
یونیلیور اعلام کرده است که با رویکردی اجتماعیمحور و بهکمک فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و «دوقلوهای مجازی»، یک استراتژی جامع را در حوزههای بازاریابی، تحقیق و توسعه و زنجیره تأمین دنبال میکند تا به نیازهای در حال تغییر مصرفکنندگان پاسخ دهد.
آرون راجان، معاون فناوری مصرفکننده در یونیلیور، اخیراً در وبلاگ شرکت از رویکردهایی سخن گفته است که بر پایه آنها مدلهای جدیدی برای دسترسی، تعامل و تبدیل ایجاد میشود؛ مدلهایی که بر اصالت و ارزش تمرکز دارند.
به گفته او، یک ذهنیت «همیشه فعال» میتواند میل و اشتیاق به برند را برانگیزد و این کار با بهرهگیری از ابزارهای نوآورانه برای شناسایی روندهای اجتماعی و تغییرات فرهنگی انجام میشود. بهعنوان نمونه، یونیلیور از هوش مصنوعی برای تحلیل سریع سیگنالهای اجتماعی و رمزگشایی از گفتگوها در مقیاس وسیع و در زبانهای مختلف استفاده میکند؛ امکانی که به این شرکت اجازه میدهد تقاضا را سریعتر پیشبینی کند.