طبق گزارش تکنولوژیهای بازاریابی ایران که توسط تکراسا اینسایت منتشر شده اندازه بازار مارتک (فناوریهای بازاریابی) ایران در سال ۱۴۰۲ حدود ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد کرده است.
در این گزارش آمده در شرایط اقتصادی چالش برانگیز، مارتک می تواند نقش کلیدی در کاهش هزینه ها و بهینه سازی منابع ایفا کند. ابزارهای مارتک با ارائه راهکارهای اتوماسیون، تحلیل داده ، ارتباطات و هوش مصنوعی به کسبوکارها کمک می کنند تا فرایندهای بازاریابی خود را بهینه کرده و با هزینه های به مراتب کمتر، بهره وری و بازدهی حداکثر را از منابع سازمانی استخراج کنند. این امر به ویژه در بازاری که با تحریم ها و محدودیت های دسترسی به منابع خارجی مواجه است، اهمیت دوچندانی دارد.
گزارش تکراسا که با همکاری بیش از ۱۰۰ متخصص، بنیان گذار، مدیر ارشد بازاریابی و سرمایه گذار تدوین شده، شامل مطالعه و تحلیل گسترده ای از وضعیت صنعت مارتک در ایران و جهان است. این گزارش در ۲۴ فصل تنظیم شده است که در ابتدا به مرور کلی مارتک در ایران و جهان پرداخته و سپس به صورت عمیق ۲۰ صنعت کلیدی آن را در ایران تحلیل و بررسی می کند. فصل های پایانی نیز به بررسی فضای سرمایه گذاری و روش تحقیق اختصاص یافته اند. هدف این ساختار جامع، ارائه نمایی شفاف از پتانسیل ها، فرصت ها و چالش های پیش روی مارتک است تا به ذی نفعان در اتخاذ تصمیم های داده محور برای توسعه و رشد در شرایط فعلی کمک کند.
در ادامه یافتههای این گزارش را ملاحظه میکنید:
برای مطالعه کامل گزارش به لینک مراجعه کنید.