گزارش

یازدهمین جشنواره برند محبوب، برگزیدگانش را شناخت/گلدیران؛ برند محبوب مردم ایران

گلدیران و جی‌پلاس، به عنوان برند‌های محبوب ایرانی در سال ۱۴۰۳ از نگاه مصرف کنندگان انتخاب شدند. در یازدهمین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان، دومیلیون و ۸۰هزار هوادار محصولات ایرانی در نظرسنجی شرکت کردند و به انتخاب برند برتر خود از میان ۱۱۰ گروه کالا و بیش از ۱۵۰۰برند پرداختند. درنهایت شرکت صنایع گلدیران در چهار گروه محصولی لوازم خانگی، موبایل، ماشین ظرفشویی و تلویزیون جی‌پلاس و همچنین در گروه گارانتی لوازم خانگی، برند برتر هواداران و موفق به دریافت تندیس طلایی برند محبوب شد.

در اختتامیه یازدهمین رویداد برند محبوب حسین دیلمی؛ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه گلدیران، حسین تنهائی؛ نائب رئیس هیئت مدیره، فرزام زمانی؛ مدیراجرایی گروه گلدیران، آرش بهجو معاونت بازاریابی گروه گلدیران، مهدی فرجی مدیرعامل شرکت مشتریان گلدیران و فرزاد جمالپور مسئول روابط عمومی گروه گلدیران حضور داشتند.

قدردان محبت مردم هستیم

حسین دیلمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه گلدیران، در حاشیه این مراسم «ضمن قدردانی از لطف و محبت مردم عزیز به گلدیران و جی پلاس»، نوید ارائه و عرضه  خدمات و محصولات جدید گلدیران را به مخاطبان محترم داد و تاکید کرد: «خدمت به جامعه در قلب همه فعالیت‌های گلدیران قرار دارد. ما همانطور که به رشد و توسعه مجموعه خود فکر می‌کنیم، خود را متعهد می‌دانیم که به وظیفه‌مان در قبال مردم شریف کشور هم عمل کنیم و معتقدیم که موفقیت ما نعمتی است که باید با مردم، به ویژه از طریق افزایش ایجاد اشتغال، عمل به وظایف مسئولیت‌های اجتماعی سازمان و ارائه کالا و خدمات متناسب با معیشت خانوارهای ایرانی، به اشتراک گذاشته شود».

پیشبرد اقتصاد ملی

حسین تنهایی، نائب رئیس هیئت مدیره گروه گلدیران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مطرح کرد: «ما به عنوان یک مجموعه ایرانی به حمایت از تولید ملی افتخار می‌کنیم و سرمایه‌گذاری‌های مداوم ما نشان‌دهنده باورمان به قدرت صنایع داخلی برای پیشبرد اقتصاد ملی است. ما در همه تلاش‌ها و موفقیت‌هایمان همواره به یاد داریم که موفقیت واقعی تنها در کسب منافع مالی نیست، بلکه در پایبندی به بالاترین استانداردهای اخلاقی است. انجام تعهدات ما به مشتریان و جامعه یک مسئولیت مقدس است، زیرا هر عمل ما انعکاسی از ایمان ماست.»

توسعه برند GPlus و افزایش تنوع محصولات در سبد گلدیران

دکتر فرزام زمانی مدیر اجرایی گروه گلدیران در حاشیه این رویداد بیان کرد: «توسعه برند GPlus و افزایش تنوع محصولات در سبد گلدیران، همواره با تحلیل دقیق بازار و بازخوردهای مشتریان صورت گرفته است. این رویکرد ما را به برندی پایدار در بازار سرمایه تبدیل کرده است. شفافیت و مسئولیت‌پذیری از اصول اصلی گلدیران در بازار سرمایه است. ما با سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نوین و توسعه و گسترش خطوط تولید پیشرفته، به دنبال ارائه سود پایدار برای سهامداران و تقویت جایگاه خود در بازار بورس ایران هستیم.»

ایشان خاطر نشان کردند: سهمیه بندی ارزی برای واردات قطعات از یک طرف و ریسک های گوناگون موثر براقتصاد، باعث شده شاخص بورس تهران ریزشی شود. وی ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات و سیاست های درست مسئولین روز های سبز بورس دوباره نمایان شوند.

 

این جایزه برای ما نقطه پایان نیست

آرش بهجو مدیر مارکتینگ شرکت صنایع گلدیران به عنوان برند محبوب برتر سال ۱۴۰۳ در گفتگوی اختصاصی با ام‌بی‌ای نیوز (در حاشیه این مراسم) گفت: در طی سال جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود اما فقط یک جشنواره است که با آرای میلیونی افراد مختلف برگزار می‌شود. او افزود: برای ما مهم است که تندیس و جایزه از طرف مردم انتخاب می‌شود. مشتری‌هایی که ارزشی را که برایشان ایجاد کردیم، درک کردند. حس کردند ما در منازلشان در مقایسه با دیگر محصولات، تفاوت ایجاد کردیم. اگر برایشان مشکلی پیش آمده، آن‌ها را حمایت کردیم و حتی‌المقدور برایشان محصولی ساختیم که مشکلی پیش نیاید.
بهجو، برگزاری این گونه جشنواره‌ها را موجب افزایش آگاهی مخاطبان دانست و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها سمبل است؛ سمبلی برای اینکه مشخص شود دیگران درباره ما چه فکر می‌کنند. یعنی میلیون‌ها نفر آدمی که یکی از محصولات گلدیران در منازلشان هست و صدها هزار نفری که از یکی از خدمات ما استفاده کردند. از خدمات نصب و خدمات پس از فروش ما بهره بردند و ما در آن‌ها اعتماد ایجاد کردیم.
مدیر مارکتینگ گلدیران تصریح کرد: این جایزه برای ما نقطه پایان نیست. بلکه چند دهمین جایزه‌ای است که در این سال‌ها گرفتیم اما باز هم برایمان مهم است که جایزه اول سال بعد هم مال ما باشد. بنایران سعی‌مان را بیشتر می‌کنیم که کیفیت خدمات و کیفیت تولید محصولاتمان را بهتر کنیم.

سنجیدن میزان وفاداری و هواداری مشتری‌ها

رئیس کمیته اجرایی جشنواره برند محبوب گفت:‌ امسال با رونمایی از نرم افزار تاب برندز تغییراتی در فرایندهای نظرسنجی در مقایسه با سال گذشته ایجاد کردیم. هادی اسدی افزود: ‌ما دیتاهای باکیفیت‌ترین افرادی را که از خدمات و اطلاعات محصولات برند شما استفاده می‌کردند از طریق این نرم افزار گرفتیم و در اختیار شما گذاشتیم. او تصریح کرد: ما در کشور مجموعه ای را نداریم که میزان هواداری و وفاداری مخاطبان یک برند را اندازه گیری کند. درواقع این فرصت را بری شما ایجاد کردیم که بر اساس دیتاهای مصرف کنندگانتان به مسیر خود ادامه دهید. اسدی ادامه داد:‌ این نرم افزار همچنین به عنوان باشگاه هواداران قرار است جشنواره ها و تخفیفات این برندهای محبوب را به هواداران معرفی کند.

تمرکز روی فناوری های نوظهور

دکتر رفیعی رئیس دانشکده صنایع دانشگاه شریف نیز عنوان کرد: ما در دانشکده مهندسی صنایع شریف چند سالی است در حوزه بازارسنجی و تحقیقات بازار مبتنی بر داده فعالیتمان را آغاز کردیم.درواقع تمرکز روی داده‌های مشتریان می‌تواند باعث رشد برندها شود. ما همچنین تمرکزمان را روی فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و علوم اعصاب در مارکتینگ و بلاک‌چین در مارکتینگ و روباتیک هم گذاشتیم.
رفیعی افزود‌ با توجه به سیل مهاجرات فارغ‌التحصیلان به خارج از کشور، ما این سرمایه‌ها را از دست ندادیم و توانستیم تیمی از همین بچه‌های خودمان در خارج از کشور تشکیل بدهیم و اطلاعات مصرف‌کنندگان ایرانی و حتی ایرانیان خارج از کشور را با کمک آنها جمع‌آوری کنیم. درنهایت خدماتی را که می‌توان به شرکت‌های بزرگ طبق داده‌های تحقیقات بازار داخلی و تحقیقات بازار خارجی انجام داد با همراهی آن‌ها جمع‌آوری و تحلیل کردیم.

هواداران را رها نکنید

هم‌بنیان‌گذار جشنواره برند محبوب نیز با بیان اینکه بیش از دومیلیون نفر در نظرسنجی برای انتخاب برند محبوبشان شرکت کرده‌اند، گفت: شما به عنوان صاحبان برند، توانستید در بازار تاثیر بگذارید. درواقع افرادی حاضرند اپلیکیشنی را نصب کنند؛ مسیری را طی کنند تا شما را به عنوان برند محبوب خود انتخاب کنند.
دکتر محمد ناطق افزود: هوادار در یک سطح بالاتر از مشتری وفادار قرار می‌گیرد. مشتری وفادار ممکن است خرید بیشتری انجام دهد اما مشتری هوادار، فریاد می‌زند و نظر خودش را درباره برند شما اعلام می‌کند. درحالی که ممکن است لزوما مشتری هم نباشد و فقط علاقه‌مند است.
وی تصریح کرد: کل پیام امروز ما هم این است که هواداران را نباید رها کنید و باید برای آن‌ها برنامه داشته باشید. در واقع باشگاه هواداری با برقراری ارتباط عاطفی و حس خوب و تعامل با هواداران، می‌تواند به سمت افزایش فروش حرکت کند.

تندیس برند محبوب ارزشمند است

دبیر علمی جشنواره برند محبوب نیز به این اشاره کرد ‌وقتی برند می شویم سطح رقابتی تغییر می کند. چه برسد به اینکه برند محبوب باشیم. دکتر محمود محمدیان گفت:‌ تندیس برند محبوب در این جشنواره هم ارزشمند است. چون بدون مداخله برند و با مشارکت هواداران به دست آمده است. ارزشمند است چون فضای کسب و کار در ایران به دلیل نگرش منفی مصرف کننده ایرانی به کالای ایرانی دشوار است. بنابراین شما کار بزرگی در کشور انجام دادید که توانستید برند محبوب شوید. حالا باید از داده هایی که با مشارکت هواداران به دست آمده استفاده کنید. بازاریابی مبتی بر داده هم می گوید از دیتاها استفاده کن. چون ما نمی‌توانیم فروش های بالایی در سال تجربه کنیم اما کابینه قدرتمند بازاریابی نداشته باشیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا