سال ۹۹ خط تولید جدیدی نیز در حوزه تولید ویفر راه اندازی کرد. در زمینه شکلات نیز تجهیزات جدیدی به مرحله بهره وری رسید. بنابراین ویتانا در این دو حوزه قوی عمل کرده و در سال ۱۴۰۰ نیز با همین قدرت حرکت خواهد کرد. برند لاکی ویتانا نیز جسورانه در بازار در حال حرکت است. این برند هم در حوزه تولید کلوچه‌های مغزدار و هم در حوزه محصولات برون سپاری مانند خرما و از اين دست در سال ۹۹ دستاوردهای خوبی را بدست آورده است.برند دلاتو نیز در حوزه محصولات کودک نقش پررنگی را در سال گذشته ایفا کرد. دلاتو پاندا و مولتي گرين از محصولات جدید این برند بود. این برند علاوه بر تکمیل طعم‌های قبلی، در سبد محصولات سريال صبحانه و بيسكوئيت هاي جو دو سر روكش شكلاتي به زودی محصولات جدیدی را روانه بازار خواهد کرد.

 

در مورد گروه ویتانا نیز باید بگویم: همانطور که می‌دانید گروه ویتانا در حوزه البسه فعال است. این فعالیت در سال ۹۹ بیشتر شد. مجموعه “مادر” از آبان سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفت تا خط تولید پوشاک مخصوص خود را راه‌اندازی کند. امروزه برند مادر در زمینه تولید انواع تیشرت، شلوار، شلوارک و انواع ست لباس راحتی زنانه، مردانه و بچگانه فعالیت می‌کند. از آن‌جایی که این برند حفظ سلامتی جامعه را یک رسالت می‌داند، تمام پوشاک خود را از الیاف نخ‌پنبه تولید می‌کند تا پوست لطیف و حساس کودکان و حتی بزرگسالان دچار آسیب و عوارض ناشی از حساسیت نشوند و به همین منظور شعار “این‌بار مادر از پنبه برای شما سلامتی می‌آورد” را برای خط تولید پوشاک خود انتخاب کرده است. یکی از ویژگی‌های مثبت شرکت “مادر” تولید ست‌های پدر و پسر یا مادر و دختر بوده که با استقبال خوب مشتریان رو به رو شده است.

گروه در روزهای پایانی سال شرکت لاویز را خریداری و در حوزه تولید انواع کنسروها و سس‌ها ورود پیدا کرده است. شرکت ارس تيبا پرديس يكي از مجموعه هاي نوپاي گروه ويتانا مي باشد كه با برند ایراسمارت(AirSmart) در حوزه تولید انواع آدامس، محصولات خود را به شكل محدود به بازار عرضه کرد. نمونه‌های اولیه این محصول در روزهای پایانی سال ۹۹ تولید و حضور پرنگ آن را مخاطبان از اوایل سال ۱۴۰۰ لمس خواهند کرد. برند غنچه در حوزه تولید محصولات غذایی کودک نیز در سال ۹۹، سالي خوب را طی کرد. حضور این برند نیز به زودی در بازار پررنگ و چشمگير مشاهده خواهد شد.

گروه مخاطبان محصولاتی که از آنها یاد کردید چه کسانی هستند؟

طبقه میانی جامعه اصلي ترين گروه مخاطبان محصولات ویتانا هستند. طبقه‌ای که به دنبال محصولات اقتصادی با بسته بندی زیبا هستند. محصولاتی که توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند و نیازهای مخاطبان ایرانی را برطرف می‌کنند. در مجموع ویتانا گروه مخاطبانی را هدف قرار داده که به دنبال برندهایی هستند که فرصت تجربه کردن و انتخاب را به آنها می‌دهند.

گروه ویتانا چه مسیری را در سال ۹۹ طی کرد؟

ویتانا از جمله مجموعه‌هایی‌ست که همیشه در حال رشد است. برندهای این مجموعه هر سال با اهداف رشد کمی و کیفی در بازار شروع به حرکت می‌کنند. این مجموعه در لایه حوزه توسعه کسب وکار، در لایه حوزه محصول و در لایه توسعه سهم بازار استراتژی رشد را در پیش گرفته است. همچنین این مجموعه در زمینه راه اندازی شعب جدید، تغییر و بهينه سازي شعب قدیمی، افزایش نیروهای فعال، افزایش امکانات فیزیکی، توسعه حوزه هوش تجاری، توسعه ساختارهای تحلیل اطلاعات و اركان محوري براي يك كسب و كار رقابتي اقدامات خوبی را انجام داده است. ویتانا در برخی از موارد سرآمد و در برخی موارد با الگوبرداری درست در حال طی مسیر است. البته تمامی قسمت‌ها رشد یکسانی نداشته که این نکته مثبتی ست و نشان می‌دهد، ویتانا همیشه مسیر رو به رشدی را در حال طی کردن است.

در حوزه مسئولیت اجتماعی چه اقداماتی را اجرایی کردید؟

گروه ویتانا در تلاش است با وارد کردن تکنولوژی‌های جدید مصرف انرژی را کاهش دهد. گروه سعی دارد، در کاهش مصرف انرژی و حفظ آن برای نسل آینده گام‌های مثبتی را بردارد. ویتانا از ساختارهایی تبعیت می‌کند که گروه را به سمتی می‌برند که اشغال زایی را در سایر چرخه‌های که تکنولوژی رقیب آنها نیستند مثل سرمایه گذاری در حوزه کسب وکارهای جدید، توسعه خط تولید جریانهای کسب وکارها (منظور حوزه‌های که بر پایه منابع انسانی مانند تیم‌های فروش، پایش عملکرد کیفی هستند) کارآفرینی انجام دهد.

در حوزه تبلیغات دیجیتال چه اقداماتی صورت گرفته است؟

گروه در حوزه دیجیتال نیز بسیار پررنگ عمل کرده و برای هر برند تقویم کاری و اهداف مشخصی تعریف کرده است. همراه کردن و جذب مخاطبان یکی از اهدافی‌ست که در پی اجرا آن هستیم. تقویت حس خوب در مخاطبان، ارائه اطلاعات دقیق و تکمیلی و برقراری تعامل با مخاطبان از جمله مواردی‌ست که در دیجیتال در پی آن هستیم. تمرکز اصلی ما بر اینستاگرام بود اما شبکه‌های دیگر را نیز در نظر داریم.

علاوه بر دیجیتال بر کدام یک از رسانه‌های تبلیغاتی تمرکز کردید؟

تمرکز اصلی گروه بر تلویزیون بود. در واقع تلویزیون و دیجیتال دو بازوی تبلیغاتی ویتانا در سال ۹۹ بودند. در سال ۱۴۰۰ نیز همین رسانه‌ها را به عنوان شاخص‌های اصلی در نظر گرفته‌ایم. نسبت به مناسبت‌ها و رویدادها تمرکز ویژه‌ای داریم و خواهیم داشت. به دنبال تیم‌های خلاق و اجرایی قوی هستیم که به عنوان شریک تجاری در کنار گروه ویتانا قرار بگیرند. تیم‌هایی که فقط به فکر اجرا و اتمام کار نباشند و ویتانا را شریک و همراه خود بدانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا