ام بی ای نیوز: برند سامسونگ “کمپین دیجیتال یلدای امید” را منتشر کرد. این کمپین با شعار ”سامسونگ، حامی فرهنگ و هنر ایران زمین” با حضور باران نیکراه در دو فاز تیزینگ و اپنینگ اجرا و منتشر شد. کمپین با بازخوردهای خوبی از طرف مخاطبان روبرو شد. آژانس تبلیغاتی لیمون در این کمپین برند را همراهی کرده است. با فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ الکترونیکس ایران، و کیارش کامرانی مدیر امور مشتریان آژانس تبلیغاتی لیمون درباره این کمپین گفتگویی داشتیم که در ادامه میخوانید.کمپین دیجیتال یلدای امید با چه هدفی برگزار شد؟فرهاد هجرت: این روزها به واسطه شیوع ویروس کرونا اخبار منفی در سطح جامعه منتشر شده است. اخباری که خواه ناخواه همگان را تحت تاثیر خودشان قرار دادهاند. یلدا یکی از آیینهای مهم میان خانوادههای ایرانیست. ما از فرصت یلدا که طولانیترین شب سال است ودر تقویم ایرانی بسیار اهمیت دارد، استفاده کردیم تا امید و حس خوب را میان مخاطبان شبکههای اجتماعی زنده کنیم. در تلاش بودیم تاثیرگذاری امید را در شب یلدا میان خانوادههای ایرانی شکوفا کنیم.بر همین اساس کمپین دیجیتالی تحت عنوان “یلدای امید” طرح ریزی شد. در این کمپین قصد داشتیم به خانوادهها بگویم: درست است که امسال به خاطر شرایط، امکان حضور در کنار یکدیگر وجود ندارد اما میتوان با استفاده از پلتفرمهای دیجیتال سوشال مدیا خلاء را پر کرد و یلدا را به شکلی متفاوت جشن گرفت. ما در این کمپین به خانوادهها نشان دادیمکه چطور میتوان یلدای امسال را متفاوت جشن گرفت. برای این کمپین ویدیوی تهیه شد و در آناز باران نیکراه یکی از فعالان فرهنگی خواستیم، تفألی بر حافظ با نیت امید بزند.درباره بازخوردهای دریافتی از این کمپین برایمان بگویید؟ فرهاد هجرت: یلدای امید، یکی از کمپینهای موفق دیجیتال ۲۰۲۰ سامسونگ بود که توانست KPI قابل قبولی را بدست بیاورد. بیش از ۵۰۰ هزار بازدید از این ویدیو صورت گرفته است. در مجموع نتایج این کمپینعلیرغم سختیهای اجرا برای ما رضایت بخشبود. از تیم لیمون نیز برای همراهی و اجرا در این کمپین سپاسگزارم.درباره مراحل اجرایی کمپین توضیح بفرمایید؟کیارش کامرانی: مهمترین چالشهایی که در این پروژه با آنها مواجه بودیم، اولا معرفی و آغاز همکاری با خانم باران نیکراه و آشنایی ایشان با گایدلاینها و هویت برند سامسونگ و حساسیتهای موجود بود، در وهله دوم، لزوم توجه به جزییات اعم از صحنه، اجراها، لوکیشن، انتخاب شعر و متن، بازی گرفتن از مدلها و بازیگر اصلی، حتی انتخاب و چیدمان کتابها در کتابخانه با رعایت کلیه آثار مترتب بر آنها صورت گرفت. ما در این پروژه از یک تیم بزرگ کمک گرفتیم تا خروجی کار در نهایت، در خور نام سامسونگ و در راستای حمایت این برند از فرهنگ و هنر ایران زمین باشد. در این راستا بازخوردهایی که از سوی مدیران سامسونگ، صنف تبلیغات ومردم داشتیم به ما نشان داد که تا چه حد استراتژی و خلاقه به خوبی در راستای هدف برند پیش رفته و یکدیگر را کامل کرده اند. ساخت خوب و استفاده به جا از جلوههای ویژه بصری، ساخت موزیک و تاکید کلیت داستان بر المانهای فرهنگ ایرانی در مواجهه با مدرنیته، همه و همه دست به دست هم دادند تا بازدید فراتر از تصور ما برای این ویدیو رقم بخورد و ما را بر آن داشت تا این تجربه مثبت را در ادامه پیگیری کنیم.
mbanews.ir- نرگس فرجی